Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři
ah1234
3. únor 2020
1147 

Život bez auta - aká je teda realita našich dní?

Niektorí už možno vedia, že som v decembri mala autonehodu, po ktorej sme mali auto do šrotu. Dobrovoľne sme sa po tomto zážitku rozhodli nové auto nekupovať - o necelý rok sa sťahujeme do Kanady a bývame v Prahe, tak k čomu by nám auto na ten rok bolo, aj tak sa ním človek poriadne po Prahe nikam nedostane. Lenže to malo samozrejme háčiť, rodičov máme každý 400km (samozrejme iným smerom) a sme extrémne aktívni a nemáme nikdy na nič čas. A na vrch k tomu sme boli obaja strašne rozmaznaní a zhýčkaní autom. 

Čo sa týka fungovania v Prahe, tak sa pre nás až tak moc nezmenilo. Nebývame niekde na kraji mesta, takže sa človek pekne všade dostane MHDčkou a mnohokrát je to aj o dosť pohodlnejšie. Dokonca je to neraz aj rýchlejšie, najmä teraz v zime. Trebárs som zistila, že väčšie nákupné centrum máme 10 minút busom. Autom to je možno 8. Ale čo to pre nás znamená ísť autom? Teraz v zime? Pred barákom u náč človek prakticky nezaparkuje, takže musí výjsť s navlečeným dieťaťom von a pri aute vyzliecť bundu, nasadiť dieťa do autosedačky a zložiť náš dosť ťažký kočík do kufra. Zaparkovať, vybrať kočík a nasadiť dieťa v nákupnom centre späť do kočíku, to máte ďalšie minúty navyše. Všehovšudy som dospela k tomu, že autobusom to vlastne máme o 5 minút krajšie ešte aj s cestou na zastávku. 

To sú také plusy toho cestovania MHD. Samozrejme sú potom miesta, kde to máme mestkou ďalej a je to napalicu, ale dá sa to všetko prežiť. Čas je v pohode. 

Čo je "horšie" je moje extrémne aktívne dieťa. V MHD nevydrží sedieť, v kočárku sa zlostí, na rukách tiež byť nechce, proste chce pobehovať po električke a to sa proste nedá. Mám to vždy ako challenge, zabaviť ho trebárs na 20-40 minút počas cestovania sa zdá totiž byť skoro nemožné. A priznávam, že keď cestujem ešte aj so psom, tak je to občas aj fyzicky náročné. Tu sme museli obetovať niečo za niečo. Nosíme vždy v kočárku knižku. Keď už je najhoršie, tak mu dám do rúčky rohlík (odkukala som od iných matiek) a na chvíľu ho to zabaví. Keď je fakt úplne že koniec sveta a nepomáha už ani moje spievanie Rocketmana, zapnem mu Rocketmana na mobile. Ale v provm rade musíme trochu rozmýšľať, kedy pôjdeme, lebo sú časy, keď to Riško zvláda viac v pohode a niekedy to nezvláda vôbec. Nehovorím, že mi auto v tomto nechýba, ale skôr z pohodlnosti jak z praktickosti.

Poďme ale na dlhé trate. Tu nutno podotknúť, že moje dieťa neznáša dlhé presuny autom. Za prvé v aute blije a za druhé, zase, musí sedieť na mieste, čo je pre neho koniec sveta. Preto sme vždy dlhé trate jazdili po 19:00, keď v aute zaspal, lenže to mal zase rozhádzanú celú noc. Teraz sa s ním snažím jazdiť okolo obeda, keď sú vlaky prázdne. A poviem vám, je to totálna jahoda oproti autu. Hrá sa v kupé, večne nečo preskladáva, pochodujeme po vlaku, zdravíme ľudí, hráme sa, ostatný sa s nami hrajú, dokonca, keď je moc unavený a pochodujem ja s ním v nosítku, tak ho zoberie na milosť a zaspí na 30-40 minút (inak nosítko nenávidí ešte viac jak kočík), síce teda musím vkuse chodiť, ale to už je detail, potom si dáme niečo papať a všetko to opakujeme. Je to neuveriteľne príjemná zmena oproti tomu šoférovať sama 400km a tŕpnúť, aby sa dieťa náhodou nezobudilo a nezačalo jačať. Človek sa po ceste cíti oddýchnutý, síce tiež trochu fyzicky vyčerpaný, lebo predsa len, na dieťa treba dávať nonstop pozor vo vlaku a najmä na to moje, ktoré prisahám nesadne ani na 5 sekúnd na zadok, ale vždy je to lepšie ako 3.5 hodiny šoférovania po D1ke.

