Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři

    Vždy, když jsem viděla podobný obrázek, byla jsem dojatá. Nevím, čím přesně. Možná to byl obdiv k síle maminky, která ustála tlak zvyků nemocnice… Možná to, že takový obrázek moc často nevidíme… Nebo to bylo tím, že jsem ve svých čtrnácti letech strávila téměř čtvrt roku, a tak nemocniční prostředí znám, jako své boty. Tehdy za celou tu dobu na dětském oddělení to byl pouze jeden tatínek tříleté holčičky na JIP, který ani neměl postel, jinak byly všechny děti v nemocnici samy.

    Dnes už je to trochu jinak, takových rodičů je více, ale musí za to stále bojovat. Mnoho rodičů ani neví o právech dětí při pobytu v nemocnici. Nebo o možnostech, které mají. Rodiče často slyší: „Nemáme pro vás postel.“ Nebo: „Nemůžete tady rušit noční režim.“, a tak je personál tlačí, aby tam děti – leckdy i malá miminka nechali samotné. Důležité je vědět, že toto jednání personálu je protiprávní. Navíc, to, co se bude dít, ví každý rodič. Dítě bude plakat. Nejspíš ani neusne. Nebo usne vyčerpáním po dlouhém pláči, což jeho zdravotnímu stavu nepomůže. Nenechte se vyhodit.

    Každé dítě má právo na nepřetržitý kontakt s rodiči a sourozenci. To, že nemocnice není uzpůsobená pobytu dítěte s rodičem, není věc dítěte ani rodiče. Rodič a dítě do šesti let jsou jedna nedělitelná jednotka, v opačném případě je to porušení paragrafu 28. Do šesti let věku dítěte pobyt rodiče hradí pojišťovna, ale i u starších dětí můžete být ve dne i v noci, jen to není hrazeno pojišťovnou (až na výjimečné případy). Je mnoho způsobů, jak to řešit. Můžete to vyřešit třeba jako ta maminka na obrázku 😉. Můžete také přejít do jiné nemocnice, kde kontakt umožní (je-li dítě schopno převozu).

    Za sdílení a šíření osvěty budu ráda.

    Více informací zde:

    Podpoříte mne v osvětě - práva hospitalizovaných dětí

    https://www.sancedetem.cz/…/…/dite-v-nemocnici-...

    https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2010/...

    Zdroj: Fb Liška ryšavá - ilustrace

      Rodice maji sva prava, ale i povinnosti. Doplnuji pro poradek🧐

      21. lis 2019

      @caboonek No tady to právo má hlavně dítě. Rodič má tu povinnost se starat. 😉

      21. lis 2019

      Jako bych videla samu sebe se synem..kdyz mu byl pul rok lezeli jsme v motole na neurologii kvuli epilepsii..meli jeden jediny pokoj pro "kojici" s 2 luzkama, ale tam byli ubytovane jine deti, starsi nez tehdy muj pulrocni syn a maminky nekojily ani jedna..misto toho aby tam dali nas jako (syn byl na celem oddeleni nejmladsi) tak nas dali na normalni pokoj po 4 a ja 3 tydny lezela u nej v noci na zemi..jeste ze mam skvelou rodinu a hlavne mamu, ktera me parkrat v noci vystridala, abych se jela domu vyspat..bylo to silene a opravdu psychycky narocne...

      21. lis 2019

      @caboonek Toto ale není vůbec o právech nebo povinnostech rodičů, ale o právech dítěte.

      21. lis 2019

      @nuninove to je hrozný opravdu. Motol je hodně problémovej, spolek tam řeší často omezování práva dítěte.
      Ale vy jste to dala, nenechala se. Můžete na sebe být pyšná 👏

      21. lis 2019

      Tak tohle se mi ještě nestalo a to jsem měli období, že jsme tam byli skoro častěji jak doma. U nás v nemocnici je při příjmu jedna z hlavních otázek...kdo bude s dítětem v nemocnici? Matka nebo otec?

