Používáme cookies. Více informací zde. OK
ma_cherie
22. dub 2018
770 

Ambulantně, asertivně - děkuji, odcházíme.

Ambulantně porodit znamená přijet do porodnice, porodit své dítě a za libovolně dlouhou dobu (dobré je zůstat dvě hodiny od porodu placenty, kdy se většinou projeví případné komplikace) odejít i s děťátkem do pohodlí a klidu domova. Mnohdy se nazývá kompromisem, mezi porodem doma a klasickým porodem v porodnici. Žena porodí v porodnici, kde má po ruce lékaře, ale první společné dny s dítětem tráví doma, takže se nemusí obávat nepříjemných zkušeností z oddělení šestinedělí.

Ambulantní porod není níc nezákonného, nebo zakázaného a v poslední době je  i poměrně využívaný. Některé porodnice (např. Rakovník) jej nabízí jako běžnou službu.

Stále je ještě mnoho porodnic, kde s AP mohou dělat potíže, vyhrožovat, nebo zastrašovat mylnými informacemi, a proto je většinou lepší o úmyslu porodit ambulantně neříkat dopředu.

Proti vaší vůli vás, ani vaše dítě v porodnici nikdo násilím držet nemůže. Jediná situace, kdy nelze z porodnice odejít je přímé ohrožení na životě.

K odchodu nepotřebujete nic. Jsou ale náležitosti, které je dobré (nikoliv nutné) mít vyřešené. Jedná se například o:

  • Souhlas pediatra s převzetím dítěte do péče po ambulatním porodu

Správně po vás tento souhlas nikde nemají chtít, ale z vlastní zkušenosti mohu říci, že se souhlasem se vám bude odcházet o něco lépe.

Pediatr vás NESMÍ odmítnout přijmout do péče z toho důvodu, že plánujete rodit ambulantně. Způsob porodu NENÍ důvod k tomu, nepřijmout novorozence do péče. Bohužel se to ale děje.

  • K tomu, abyste odešla ambulantně nepotřebujete mít vystavené zprávy (ani z gynekologicko-porodnického odd., ani z neonatologického), pro ty se zpětně může zastavit klidně i vás manžel, přítel, nebo maminka další den. Argumenty, že v noci se nepropouští, jsou tedy absolutně neopodstatněné.
  • Negativní reverz po vás pravděpodobně budou chtít podepsat za sebe, i dítě. Je to ochrana pro lékaře, kdyby se cokoli stalo, aby byli krytí. Odmítnou-li vám tedy reverz vystavit, jednoduše se sbalte a i s dítětem odejděte. Je v zájmu porodnice vám jej vystavit.
  • Kartičky na screening novorozence. Tyto kartičky lze zakoupit v porodnici, na internetu, u pediatra, nebo u vaší PA. Rozhodně je dobré vědět, kde je lze získat. Na internetu je můžete sehnat kolem 80 Kč, v porodnici mi je prodali za 200 Kč.
  • Informace, informace, informace! Těch není nikdy dost. Doporučuji stránky www.ambulantniporod.cz kde najdete přehledné a ucelené informace.

Je dobré vědět, že...

  • vyšetření dítěte po porodu není povinné, ale pouze doporučené. Za své dítě máte a budete mít zodpovědnost vy – rodič! Je tedy na vás zhodnotit, zda vyšetření dítě podstoupí, čí nikoliv. Doporučovaná vyšetření novorozence jsou například:
    • Screening (odběr krve z patičky)
    • Vyšetření zraku a uší
    • Vyšetření kyčlí
  • I lehčí žloutenku (s kterou se setká mnoho novorozenců) lze dobře zvládnout doma. Je důležité, aby dítě hodně pilo, protože močí se vylučuje bilirubin a můžete dítě rovněž vystavovat dennímu světlu. Případně s dítětem můžete dojít k pediatrovi, aby odebral krev pro kontrolu.
  • S kojením vám může pomoci kvalifikovaná LP. Mnoho maminek začalo kojit až po propuštění z porodnice.
  • Často se zmiňuje doba 72 hodin po porodu – je to jen doporučení MZ, nikoliv nařízení. Je tedy jen a jen na vás, kdy se rozhodnete pro odchod domů.
  • Ambulantní porod vám musí být umožněn kdykoliv a kdekoliv (pokud nejste v přímém ohrožení života vy, nebo vaše dítě). 