Cestujeme normálne bez auta aj po výletoch a poviem vám, že za nás je to zmena k lepšiemu v tom, že to cestovanie je extrémne zdĺhavé a zaberá celý deň, tak sa človek nikam neponáhľa. My sme schopní autom prejsť 5 miest denne, vlakom človek stihne tak 2 a má pocit, že si cez víkend aj odpočinul. Našťastie do vlaku môže ísť v pohode aj náš chlpáč, takže môžeme naďalej cestovať aj s ním. Samozrejme, je to sranda, keď niekde nejdú vlaky, medzimestkými spojmi s Richardom nepôjdeme, ten by fakt nevydržal sedieť na zadku ani po prvú križovatku. Takže potom trebárs z mesta šlapeme 5kg pešo na chatu, lebo spoj, čo by nás priblížil na vzdialenosť 1.5kg chodí asi 2x denne. Ale to je na tom to krásne.

Ako úprimne, chce to pri takom dieťati, aké mam ja, fakt veľkú dávku trpezlivosti a najmäkreativity, aby cestovanie verejnou dopravou bolo znesiteľným zážitkom. Tiež si neviem predstaviť úplne bez auta fungovať celý život, predsa len, na to mám až moc aktivít (bude to sranda teraz na jar, keď už budem dochádzať do práce a zároveň furt aj do školy a obe bez auta.. a jasličky chcú, aby sme decká vyzdvihovali do 12:30 pred spaním samozrejme), ale takto krátkodobo niečo málo cez rok je to super zmena. Dosť bez auta ušetríme, najmä, keď som ešte študent, tak do Bratislavy za baby jazdíme skoro zdarma. Najmä som ale nadšená z tej ekologickej stránky. Je to teda síce náročné v MHDčke s Rišim, ale nikdy nejdeme dlhšie jak 45 minút, väčšinou max do pol hodiny a aspoň si cvičím vymýšľanie spontánnej zábavy pre 1.5 ročného. 

A čo sa týka nakupovania? Paradoxne nakupovať autom sme nikdy moc nechodili, máme kúsok Albert a tam sa každý deň zastavíme po všetko, čo nám treba. Mám veeeeľký odkladací košík na kočárku. Raz za 1/4 roka sme zvykli ísť nakúpiť do Sapy, ale to sa tu snáď nejako objavia naši rodičia a zoberú nás 🙂 

Inak teda, musím ešte upozorniť na to, že mnoho mojich kamarátov auto má, takže, keby bolo "najhoršie" (čo bolo napríklad, keď mal jeden jediný raz v živote Richard 40ky horúčky), tak nás vždy niekto odvezie k doktorovi. A cez víkendy ak by sme moc chceli, máme k dispozícii firemné auto.. ešte sme to síce moc nevyužili (ani jedno ani druhé), ale je proste dobrý pocit vedieť, že keby sa dialo čokoľvek, to auto sa nejako "splaší". 

