Používáme cookies. Více informací zde. OK
Zodpovězené

Bolest močového měchýře i po antibiotikách?

Jak psát kvalitní články?BolestProbiotikaAntibiotikaPohotovostHorečkaZánět močových cest
6. lis 2019

Dobrý den, pane doktore,

jsem po léčbě ATB, protože jsem měla zánět močových cest. Ta jsem celá dobrala, spolu s probiotiky, která ještě stále užívám a i přesto mě pobolívá močových měchýř. Na kontrolu se mohu, z důvodu dovolené lékaře, dostat až v pondělí.

Můj dotaz zní, jestli je možné, že antibiotika nezafungovala a zánět stále mám?
Co si mohu do pondělí nasadit, abych se "doléčila"?

Děkuji.
Marie

Dobrý den,

možné to je. Pokud se stav citelně zlepšil, nijak Vás nelimituje, nemáte horečky a zásadní obtíže s močením, pak se může jednat o doznívání problému a osobně bych doporučil vyčkat, maximálně dle potřeby užít nesteroidní antiflogistika, např. Ibalgin. Pokud je problém dramatický, je třeba nečekat a vyhledat pomoc i za cenu návštěvy pohotovosti, obecné nebo urologické, kde podle rozboru moči budou moci rozhodnout, zda aktivní zánět trvá a je nutné ho dále léčit antibiotiky. Osobně bych ve fázi léčby antibiotiky vždy zařadil probiotika, která pomohou regeneraci sliznic močového měchýře.


Přeji Vám vše dobré,
MUDr. Jan Pokorný, FEBU, MBA, urolog