    Pokud někdy bude 2 miminko určitě do toho půjdu. První porod pro mne byl stresující, nesnáším nemocnice a tohle byly pro mne muka. Naštěstí sem tam byla jen 2 dny jelikož bylo vše v pořádku a bylo hodně porodu,že SME byli na pokojích po 5. Hrůza.

    22. dub 2018

    Holky v UK uplne bezna vec i po cs ja rodila cs a na druhy den po kontrole maleho i me nas pustili 😁

    22. dub 2018

    Taky bych to brala všemi deseti,mám panickou hrůzu z nemocnice,ale okolí mě tak masiruje,ze na to nemám odvahu. Rodit budu potřetí,poprvé ukončeno klestemi před 15lety,druhý porod super,rychlý,pěkný a čas,který jsme tam s malou stravily,mi přišel nekonečný. Kdyby se to dalo všechno uspisit-myslim tim veškerá vyšetření miminka max na den,dva,jsem šťastná. Už teď mě myšlenka,jak si v porodnici vybaluji veci a spim tam,neskutečně děsí.

    22. dub 2018

    Ja jsem strasne moc rada, ze nas pustili domu, maly se narodil v sobotu a v nedeli jsme uz byli doma. Dokonce i po cs jsme meli bonding, taky spatne nesu nemocnice odjakziva, takze jsem fakt rada, ze tady to tak funguje, vyfasovala jsem leky na bolest a hura domu, v pondeli k mam prisla midwife, chodila na kontroli dalsi tyden.

    22. dub 2018

    skoda, ze jsem o teto moznosti nevedela driv. Ctyri dny v absolutnim nesoukromi, kdy clovek nevedel co bude za 5 min a jestli muze uspat dite udelalo sve. Pak mi trvalo ctvrt roku nez jsme se s dcerkou sladili. Mit klid domova, tak se nam podari naladit na stejnou vlnu mnohem driv...

    22. dub 2018

    Tento článek mi přijde dost zaujatý proti nemocniční péči a vůbec systému, za který bychom měli byt rádi - vyšetření, možnost byt s dítětem pod dohledem odborníků. ktera matka pozná dva dny po porodu, že její dítě špatně slyší, že potřebuje se žloutenkou "pod světlo ",má intoleranci na laktózu, nebo může trpět jinym závažným onemocněním? Nepřijde mi moc pohodlne běhat hned po kontrolách, tahat novorozence sem tam, raději vše na jednom místě, a ještě se nemusím starat o domácnost a mam chvíli jen pro miminko .samozřejmě i v nemocnici pracují jen lidi, a kdo narazil na problém, bude si ho dlouho pamatovat, ale plošně bych to neodsuzovala.

    22. dub 2018

    @jbzirafa Toto je věc názoru.Za mě těch 72 hodin byla pěkná otrava.Doma se mě nikdo 2x denně nebude ptát jestli jsem byla na velký.Doma mi v 6hodin nebude nikdo budit mimčo vrzáním dveří, nebude mi nikdo vytírat pod nohama když potřebuju zrovna kojit.Nebude mi nikdo říkat kdy mám snídat atd. atd...je toho hodně a raději si odpočinu doma kde budu mít dobrý servis.