A ešte P.S: je mi jasné, že veľa z vás jazdí, žije, funguje celý život bez auta a zvláda to bravúrne, auto im nechýba a podobne. Ja píšem z pohľadu človeka, ktorý bol na auto zvyknutý a teraz sa ocitol bez neho. Ono na nové si človek predsa len ťažšie zvyká 🙂

    Jelikož nemáme s manželem ani jeden řidičák jsme odkázáni na vlak a MHD. A vlakem jsme proheli půl republiky. Někdy si připadám za exota že nemáme v dnešní době auto. Ale dá se to zvládnout 😏

    3. únor 2020

    Mi rodice taky auto nemeli 🙂)) vsude vlakem a busem a mam nato kraasne vzpominky 🙂)) My auto mame a 3 deti k tomu, takze vubec nechapu, jak bychom nesli vsechny ty veci 🙂)) byl to asi mazec 🙂))

    3. únor 2020

    My auto neměli když se syn narodil, dokonce jsem příteli říkala že ho ani kupovat nebudeme 😀 taky žijeme v Praze a jako svobodní bez dětí jsme auto nepotřebovali absolutně vůbec. Nakonec jsme ho koupili a musím říct že třeba u těch nákupů jsem za auto fakt ráda, ale to se dá vyřešit dovážkou potravin atp. Jinak cestování vlakem s dětma je super - teda s jedním - teď už plánuju jak to udělám se dvěma, tak uvidíme.

    3. únor 2020

    jste dobrý, že jste do toho šli🙂

    4. únor 2020

    Ja nemam ridicak. Uprimne to povazuju za normalni nemit auto. S infrastukturou v CR vetsinou ani neni treba. Zrovna jsem si posteskla, jak se mhd sit zrejme ale postuone rozpadne, protoze lide cim dal tim mene jezdi verejnou dopravou a pomalu to zacina byt tak, ze kdo nema auto, je na nej pohlizeni jako na socky nebo jako na extremni ekology pachajici nejaky experiement. Zachvili nemit dobrovolne auto bude neco jako ti lide, co se rozhodli nevlastnit penize a ziji ze zbytku za supermarketama ( a tim nemyslim lidi, co jsou bezdomovci.-)

    4. únor 2020

    Jako dítě jsem vyrůstala bez auta a bylo to fajn. Auto jsem si pořídila až s mužem. Teď jsme na vesnici a zde jsem za auto ráda, dokonce máme už dvě. 🤦 Ale vlaky jsou stále fajn, minimálně jsou pro dceru exotické, takže ji to bavi.
    Ovšem jezdí jeden za hodinu, tudíž když mi nesedne do času, tak musím k lékaři velmi brzy, nebo jsem se z práce vracela velmi pozdě, protože mi to těsně ujelo. A to jsou pak zbytečné hodiny procekane.
    Ovšem s dcerou ve městě většinou využívám mhd. Zaparkuji na okraji a jedeme busem, miluje to. 😊 A já nemám nervy s parkováním. 😁

    4. únor 2020

    My jsem také začínali bez auta, prostě jsme ho nepotřebovali. Ale jak šel čas.........máme dvě děti, já i manžel máme velmi nadějnou práci a auta máme dvě🙂🙂🙂

    4. únor 2020

    Také jsme neměli auto pořídili jsme si ho až když bylo mladšímu synovi 2.5 roku a teď máme tři děti a auta dvě každý jezdíme jiným směrem do práce a bydlíme na vesnici 35min pěšky do.mesta takže to už nešlo bez dvou aut

    4. únor 2020

    Jste dobří. Já si to se 3 dětmi, mimo Prahu a s naším životním stylem, nedovedu představit, natož realizovat. Teď jsem neměla týden auto k dispozici a byl to mazec. Neustále jsem musela někoho "otravovat" s odvozem, např. do práce i k doktorovi.

    4. únor 2020

    Kdybychom auto nevyužívali 2x do roka na dovolenou a na cesty za rodiči, ani by v Brně potřeba nebylo. Po městě stejně nemá cenu popojíždět, MHD je přes všední dny lepší. Kamarádka se 3 dětmi auto nemají, poslední dobou se mi chlubila, že občas využijí půjčení sdílených aut (stojí po městě podobně jako jízdní kola, dají se zarezervovat, pak se zase kdekoliv zaparkují), že je to moc fajn služba na občasné využití. Na dědině s busem 2x za den je auto potřeba, v Brně a Praze podle mě ani ne.

