OSVČ na vedlejší pracovní poměr a neschopenka na HPP

ssaskiaa
22. srp 2016

Ahoj holky 😵
Chtěla jsem vám vysvětlit moji situaci a zeptat se co byste doporučovaly, jak dál a co s tím? Vůbec se v tom nevyznám a jsem z toho jelen 😨
Jsem zaměstnaná na HPP do konce října a od listopadu budu mít novou smlouvu na neurčito. Pracuji jako zubní instrumentářka -sestřička v zubní ordinaci. Práce je namáhavá na onfelční prostředí, skoro žádný přestávky, pracovní doba od rána do večera, práce s rentgenem, a hlavně i lidi se žloutenkou.. No co vám budu povídat, asi nic moc pro těhotnou.
Miminko bychom chtěli cca říjen/prosinec, uvidíme jak rychle to půjde a potom bych musela na rizikové.
K tomu jsem chtěla začít podnikat. Uvedu příklad, že bych začala podnikat v říjnu (před tím než bych šla na neschopenku u zaměstnavatele). Vím, že lze jít na neschopenku na HPP a pracovat jako OSVČ u toho, ale povězte mi lze to takhle jde, jak je to s vyplácením pak PN, mAteřské a rodičovské a zda budu mit nárok na těch 220 000 od státu? Jsem uplně v tomhle ztracená 🤔

Děkuju všem za rady a všem snažillám přeju hodně štěstíčka a hlavně sil! 🙂 😘

ssaskiaa
autor
22. srp 2016

To tady není nikdo kdo by se v tom vyznal? 😒

eva1987
22. srp 2016

Materska se bude vyplacet z HPP pokud si nebudes platit mesicni zalohy z OSVC pri vedlejsi cinnosti (nepovinne) pak by se do vyse zapocitavalo i toto.Na rodicak budes mit normalne narok ten je vyplacen po materske a vysi si volis sama.

zuzkabou
22. srp 2016

@ssaskiaa neschopenka a mateřská by měla jít na základě příjmů od stávajícího zaměstnavatele. Ještě je otázka, jestli bude nutné jít na rizikové těhotenství s PN nebo bude možné vykonávat jinou práci pro stejného zaměstnavatele, která nebude riziková pro těhotné. Na rodičovský příspěvek 220000 má nárok snad každý, u peněžité pomoci v mateřství musí být odpracovaná nějaká doba za poslední dva roky (raději si ověřte, kolik přesně).