      21. lis 2019

      @skorapka tak to je dobře. A diky za kazdou takovou nemocnici.
      Bohužel to tak není všude, i když by mělo. A někde je to i vyhazování násilím.

      21. lis 2019

      @zizlikova1987 akorát nám ji teď náš ,,chytrej" starosta chce prodat. Tak uvidíme jak to dopadne.

      21. lis 2019

      @nuninove My jsme leželi v Motole na neurochirurgii když byli malé 3m. Byla sem na oddělení jediná kojící a byla se. na pokoji s třema chlapama. Vedle byl prázdný pokoj pro kojící matky, ale prý to neni hotel aby jsme si vymýšleli. O zkoušení porušování práv dítěte ani nemluvim :/

      21. lis 2019

      @martinkam22 to mi povidej..ja jsem x krat skemrala at nas prohodi s nekym kdo byl v tom pokoji se starsim ditkem a nekojili, ze mam pulrocni miminko a nezajem..mohla jsem chodit na ubytovnu, ale nemohla jsem tam nechat maly mimco samotny, kdyz v noci jsem krmila a v noci poplakaval a navic ho na tom pokoji nakazili, takze do toho mel kapacky s atb, zvracel a jednou mel skoro sepsi, takze nepripadalo v uvahu, abych ho tam nechala samotnyho

      21. lis 2019

      Ja teda v tomhle ohledu musim pochvalit Detskou nemocnici v Brne, kde byl synek hospitalizovany ve trech mesicich, to, ze budeme spolu, bylo naprosto samozrejme, nikdo noc jineho ani nenavrhl. Trauma jsem si z toho odnesla tak jako tak, protoze matka na vedlejsim pokoji tam nechala svoji holcicku vyrvat s tim “ze ona ji ted uci, aby usinala sama a nenecha si to nakyma rotavirama narusit”, takze zatimco to nemocne male dite se tam snad hodinu uplakavalo do spanku, tak ona stala venku a kourila. Obecne cizi matky moc nesoudim, clovek vidi jen maly obrazek, ale tohle mi prijde fakt strasny...

      21. lis 2019

      @dora13 to je dobře slyšet.
      Dětská tím moc vyhlášena není, spíš naopak. I když ne všechny oddělení. Na některých to očividně jde.

      Pokud jste jim nepsala , bylo by super napsat zpětnou vazbu na vaši hospitalizaci, aby věděly že tak to má být. A že to ocenujete.

      21. lis 2019

      @dora13 rotaviry...takze infekcni? tak to rada slysim ze se tam pomery zmenily. me tam odmitli nechat a zakazali navstevy, protoze bylo chripkove obdobi. je to teda uz skoro 7 let.

      21. lis 2019

      @zizlikova1987 to jsem mohla, pravda. Uz je to tri roky, zpetne uz jim asi psat nebudu😀

      @tulikiss jj, infekcni, podzim 2016. Mozna je to i tim, ze mel fakt tri mesice a byl plne kojeny, ale bylo to s takovou samozrejmosti, ze mi to fakt prislo, ze to delaji bezne.

      21. lis 2019

      @dora13 aha, tak to už je dlouho. Nevadí.
      Ten věk asi trošku roli sehrál.
      I když osobně jsem tam řešila situaci kdy novorozence tam převezla sanita z Obilňáku,a maminku tam odmítli pustit. Že má přijít tak za 3-4dny a nejdřív volat. Dítě v ohrožení života nebylo. Nebyl důvod ji nepustit.
      Po 3 hodinách hádek, a volání právníkovi ji tam pustili.