    22. dub 2018

    @pavca1982 samozřejmě. Doma je doma (pokud vam nekdo uvaří, nebudi vás starší dítě a nepotlačujete pocit, že ted musíte nutne něco dělat ) poukazuji na to, že článek neuvádí výhody a nevýhody obou postojů a každá mince má dvě strany. Je to psané jako :honem utíkejte z nemocnice, drži vás tam násilím a je to jejich problém, že chcete pryč. Vlastně k čemu ten kratkodoby pobyt je dobrý? Velmi záleží myslím na předchozí zkušenosti.

    23. dub 2018

    @jbzirafa Tak to jsem z toho článku teda vůbec nepřečetla. Je tam velmi dobře a věcně napsáno vše, co má maminka, která se pro ambulantní porod rozhodne, vědět. V nemocnici totiž budou tvrdit něco zcela jiného (ať už záměrně nebo z nevědomosti).
    Vtipné bylo, když u druhého porodu mě lékařka bez problémů propustila i s dítětem po dvou dnech, zatímco u třetího nás pustit nechtěli (byl tam samozřejmě někdo jiný a pořád si vymýšlel jako - ještě musíme mít jistotu že toto, ještě je potřeba toto vyšetření a dřív jak po tolika hodinách to nejde, atd. - pořád mlel tu svou písničku). Přitom dítě také druhý den přibralo, porod přirozený bezrizikový, vše v pořádku... A doktor stejně nechtěl, nechtěl a nechtěl. Tak přesně proto to maminky potřebují vědět - když se vědomě rozhodnou něco udělat, aby měly ty správné informace. Ale nikdo je tu nenabádá k tomu, aby co nejdříve odcházely z nemocnice, to fakt ne, nevím, kde to v tom textu vidíš.

    23. dub 2018

    @jbzirafa máš pravdu, článek neuvádí nevyhody, ale kromě asi dvou vět ani výhody AP. Je to myšlené, jako článek, kde bude pokud možno zodpovězeno co nejvíce nejcastejsich otázek, které (si) ženy kladou, pokud chtějí porodit ambulantně. Je (měla by být) to svobodná volba každé z nás 🙂

    23. dub 2018

    @nikoollkaa tvoje zkušenost mě moc mrzí. Doufám, že při druhém dítěti budeš spokojená!
    @nefertiri21 to je sen 🙂
    @stefanovamarket snad se to povede 🍀
    @bylinka36 třeba se to příště podaří 🙂

    23. dub 2018

    Já zrovna čirou náhodou začala zjišťovat včera informace, protože chci ambulantní porod.Informace se mi hodí a něčí zkušenosti taky.Díky😉

    23. dub 2018

    @ma_cherie priste bohuzel nebude, ale diky...

    23. dub 2018

    @pavca1982 Hodně štěstí, ať se porod i odchod podaří podle tvého přání 🍀 🙂

    23. dub 2018

    @bylinka36 omlouvám se..

    23. dub 2018

    @jbzirafa Asi jak kde jsou ta vyšetření už v porodnici. U nás byl jen odběr z patičky, jinak na všechna ostatní jsem dostala žádanku a po příchodu domů si měla volat, abych dítě na vyšetření objednala. Např. vyšetření sluchu v ordinačních hodinách ORL, když jsou tam i nemocní jsem prostě odmítla. MUDr. k nám přišla 2. den po příchodu z porodnice domů, takže by klidně mohla udělat i ten odběr z patičky...Vyšetření kyčlí ve 3. týdnech. Když začal v porodnici houkat monitor, tak sestra jen konstatovala, že jsou asi zase vybité baterky...Mě přijde škoda, že tady není ta poporodní péče podobná jako třeba ve zmiňovaném UK. Pokud je problém, tak o matku i dítě se v porodnici postarají, pokud ne, může jít domů a dochází k nim PA.

    23. dub 2018

    A mě se taková varianta líbí😊 netvrdím, že já se měla v porodnici nějak špatně..Jablonec je super...ale doma je doma...