    4. únor 2020

    My auto nimdy neměli (stejně už by to bylo u nás pomalu na autobus), takže nám nechybí, ale vám tleskám, ty klady, ze kterých těžíme i my, jsi vystihla skvěle!!! U nás tedy městská a meziměstská doprava o proti Praze funguje příšerně zdlouhavě a navíc v často nevyhovujících intervalech, ale i z toho se dá naštěstí těžit, jelikož můžeme tak krásně nasměrovat tu naší aktivní energi a hromadné dopravě se raději vyhnout, co to jde. Člověk tak ušetří 2* : za cestu a za posilovnu a podobné věci 😉

    4. únor 2020

    Já teda před pár lety zažila opačný šok. Celý život jsem byla zvyklá fungovat bez auta a jezdit všude hromadnou dopravou (Evropa, a zvláště ČR, je krásná - tady se dá dostat autobusem nebo vlakem téměř kamkoliv, i do nejzapadlejších prdelákovů!) a na NZ to nejde, tam hromadná doprava existuje jen ve velkých městech a ještě k tomu dost mizerná. Takže za první rok NZ jsem řídila víc než za předchozích skoro 8 let v čechách (řidičák mám od 18).

    4. únor 2020

    Auto jsme si poridili, kdyz mela starsi dcera asi 20mesicu.Do te dovy jsme to nejal zvladali bez nej, na chayu nebo k nadim do 40km vzdaleneho mesta nam brali tchani(jen s jednim ditetem se nas 5 do auta veslo). Nebyt dovolenych a cest na tu chatu, kam fakt jezdi bus jednou za den (jinak do asi 10 km vzdaleneho mesta co hodinu), obesli bychom se klidnei dele, alehe fakt, ze auto dava tako pocit svobody, muzes kamkoliv, kdykoliv, bez ohledu na jizfni rady. Nase deti jsou vcelku spací v aute, (starsi petileta uz teda spis vyjimecne), tak aspon cast cesty utece rychle. Ja sama neridim, takze to hodnotim z pohledu spolujezdce, co se nemusi soustredit na rizeni. MHD ale vyuzivam opravdu hodne, v ramci Brna jezdit autem mi prijde nesmysl.

    4. únor 2020

    Auto sice máme a používáme, ale s kočárem mi přijde často mnohem pohodlnější MHD - žádné cpaní kočáru a dítěte do auta, nemusím řídit, pohoda, no stress. Ale pořád je to odsud-posud. Jsem momentálně u rodičů, malý horečky, nejbližší pohotovost i s chůzí na a z MHD tak 45 minut, jede to po hodině. Tak srážím teplotu, co to jde a doufám, že do rána vydržíme. Mít tu auto, tak ho naložím do auta a jedeme.

    4. únor 2020

    Podle mě nezáleží jen na velikosti města, ale i počtu a stáří děti. Bydlíme v menším okresním městě (cca 25 tis obyv). Děti mám 2 -11 a 3,5 r, jsem před porodem. Řídím poslední 2 roky. S prvním jako neridic celkem pohoda, všude člověk došel, na výlety si člověk našel dobre spojení, na akutní pripady-nemocnice,pohotovost jsem využívala taxi. Když dcera nastoupila do školky a pak skoly už to taková hitparáda nebyla. Obojí přes celé město, být tam na čas, za každého počasí, letět do prace, kroužky.. ale pořád se dalo. Byly jsme samy, jen my dve. Pak jsem se vdala a narodilo se druhé dítě a dokud bylo na kočáru a byli v paneláku, tak ok, všechny naše cesty s kočárem měli jasný cíl. 2x denně škola, kroužky, hřiště, výlet. Pak se přestěhovali na kraj města do baráku, městská tu jede 4x denně. Druhorozený už není na kočáru, přidala se školka a opět mě zaměstnání. A již to bez auta organizačně nejde. Školka, škola, zaměstnání, kroužky, doučování, nákupy. . už se to bez auta se zaměstnaným mužem co jezdí az v podvečer nedá. O tom že celé neridici období jsem si mohla o upravené ženě s kabelkou a podpatky nechat zdát, o tom ani nemluvím. Naopak ženská ve spěchu, na rovné podrážce a nadutým batohem na zádech kam se vše muselo vejít, čím víc dětí, tím víc veci.