      21. lis 2019

      Doteď mám strašné vzpomínky na dětskou nemocnici u nás, bylo mi necelých sedm a ležela jsem se salmonelózou (což jsem se dozvěděla o pár let později). Klasická důchodová sestra, která se se mnou vůbec nepárala, jediná hodná mladá sestřička se snažila, jak mohla, aby mi pobyt zpříjemnila... Zákaz návštěv téměř, přísný zákaz chodit do herny, sterilní prostředí... V životě nezapomenu na ty noci tam. Takže pokud by se stalo cokoliv a malá musela do nemocnice, klidně jí odvezu přes půl republiky a budu se rvát jako lev, aby tohle v životě nezažila. Smutné je, že to v dnešní době stále ještě není automatické všude a naráží se na nepochopení a zbytečně hozené klacky pod nohy😠

      21. lis 2019

      @zizlikova1987 to je hrozny🙁
      Ja za sebe musim rict, ze mam s Detskou velmi dobre zkusenosti, byt jsem hodnekrat cetla opak, nikdy nebyl problem s mou pritomnosti u zadneho vysetreni, vzdycky vsichni slusni a korektni. Asi mam stesti a narazim na dobre lidi.

      21. lis 2019

      @anezka22 je to smutné, bohužel je to tak.
      Naštěstí díky nám, matkám lvicím se ten systém a zaběhnuté postupy pomalinku mění. Ale bude to ještě dlouho trvat než to bude samozřejmé všude, a bez keců.

      Mám podobnou zkušenost u sebe Dětská Brno, já cca 7 let, 2 měsíce s komplikovanou zlomeninou stehenní kosti, a naší ta mnou jezdily 1x za 14 dní.

      21. lis 2019

      @dora13 já osobně jsem tam problém taky zatím neměla. Ani u hospitalizace, ani v noci na pohotovosti. Takže můžu říct dobrý.
      A opravdu to hodně záleží na tom na koho narazíte. Což je ve finále taky špatně, protože by to mělo být automatické vždy a všude a u všech.

      21. lis 2019

      No jo, ale ono je jednodušší poslechnout "autoritu" a nepřemýšlet... Já jsem byla se synem hospitalizovaná, když mu byl měsíc, na kladenském dětském oddělení. A po této zkušenosti nenechám své dítě ve špitále o samotě ani minutu. Tam pravá ruka nevěděla, co dělá levá. Chtěli mu podat léky, které neměl předepsané (sestra si ho spletla s chlapečkem z vedlejšího pokoje, co na tom, že kluk měl 2 roky a já měla měsíční), doktorka na vizitě to samé - že ho pošle na vyšetření a když jsem jí říkala, že to asi těžko, proč by na to vyšetření chodil tak "jééé, pardon, já koukám do špatné karty". Naštěstí jen od pátku do neděle, ale jako zkušenost a pořádné procitnutí stačilo.

      21. lis 2019

      @dora13 tak syn mel v te dobe rok. byl to celkove des, treba kdyz doktor v pulce hovoru proste polozil telefon(jedina moznost kontaktu) a odmitl se s nama bavit. nebo kdyz jsme chteli nahlednout do dokumentace, aby jsme vedeli co se tam tyden delo, tak umyslne jsme mohli pro dite prijit az o 3 hodiny pozdeji nez ostatni, kterym dite propoustely. nebo kdyz rocnimu diteti daji domu atb v praskach. jako dnes bych vec resila jinak( pravni cestou), ale tehdy jsem mela jine starosti. a zpetne i pres ten hnus co delali vlastne jsem rada, ze mi nedovolili byt tam se synem, ja totiz 3 dny po hospitalizaci zjistila, ze jsem v 9tt( ja udajne neplodna) a to by na infekcnim byl docela problem.

      21. lis 2019

      @zmrz_lina jj, ten přetrvávající pocit že doktor se musí poslouchat.
      A nepodlehnout tomu pocitu, chce strašně moc víry v samu sebe a že to co dělám je správně. A to je hrozně těžké.