    23. dub 2018
    23. dub 2018

    @denny27 Jsou určitě i porodnice, kde to třeba bude spíš jak v hotelu 🙂 Já měla hotel all inclusive doma 😀 Patřím do skupiny žen, které když vidí nemocnici jdou na ně mdloby. ☹

    23. dub 2018

    @ma_cherie A za kolik hodin po porodu jste šli domů ? Zjišťovala jsem si to ve 3 porodnicích a třeba ve zmiňovaném Rakovníku doporučují odejít až po 12 h, v jiných po 48 h ( tam nechtějí dříve pustit z novorozeneckého, jinak gyn. s tím nemá problém, prý bych mohla odejít klidně 2h po porodu ).

    23. dub 2018

    @ma_cherie Já tam pracuju a nesnáším být pacientem!Jdou na mě taky mdloby😀Uvedu třeba příklad, když jsem šla rodit dceru při příjmu mi zdravotní sestra direktivně nakázala, abych si oblékla ten naškrobený hadr.Odmítla jsem , že mám svou noční košili.Zase přišel příkaz a zase moje odmítnutí.Pak se mě zeptala,,To Vás pacienti v Motole taky takhle neposlouchají?"Tak jsem jí ubezpečila, že tam jsem porodit svou dceru a né abych jí poslouchala...pak už jsem měla klid.😉

    23. dub 2018

    @bonulinka dve hodiny po porodu jsme byli sále, potom přišla PA, že se přemístíme na oddělení šestinedělí - tehdy jsme řekli, že jsme se rozhodli pro ambulantní porod a půjdeme domů. No pak začala ta asertivní část vyjednávání. A asi hoďku, dvě na to jsme už byli doma 🙂

    23. dub 2018

    @pavca1982 😀 já bych tohle asi neuměla, ale pobavilo mě to. Direktivní přístup podle mě v tomto oboru nemá moc co dělat ☹

    23. dub 2018

    @ma_cherie Tak to byli opravdu vstřícní. A ještě dotaz, kde takoví jsou 🙂 ?

    23. dub 2018

    @bonulinka o vstřícnosti se bohužel mluvit vůbec nedá. Nevzpomínám na to v dobrém. Byla to porodnice v Neratovicích. 🙂

    23. dub 2018

    @ma_cherie No bude to asi trochu boj, ale když se na to připravím myslím, že to zvládnu.Pokud já a dítě budeme v pořádku odejdu.

    23. dub 2018

    @ma_cherie Hm, takže podobné jako všude. Potřeba mít s sebou partnera, který podpoří a stát si prostě za svým rozhodnutím...No, uvidíme. Hodně možnost AP zvažuji, ale nechci se rouhat a nic zakřiknout, ale kdyby bylo vše ok a mohli jsme jít hned po 2 h domů, tak by to bylo super 🙂.

    23. dub 2018

    @bonulinka Já to třeba neberu vůbec jako rouhání. Uvědomuju si, že to všechno může být i jinak, ale spíš doufám, že bude všechno v pořádku.Prostě počítám raději s tou lepší variantou.Dvě hodiny určitě budeme zase na porodním boxu no a pak se uvidí.Já jsem třeba dceru porodila v 15:47 a v 19h jsem si jí na pokoji sama umyla a to bych už mohla být klidně doma.😉

    23. dub 2018

    @pavca1982 Určitě to zvládneš. Věř, běž, dokážeš 🙂 Pokud budete oba v pořádku, není důvod, proč bys to nezvládla 🙂

    23. dub 2018

    @bonulinka Určitě! Já měla manžela a on mi byl neuvěřitelnou oporou před, během i po porodu! Kdyby z nějakého důvodu nemohl příště manžel, tak beru buď svou dulu, nebo svojí PA 🙂