    4. únor 2020
    ah1234
    autor

    @sayast ja nosim len podpatky v zime prakticky a kabelku nedam z ruky, batoh mam len na cestovanie, na toto sa nemozem stazovat, nic sa pre mna nezmenilo 😊 ale ako pisem, je to pre nas docasne, cely zivot sa kvoli tej casovej neflexibilite s nasim zivotnym stylom fungovat neda ani v Prahe, na malomeste si to neviem predstavit..

    4. únor 2020

    @ah1234 no protože máte dítě ještě na kočáru, který většinu uveze, až bude bez kočáru, tak každá cesta bude trvat 3x déle a na delší cestu se jen s kabelkou neobejdete ☺️. Proto dokud byl kočár, tak mi to tak hrozne nepřišlo, jako pak, když člověk vše musel někam nacpat a spěchat na cas

    4. únor 2020
    ah1234
    autor

    @sayast ja chodim 50/50 bez kocarku, my so sebou toho sme nikdy moc nenosili, neviem si predstavit chodit nabalena. Neviem, toto akurat mi nikdy ako problem neprislo, ani po porode ani ked mal maly polrok ani teraz 😊 jedine si viem predstavit ze nakup bude "tazsi" ale zoberiem co unesie jedna latkova taska a hotovo. Ja sa teda nijak extremne neupravujem, nemalujem sa v bezny den, ale chodit s ruksakom a v zime vez podpatkov si neviem predstavit. By som zmrzla 🙈🙊

    4. únor 2020

    @ah1234 A jaky ma ruksak a kozacky/snehule bez podpatku vliv na to, ze bys mrzla? Ja treba jediné boty na podpatku mam takove ty podzimni kotnickove, jinak zadne a mrznuti nepocituji 😀Jinak taky patrim k tem, ktere toho tahaji spis mwne nez vice, hwn nejnutnejsi veci, rozhodne kdyz vidim maminky, ktere maji s sebou v taskach vzdy svacinu tak min. Na tri dny, prirucni lekarnicku, vzdy do zasoby dvoje obleceni na prevleceni a vubec jeste jdovi co, rijam si, jestli neco nedelam spatne, zda nejsem nezodpovedna matka, kdyz si vystacim s mobikem, penez4nkou, klici a balickem kapesniku, max. jeste flaska piti pro dite.

    5. únor 2020
    ah1234
    autor

    @ninive211 k tomu zmrznutiu - ruksak na to samozrejme vplyv nema, podpatky ano, musim mat platformu, inak mrznem. Skusila som snad vsetky boty sveta a jedine v com mi neodmrza noha su snehule alebo boty na relativne vysokom podpatku s platformou 🙊

    5. únor 2020

    @kaja2016 Tak Plzeň na tom bude koukám o poznání lépe než Kladno. U nás se město už mnoho let snaží o to,aby lidi jezdili autem a ne MHD. Na jízdní řády tu nadává snad každý a mnoho lidí kvůli tomu muselo začít jezdit autem. Od nás jedou do centra třeba naráz dva s autobusy a pak hodinu nic. Lidi pak bez auta nestíhají vyzvedávat děti ze školky a školy. To, že se díky tomu zdvojnásobila doba dojíždění autem je smutné 😢. Tam kde byl člověk před lety za 10 min. teď jede 20 min.,ale co má člověk dělat, když autobus nejede... Je to had co požírá svůj ocas.