      21. lis 2019

      @tulikiss to je taky mazec. Prostě neotravuj, a když otravuje tak ti to znepříjemníme ještě nic než to je samo. Hnus velebnosti 🤢

      Těhotná na infekčním by byl problém. Víc pro tebe, než pro ně. Dnes by byla varianta že by zůstat tatínek třeba.

      21. lis 2019

      Já bych chtěla v tomto směru pochválit DEO v Českých Budějovicích.. S dcerkou jsem tam lezela 2x a se synem 1x. Pravda ze dětičky male - kojene. Ale pokoj tam měly všechny mamky s malými dětmi jen pro sebe a i to hodne pomáhá psychice. Doprovod u malých dětí berou automaticky. Alespoň dle mé zkušenosti.

      21. lis 2019

      @tulikiss stesti v nestesti...

      Jinak co se dokumentace tyce, tak to mi nechali solidne vyzrat na Obilnaku, kdyz jsem si vyzadala dokumentaci k prvnimu porodu. Sluzba, kterou nabizeji, ale byli fakr neprijemni a udelali opravdu vsechno proto, aby mi to nejak zkomplikovali.

      @zizlikova1987 jak pisete, melo by to byt samozrejme a bohuzel furt neni. Poslusnych ovecek, ktere ani nenapadne, ze to neni ok, je porad hodne.
      A musim teda rict, ze co mi jeste prijde jako hodne velke psycho, tak ze jen staci, abych uvedla titul (jsem Mgr.) a hned se ke mne vsichni lekari chovaji 100x mileji, to je taky hrozny.

      21. lis 2019

      Se synem jsem byla v nemocnici 3 dny na pozorovani po urazu, automaticky s nim na pokoji celou dobu, takze negativni zazitek z teto strany jeste nemam. Ale jako dite jsem travila v nemocnicich a laznich mnoho a mnoho tydnu a mesicu, uz od raneho detstvi... a nikdy se mnou rodice nebyli. V 8 mesicich si to jeste nepamatuju, ale ve 3 letech na 6 tydnu sama? Normalni. 80.léta. Tim spis pozdeji. Musim rict, ze zadne extra trauma z toho nemam, ale neco prece jen ... neznam treba styskani po rodicich, vsude si zvyknu. Nicmene svemu synovi toto doprat nehodlam a jsem rada, ze se osveta siri!!! 👍🏻

      21. lis 2019

      Je to těžké. Třeba resuscitační dětské jednotky na toto kromě 1-2 izolačních lůžek nejsou uzpůsobené a rodiče prostě mezi dvěma lůžkami dětí ve vážném stavu ležet prostě nemohou. Jsou to situace, kdy se neustále podávají léky, obsluhuji přístroje a je nutný neustálý přístup k lůžku navíc rodiče v tomto případě jsou extrémně psychicky i fyzicky vyčerpaní. Rozhodně toto téma nelze bagatelizovat ani paušalizovat.

      22. lis 2019

      @dora13 Tak s tím titulem jste to uvedla přesně. Poradila mi to kamarádka. Když se vdala, tak si na kartičku pojištěnce automaticky nechala dát i titul. Od té doby s ní všichni zdravotníci jednají úplně jinak. Prý, udělej si ti taky a uvidíš. Tak jsem fakt na VZP nakráčela s diplomem a připadala si jak největší krava, že tam jdu jen kvůli titulu. Fakt to funguje. Nejvíce mě to překvapilo u fakt protivné sestry na gynekologii, kam jsem chodila cca rok a jak jsem jednou předala kartičku s titulem, tak to bylo same paní magistro sem, panu magistro tam a jen se usmívala. A funguje to i u jiných. Přijde mi smutné, že to takhle funguje. Pro mě sice výhoda, ale je hrozný, že se k lidem bez titulu chovají hůře. Hlavně u sester mu ten rozdíl přijde markantní.

      22. lis 2019

      Me se synem tky nechali v Plzni na infekcnim, ale chvili se kroutili protoze jsem nebyla kojici. Synovi bylo neco pres rok.