    23. dub 2018

    Jinak já se k tomu stavěla otevřeně. Kdybych se na to necítila a nebo kdyby cokoliv bylo s dcerou, zůstaly bysme. Takže informace, dokumenty a všechno jsem měla zjištěné a zařízené, ale jestli skutečně bude porod ambulantní jsme se rozhodli až PO porodu. Já porodila víceméně podle svého (ale taky mě pár věcí mrzí), takže po porodu jsem byla ok. A na sále, když už jsme byli sami mě manžel držel za ruku a já mu řekla "Pojedeme domů - jako rodina, vezmi nás s sebou" A on řekl a slíbil, že si nás odveze a nenechá nás tam a svůj slib dodržel 🙂

    23. dub 2018

    @ma_cherie Moc děkuju člověk někdy potřebuje od někoho trochu ubezpečit, že to zvládne.👍

    23. dub 2018

    @pavca1982 Nepochybuj o tom. Jsi máma! Zvládneš všechno. "Máma" je takový malý úžasný zázrak přírody.

    23. dub 2018

    @ma_cherie neni treba se omlouvat, mame planovaneho jedinacka, chvili jsme uvazovali o druhem, ale vzhledem k nasemu velkemu dluhu za dum jsme to zavrhli, proste si neverime, ze bychom to zvladli a taky chceme trochu zit, jezdit na vylety, po pamatkach, casem i trochu cestovat a hlavne dat dcerce to nejlepsi co muzeme...

    23. dub 2018

    @jbzirafa To je vtipný... U prvního dítěte nám žádný sluchový screening nedělali (a to je moje první dítě stále ještě ve školce, takže to není zas tak dlouho). Intoleranci laktózy si tedy myslím, že v porodnici vůbec nezjišťují. Tady furt chce někdo něco kontrolovat. To, že dítě vidí a slyší dobře se dá zjistit poměrně brzy a snadno. Jak to asi dělají jinde ve světě (na západě), kde se maminky s miminky propouští domů velmi brzy po porodu? Myslíš si, že pak lítají po vyšetřeních? Ani náhodou. Taky v těhotenství nedělají matkám x tisíc zbytečností, matka tak není v neustálým strachu, co by bylo kdyby. Já byla na genetickým screeningu kvůlu vrozené vadě. Doktorka tam začala řešit to, že dítě neukázalo obličej a že co kdyby mělo rozštěp. No jéžiš. Na potrat bych kvůli rozštěpu fakt nešla. A ona mě začala strašit, co kdyby mu chyběla půlka obličeje. Fakt smutný. Před tímto UZV už jsem měla několik UZV před tím, kde dítě obličej ukazovalo. Věžím, že kdyby tam byla nějaká masívní vada, doktor, který dělá ultrazvuky dnes a denně by to poznal. Jenže bez strašení by to nebylo ono. No, na screening u druhého dítěte jsem šla už jinam.

    23. dub 2018

    @verdos ja nepsala, že to je uvedeno doslovne v textu.necituji. Jen pisi, jak text působí. Čili vyplývá z kontextu.

    23. dub 2018

    @bonulinka ano, žádanky a běhání s miminkem po ordinacích, to se mi taky moc nelibi. Kéž by to bylo hned po porodu právě v nemocnici. Kyčle jsme jeli kontrolovat asi v 6 týdnech. S tim se nic neudělá. 😊

    23. dub 2018

    72 hodin je doporučení České neonatologické společnosti.
    Děkuji za promo! www.ambulantniporod.cz

    23. dub 2018

    @jbzirafa Asi máme jiný kontext ;). Dle mého to z kontextu vůbec neplyne. O citaci jsem také nic nepsala 🙂.