    5. únor 2020

    @lucie_j Chtelo by to prestat nadavat mezi lidmi a misto toho interpelovat (cim vic lidi, tim lepe) u vedeni radnice, aby s tom neco delala (prip. pokud s tim soucasne vedeni nic nedela a delat nehodla, vyjadrit svuj nesouhlas ve volbach). V Brne a myslim ze vlastne celorepublikove se meni jizdni rady vzdy jednou za rok, v prosinci, kolikrat se stalo, ze DPMB zrusil nejaky spoj ci snizil frekvenci odjezdu, aby to za rok zase vratil zpatky nebo to vymyslel jinak, protoze se zjistilo, ze zmena je neefektivni a lidi nespokojeni. Ale samozrejme nelze se zavdecit nikdy vsem, vzdy se najde nekdo,koho i pozitivni zmena stve.

    5. únor 2020

    My jsme bez auta urcite 5-6 let v Praze a je to nej. Kdyz výjimečně potrebujeme nekde byt rychle (treba neakut porodnice), tak taxi, o par hodin pozdeji akut sanitka 😀 velke nakupy na kosiku.

    5. únor 2020

    @ninive211 V předposledních volbách lidé skutečně vyjádřili nesouhlas s vedením města. Vyhrál Volf a čtyři roky to šlo všechno k lepšímu. V posledních volbách vyhrál opět, ale ejhle. Ostatní strany vytvořili koalici, vyšachovali ho a staré vedení je zpět.

    5. únor 2020

    Ve městě jsem auto nepotřebovala. Teď bydlíme v osadě, kam jezdí autobus v únoru a v úterý a např. do vsi, kde je školka, žádný spoj veřejnou dopravou neexistuje. Ano, jsou to pouhé 4 km, ale nedokážu si představit, v kolik bych musela vycházet, abych tam s dítětem došla pěšky. Navíc jak se pak dostat do práce do okresního města, že jo... Jsou prostě místa, kde to bez auta nejde. Nebo jde, ale já se přiznám, že jsem na to pohodlná a líná 🙂

    5. únor 2020

    Celý život jsem zvyklá na auto a bez něj si to představit neumím. Možná v těch velkých městech, kde je to stejně rychlejší MHD. U nás ne. 😊 Každý týden jezdíme k našim nebo ke tchánovcům (tam o víkendu busy ani nejezdí), k babičce bychom se o víkendu taky nedostali. Nákupy si taky představit neumím. Zrovna nedávno jsme se o tom bavili s manželem, že pro nás by tohle nebylo a moc to nechápeme. Max. opravdu v té Praze třeba, všechno mít v dojezdové vzdálenosti apod.

    5. únor 2020

    @khpeta Na menších městech na venkově si to též nedokážu představit bez auta. A je i spousta sousedících obcí, které nemají přímé dopravní spojení, leda s přestupem přes nejbližší město a zajížďkou půlhodiny, v takových případech je auto prostě nezbytnost.
    @lucie_j Politika, no. U nás v Brně posledně něco podobného, volby de facto vyhrála jedna strana (ANO), ale ostatní strany ji vyšachovaly, vytvořily spolu většinovou koalici a vítěz voleb zůstal v opozici.

    5. únor 2020

    My auto nemeli v centru Brna a nemeli jsme ho ani po prestehovani do Breclavi. Schvalne jsme se kvuli nasemu stylu zivota nastehovali do zeleznicniho uzlu a temer vsude jezdime porad vlakem (cestujeme hodne). Rodice mam v Krkonosich a jezdime tam vlakem vzdycky. Velke nakupy mi vozi Tesco (jezdi i sem) nebo jdeme s cyklovozikem a tam se toho vejde dost, jinak temer vsechno objednavam v eshopech (pliny, UM). Deti mame dve (1,5r, 4r), treti na ceste. Ted jsme jete auto koupili v podstate jenom kvuli prevazeni stavebniho materialu a zahrade mimo mesto. Ja to auto nechtela ani ted, ale chlap si nedal rict, ze uz ho nebavi vozit cement v karce za kolem. Ted jsme vyjeli v dopravni spicce s ditetem v ramci mesta k doktorce a dosli k zaveru, ze priste jdem radsi pesky/na kole. Predpokladam, ze nam tu bude vetsinu casu jenom stat a na delsi trasy s nim stejne jezdit nehodlam.

