Jak oznámit zaměstn. nástup na RD+žádost o čerpání dov.?

d19
16. zář 2008

Ahoj, jsem teď na MD. Musím zaměstnavateli oznámit, že po skončení MD nastupuju na RD do tří let věku dítěte. Taky si chci požádat o čerpání dovolené (s nástupem na RD), ale nevím, na kolik dnů mám nárok. Zaměstnavatel se jaksi neobtěžuje mi to sdělit, ačkoliv jsem účetní psala, tak nic. Můžete mi poradit, jak mám oznámení o nástupu na RD a žádost o dovolenou formulovat? Potřebuju to mít dobře napsané, protože se obávám, že mi zaměstnavatel dovolenou nebude chtít dát ☹ a tak abych to mohla případně řešit dál. díky

esuska
16. zář 2008

d19,

žádost o RD napíšeš - žádám o rodičovskou dovolenou do 3 let věku svého dítěte - tj. a datum ke kterému bude mimi 3 roky. Oni Ti musí odesat, že to berou na vědomí.

O čerpání dovči jsem to já ( na radu naší účetní ) napsala takhle: žádám o čerpání řádné dovolené po skončení PPM.
Ale kolik máš dnů to by ti měli říct, zkus tam zavolat, my jsme obr firma, ale účetní je super, všechno mi poradila, řekla na co mám nárok. Jsou to dva dopisy o jedné holé větě, ale stačí to - vlastní zkušenost. 😉

kacka.va
16. zář 2008

mně zaměstnavatel oznámil automaticky, že mi končí MD a dal mi papír, kde jsem vyplnila, jak dlouho budu na RD a zároveň mi dal papír, že budu čerpat dovolenou.

d19
autor
17. zář 2008

U nás ve firmě mi právě nikdo moc neporadí. A budu mít asi problém s čerpáním dovolené, zatím ji žádná mamina nedostala. I když zaměstnavatel čerpání musí umožnit, tak u nás se to neděje ☹ – řeknou, klidně se s námi suďte. Spoléhají totiž na to, že se chtějí maminy po RD vrátit zpět do práce, tak se soudit nebudou.

A mám tedy napsat, že ŽÁDÁM o RD ... nebo napsat OZNAMUJI, že nastupuji na RD ...? Nevíte, jak je to v zákoně?

jandaj
19. zář 2008