    23. dub 2018

    Na tom webu najdete vše, co potřebujete vědět, na to dám svou čest.
    Jaké screeningy a kdy?
    Jak se připravit dopředu?
    Co připravit na potom?
    Jakou péči?
    Nejčastější otázky?
    Zkušenosti z 70 % všech porodnic.
    Mapa porodních asistentek
    Mapa porodnic

    23. dub 2018

    @elikup Ano já už jsem to prolezla skrz naskrz 🙂👍

    23. dub 2018
    23. dub 2018

    Negativa: Když se rodina nepřipraví na to, že domácnost se chvíli povede jinak a s pomocí, podcení to, může být nová maminka nucena neležet s miminkem a to pro ni ani pro miminko není dobré.
    Měla jsem teď na AP ženu, které šla s třetím domů a nebyla v klidu, dostala zánět do prsa, ošklivý, a trochu litovala předčasného odchodu, protože doma neměla klid, nezajistili jim ho.

    23. dub 2018

    @madrilena sluchový screening není bohužel v zakoně, to je na porodnici. Laktóza se tusim zjišťuje z krve z patičky ,ale nejsem si jistá. Taky nemám ráda nadměrné lékařské zkoumání, kdo chce, ten vždycky něco najde.ale je fajn byt v klidu informován o závazných věcech (třeba ten horší sluch zjistit až ve dvou letech není výhra , ne každá matka je tak vnimava)

    23. dub 2018

    @jbzirafa Odběr krve z patičky je kvůli vrozeným metabolickým onemocněním😉

    23. dub 2018

    @pavca1982 díky za info.

    23. dub 2018

    O NLS (novorozenecký laboratorní screening) pojedává článek MUDr. Peremské: https://sites.google.com/view/ambulantni-porody...

    O NLS obecně www.novorozeneckyscreening.cz

    23. dub 2018

    No pardon, to je hrozná ♦️

    23. dub 2018
    23. dub 2018

    @pavca1982 myslím jako pí..vina... narození dítěte není zlomena ruka nebo noha a nemůžu si vzpomenout jen tak ze se mi chce domu! Mám zodpovědnost nejen za sebe přece.. nedokážu si představit, ze par hodin pod porodu podepíšu revers a druhy den se budu vracet, ze máme já nebo dite problém a všichni mě privitaji s otevřenou náruči.. tož se ani nedivím některému personálu, ze je nepříjemný! Nestuduji několik let, aby jim do toho pak někdo remcal. Osobně jsem ležela hodnekrat v nemocnici a nikdy jsem nekecala doktorum do toho kolik dnů je pro mě nejlepší tam byt. Vychází z nějakých zkušenosti a snaží se svou práci odvádět jako profici. Jako my všichni co chodíme do práce. Za odpovídající mzdu se snažíme byt těmi nejlepšími..😍

    23. dub 2018

    @loylii Těžce nesouhlasím, ale je to tvůj názor!

    23. dub 2018

    @pavca1982 ano je. A nikomu nepřeji aby měl nějaké zdravotní problémy. Mě vždy lékaři pomohli. A jsem za to vděčná..jejich povolání je poselstvím...

    23. dub 2018

    @loylii Já měla zdravotní problémy po druhém porodu, když mi tam nechala frajerka kus placenty a sono při propuštění odflákla, protože jí zrovna volala nějaká kámoška.Jedním přiložením sondy na břicho řekla, že dobrý.A co se stalo?9.den po porodu masivní krvácení takže šup zpátky na místo činu.Odloučení od novorozence, narkóza a výškrab.A to jsem tam byla poctivě 4 dny.Takže né vždycky je to ok.Jsem zdravotník a dítě budu rodit po čtvrté. Troufnu si říct, že situaci posoudit dokážu a pokud uznám, že je mimčo i já v pořádku půjdu domů.😉

    23. dub 2018

    No tak když jste větší odborník než lékař který na to studuje několik let a v praxi je třeba dalsich 20, tak proč ne😉 každá jsme jiná. A já to rada nechám na nich..

    23. dub 2018

    Také jsem zdravotník, abyste se tu samy nebály 😀

    23. dub 2018

    @loylii Nejsem větší odborník, nechám dítě nejdřív prohlédnout a pokud řekne, že ok tak jdu.😉Dál dítě převezme pediatr. Je to každého volba.