      22. lis 2019

      @veinnna ani na ARO,JIP, nemohou omezit prostou přítomnost.
      Ležet tam maminka asi nebude, ale nic nebrání tomu aby seděla na židli, křesle.
      Úkony u dítěte se nedělají 24/7 Takže tam určitě nepřekáží , a když sestra něco dělat bude udělá ji místo.

      To že pokoje na to nejsou uzpůsobené není problém matky/ dítěte, ale nemocnice. A nelze jen timto argumentem omezit jeho přítomnost.
      Tu lze omezit pouze v případě aktuálních život zachranujicich úkonů , nebo z důvodu opilosti, agresivity nebo jiné indispozice u ZZ. Rozhodně ne pokud už je dítě napojeno, má aplikované léky a leží na pokoji.

      A osobně. Nedovedu si představit mít dítě na takovém oddělení, a sedět doma a čekat. To bych se psychicky složila celkem na 100%.

      V drtivé většině ta přítomnost rodiče usnadňuje práci, a ulehčuje práci sester. A dítě je na 100% klidnější, takže i jakékoliv úkony u něj probíhají jednodušeji.
      Rodiče tam nejsou pro To, aby dělaly zdravotníkům zle.

      Když se podíváš po okolních zemích, je to naprosto automatické i na takovém oddělení, a nikdy se nad tím ani nepozastavuje.
      Jsou určitě i místa kde problém dělají, jako kdekoliv jinde. Ale ne v takové míře jako u nás.

      22. lis 2019

      Byla jsem 5 dní se synem na JIP v Nemocnici Kyjov a musím říct, že mi ani jednou nikdo nebránil v kontaktu s ním.. Seděla jsem u postele, starala se o něj, nikdo mě nevyhazoval (jen když přijímali nové pacienty, musela jsem na chodbu - etika atd.), ale netrvalo to déle než pár minut.. Samy sestřičky řekly, že rodiče jsou vítáni.. A proč taky - děti jsou klidnější, sestřičky mají méně práce (s dítětem si hraju, krmím ho, koupu apod.), já mám info z první ruky.. Takže kyjovská JIP za mě ano..😉

      22. lis 2019

      @zizlikova1987 Byla jste na nějaké podobné Jip - ARO kde je dítě na ventilaci? Třeba naše oddělení je uzpůsobené do kruhu, osm lůžek, uprostřed ostrůvek. Dvě izolace, kde je křeslo možné mít dalších šest lůžek je hned vedle sebe, kde se sotva vejdou infuzní pumpy a židlička je maximum. Já osobně vnímám dítě a matku ruku v ruce a kdykoliv se tam dítě dostane člověk ví co to pro tu rodinu je. Naši pacienti jsou kolikrát po autonehodach nebo jsou to naopak dlouhodobé záležitosti a je nutné mít trochu zdravý rozum a nenechat tam maminku padnout do vyčerpání sil. Ano několikrát jsem maminku ve velkých uvozovkách poprosila a vyhodila ať se jde najíst ať si jde dát sprchu na oddělení matek, které je ve stejné budově protože vyčerpaná a zoufalá maminka dítěti nepřidá a každá maminka má výčitky odejít být i na chvilku. Dokonce při vší náročné práci jsem si já i některé kolegyně braly telefon na maminku a psaly jsme jim v noci smsky aby se mohly vyspat a odpočinout v klidu mimo jednotku, kde se den a noc nerozlišuje. Nebyl pro mě problém dokonce uvařit mamince k lůžku kávu, donést polštářek pokud to jen trochu šlo. Dokonce jsme měli maminku budhistku a celé lůžko obložené minerálními kameny a dodržovali její přání. Ale takové maminky asi nemají koníka a potřebu si neustále stěžovat jako je to tady na konikovi teď denně. Ať jsou to učitelky nebo sestřičky. Čím víc to ty poctive tu budou číst tím víc jim jejich motivace přijde zbytečná . Takže dělejte jak myslíte. Za prostorové a materiální vybavení nemocnic můžou lidé tam nahoře a dětská oddělení nebudou ta první nikdy, která se budou předělávat aby se maminky pohodlně vyspaly. Podívejte se třeba na geriatrie apod ale to už mícháme jablka s hruškami.