    5. únor 2020

    Jsem z malé vesničky u Kladna a jak píše @lucie_j, tady se bez auta moc fungovat nedá. Autobus jezdí párkrát za den, takže mne by třeba cesta do většího obchodu zabrala celé dopoledne. Nedej bože lékaři, s nemocným dítětem čekat na bus a pak od busu k doktorce. Nebo nedej bože jet se psem na veterinu, atd..
    Pocházím z Prahy a když jsem u rodičů, tak se tam pohybují bez auta celou dobu. Praha je na tohle super. Ale prostě strašně záleží, kde kdo bydlí. Já si na vesnici bez auta přijdu jako vězeň 🙄

    6. únor 2020

    @nazka Také z jedné pocházím a dojíždění bylo hrozné. Po škole jsem čekala 2 hodiny na autobus domů a když jsem začla chodit do práce, tak jsem musela jezdit taky skoro o 2 hodiny dřív. Brigáda po škole byl sen, protože bych se nedostala domů, stejně tak jako jít ven se spolužáky. Na vesnici to bude problém asi všude , smutné je, že v Kladně je to problém i ve městě 😢.

    6. únor 2020

    @lucie_j pravda. Já teda taky dojíždim do Prahy do práce a to naštěstí na nás okraj. Ale autem od dveří ke dveřím 30min.mhd (na které se musím i tak dostat autem) necelé 2 hodiny. Zajímá mě, jak to zacnu delat s dětmi, školka je u nás do 4.
    I tak Ti Kladno ale závidím 😍

    6. únor 2020

    @lucie_j My bydlime v Praze. Na vsi je to vec jina. Pak tvuj zivot ridi jizdni rad.-) A jak to pozoruji, tak se linky stale jen rusi a rusi.... Bohuzel, jak pises, budto se snazi o to, aby lidi jezdili autem, a nebo cim dal tim vic lidi jezdi autem a ty spoje o dvou cestujicich se jim proste nevyplati. Uz tak je podle me obce dotuji. Kdyz jsme byly v lete na Plzensku, kde je to se spoji narocnejsi, tak jsme casto byli jedini pasazeri v autobuse.

    6. únor 2020

    @kaja2016 Ano, je to začarovaný kruh. Když jsem jezdila z vesnice, tak byly spoje i po 3 hodinách, což nutilo lidi jezdit autem a pak skutečně ty spoje byly nevytížené a rušili je dál. Jiná věc je to u nás ve městě, autobusy narvané a intervaly šílené.

    6. únor 2020

    Taky jsme v Praze a taky bez auta 🙂 2 děti, zatím malé, tak uvidíme v budoucnu. Vše důležité máme v docházkové vzdálenosti, tak snad to bude v pohodě a auto nebudeme muset pořizovat.

    6. únor 2020

    @lucie_j Po 3 hodinach je jeste luxus. Me jel bus 2 x denne do jednoho mestecka. Pricemz jeden ze spoju mel jen 45minut na zpatecni spoj. A 1x denne do druheho. Pro me stezejni kvuli nakupu. Pak je jeste kram ve vesnici pobliz. Ale tam nemaj skoro nic, plus nic moc oteviraci doba. Ale je tam draha, ktera jezdi co 2 hodiny do Plzne- ovsem prez leto byva pravidelne opravovana, takze toho se da vyuzit jen v roce do skol, skolek po ceste.

    7. únor 2020

    My taky jezdime delsi trasy vlakem... Akorat jsme to povysili na ansolutne ne eko uroven, kdy ja s detma jedu vlakem a muz paralelne s nama v aute.. Na konci vlaku totiz neni dobre spojeni tam kam jedeme, a detem se tak 5h cesta k babickam pekne rozbije na 1autem, 3vlakem a 1 autem 😉

    11. únor 2020

Začni psát komentář...

Odešli