    23. dub 2018

    @pavca1982 nesnaž se, nedrží se tématu

    23. dub 2018

    @elikup Nebudu se snažit a ani druhému nic vnucovat, ale napsat , že to je píč*vi*a 😝je fakt nesmysl.

    23. dub 2018

    Cely jsem si to přečetla asi 3x a nestacim zirat...

    23. dub 2018

    @loylii tvoje bublina je zřejmě propustná, mně se to taky stává.

    23. dub 2018

    @loylii A co porod doma?!To je teprve hazard?!

    23. dub 2018

    Domácí porody nikoho nezajímají, protože neexistují. Vymyslel je Soros, aby zničil vydobytky sicialismusu.

    23. dub 2018

    @loylii děkuji za podnětný komentář 😉

    24. dub 2018

    S tim Rakovnikem opatrne. Me tam po 10 hodinach po porodu strasili, ze dcerka doma prochladne a pak prej buh vi co prijde. Ehm. o_O Dcera narozena koncem cervence. Doma jsme meli kolem 30 stupnu. Proste ani nepremysleli, co rikaji, hlavne ze delaji bububu. 🙂 nejsem nemocnicni typ. Nekdo ma rad, kdyz je pod kontrolou bilejch plastu, me to na klidu neprida. Moje zivotni zkusenosti s lekari jsou tak 50:50. A tady slo o moje dite. To jsem nemohla riskovat 😀 myslim, ze by kazda zena mela mit moznost, po zkontrolovani lekari, odejit domu bez zbytecnyho bu bu bu. Ja jsem klidas a umela jsem to odfiltrovat. Ale proboha co za hyenu, rekne par hodin po porodu matce, ze neni schopna se o dite postarat? A kdo jiny teda je? Ze by ta priroda byla vazne tak hloupa? 😀

    24. dub 2018

    Vévodkyně Kate šla po 7 hodinách po porodu domů. Jestli si myslíte, že se doma o ní postaraj, tak vám říkám, ten samý luxus by měla mít každá nedělka. Není to drahota. Stačí se na to připravit a nechat nedělku hajat s miminkem. Však ona se do domácnosti zas vrátí.
    Jak se připravit?
    https://sites.google.com/view/ambulantni-porody...

    Prosím vás, kdo chce dobrovolně souhlasit s hospitalizací a zůstat si tam, tak ať zůstane. Ale prosím taky, aby otevřel svou hlavu a chápal, že nejsou všechny rodiny stejné!

    24. dub 2018

    @elikup jak může nekdo srovnávat kralovskou rodinu s beznou češkou z Horní dolní....!!!!!!!l dámy proberte se, a zijte v reálu! Akorát tu blbnete hlavu ženam...

    24. dub 2018

    @loylii Proberte se spíš Vy! Mě nikdo hlavu neblbne tyto informace jsem hledala sama, protože chci realizovat ambulantní porod.Když Vás to pobuřuje, tak si to nečtěte a nechte nás v klidu si tady o tom podebatovat. Nás to zajímá shodneme se na tom, že je to pro nás to NEJ!Nevím jestli jste už rodila, ale já 3x a tentokrát to chci opravdu jinak!Díky za pochopení.

    24. dub 2018

    @loylii Chápete, že v Británii se po porodu nepropouští takhle brzo jenom královská rodina, ale kdokoli bez komplikací? Po druhém porodu jsem byla naprosto čilá a bez problémů a drželi mě tam jak rukojmí. Naopak po pobytu v porodnici, kde jsem byla v podstatě uvázaná na postel se ze mě stal lazar. Nemohla jsem se pořádně vyspat, hýbat, o stravě naprosto nevhodné pro matky novorozeně nemluvě. Tady si porodnice tímto způsobem vydělávají na pobyt. Protože kdyby propustili většinu rodiček brzo, tak mají prázdno. Pak by ani nebyl problém s přetlakem porodnic, nikdo by se nemusel trapně registrovat někdy ve 14. týdnu. To, co vy tady tvrdíte nám tady diktuje stát, ale je to naprostá hovadina.

    24. dub 2018

    @pavca1982 ano prave ze ano, tak to dokážu posoudit... teď me to čeká znovu a jen ziram.. a koukám ze vy jste i ve skupince Porodnice Podoli, já tam chodím od 24.tt a tam mi zrovna nepřijdou tolerantni k alternativním vymyslum. Aniž by je zajimalo me přání, mám naplánovány císař na 36.tt a nikdo se mě nám nic nepta. Tak hodně štěstí, ať jsou vaše přání vyslyšeny😉

    24. dub 2018

    @loylii to máš dobrý, že ti lékaři vždy pomohli. Mě teda mnohokrát vůbec, jedna "lékařka" mne i poškodila. Na lékaře už nespoléhám a za své zdraví i zodpovídám sama. Nenechám se od nikoho zastrašovat. Bububu už na mě neplatí.

    24. dub 2018

    @loylii a jen tak mezi náma - porod dítěte je na rozdíl od zlomené končetiny fyziologický proces. :-/ To jen v ČR se z toho dělá nemoc...

    24. dub 2018

    @madrilena ano děkuji za upozornění, čekám ze budu déle, mam rizikove těhotenství, tak budu poslouchat lékaře. Co řeknou je pro mě svatý. Čekám dvojcata po sponanni koncepci, tak je to vše jiné..

    24. dub 2018

    Tak už se k tomu vyjadřuje i primář https://www.novinky.cz/zena/styl/470147-vevodky... .

    24. dub 2018

    @loylii tak jasně, pokud čekáš dvojčata, tak je to jiný, rozhodně bych lékařům ale slepě nedůvěřovala - oni sice studovali, ale...

    24. dub 2018

    @bonulinka No jasně proč by ne?!Mě opravdu pokud bude tak dobře jako po porodu dcery a mimčo bude v pořádku, tak bych to viděla taky tak.Jen tu foukanou asi mít nebudu, ale nevaaaa😀

    24. dub 2018

    @loylii No Vy čekáte dvojčata a máte plánovaný císař, Vaše těhotenství je rizikové, takže dost dobře chápu, že to necháte na lékařích... to já bych taky nechala.Ale nepište, že moje volba porodu je píč*vi*a, když se Vás to vlastně netýká.Díky a přeju co nejméně komplikací při porodu.

    24. dub 2018

    @pavca1982 Třeba tu foukanou stihneš ještě před odjezdem do porodnice 🙂. Docela jsem ráda, že Kate rodila teď a vyjadřuje se tam k AP vcelku pozitivně i primář z Podolí. Nepíše tam nic o tom, že by bylo potřeba mít předem papír od pediatra, jen doporučují mu zavolat, aby navštívil miminko doma, což stejně dělá po příchodu z porodnice.

    24. dub 2018

    Chudí duchem...

    24. dub 2018

    Omezenost a netolerance některých lidí mě pořád a znova udivuje... žij a nech žít... já žiju v Rakousku a tady jsou i domácí porody s dulou celkem běžná věc... a já zvolím možnost ambulantního porodu pokud budeme s děťátkem v pořádku, jako to dělá větší část žen tady... nehledě na to, že doma mám zajištěný servis jako královna, takže kam se hrabe vévodkyně..😂

    10. čer 2018

    @rzymani Díky za připomenutí. 👍Zrovna o tom sepisuji článek. Ambulantní porod mi nakonec v Rakovníku vyšel i přes všechny možné komplikace.😉

    8. pro 2018

    @pavca1982 cetla jsem 🙂 my sli po dvou hodinach od porodu v Melnice 😉

    8. pro 2018