      22. lis 2019

      @veinnna byla.
      I na dospělé.
      Nicméně to jestli maminka zůstane je opravdu jen na ní. Ne na libovůli doktora/ sestry.

      Nemocnice nejsou zvyklé že rodiče zůstávají, a zůstat chtějí.
      Sestra ani lékař za systém nemůžou, s tim souhlasím. Ale ve spolupráci s rodiči a tlakem na vyšší místa by se to vše dalo změnit. Jen by se muselo chtít. A to se dost často neděje.
      Jednodušší je rodiče vyhodit a nic neřešit.
      Nejde o pohodlné vyspání maminky, ale o její prostou přítomnost. Nic víc, nic míň.

      Sestry a doktoři kteří to chápou a bez keců umožní určitě timto nebudou míň motivováni. Proto taky vždy chceme aby rodiče napsaly zpětnou vazbu v případě že to bylo bez problémů. A stížnost v opačném případě.
      Přítomnost musí být brána jako standard, ne jako něco co výjimečně dovolí doktor.

      Chápu Váš pohled z pozice zdravotníka. A klobouk dolů, že maminkam pomáháte.
      Všude to tak ale není. A dost často i když by zo šlo, rodiče stejně chtějí vyhodit.

      22. lis 2019

      @zdenallicka to moc ráda slyším. Je vidět že to jde, když se chce.

      22. lis 2019

      @zizlikova1987 A Vy jste kdo?

      22. lis 2019

      @veinnna je to důležité vědět?
      Na věci to myslím nic nemění.
      Řekněme že jsem někdo kde se v prostředí nemocnic, LDN, pohybuje už pár let. A snažím se spolu s dalšími ženami i pár muži změnit systém jakým u nás funguje péče.

      Pokud chcete poukázat na to že jako někdo kdo není sestra,lékař nemám vůbec ponětí jak to funguje, tak si to můžete odpustit.
      Jsem v celku zvyklá že mnoho zdravotníků říká že něco nejde nemůžou atd... A že o tom vlastně nic nevím. K tomu na druhou stranu odmítají o problému mluvit a dělají že vlastně žádný není.

      22. lis 2019

      @zizlikova1987 Ne tak to jsem vůbec ale vůbec říct nechtěla a nechápu ihned to negativní zaostření. Ptala jsem se protože mi Vaše odpovědi přišly takové jakoby jste byla nějaký soudce všechno vím, všechno znám a jen jste mi potvrdila co jsem si myslela. Přijde mi, že tady na koníku je takový nový trend. Někdo sem dá takový nenápadný příspěvek, rádoby velmi poučný a tvářící se velmi dobře ale v zásadě je to velmi pro haterske protože se to zvrhne ve výčet špatných zkušeností, různé diskuze, které nenachavaji nikoho chladným a kolikrát se tu ženy i pohádaji ( viz.příspevky kolem stávky učitelů). Dokud do sebe lidi jen půjdou nikdy se to nezlepší a prostě se mi nelíbí kdyz někdo dělá rádoby osvětu ale hned je se vším hotový. Nic abych to zakončila vzpomenu si vždycky na Slunce seno... Kam jsme to dopracovali víme všichni teď co s tím✌️.

      22. lis 2019

      @veinnna psaný text k tomu často svádí. Vyložit si věc jinak než je myšlena.
      Rozhodně si nemyslím že ,,všechno vím,všechno znam" to vůbec.
      Jen bohužel ty zkušenosti, ať už moje nebo když jsem pomáhala někomu jinému takove jsou.

      Spousta rodičů vůbec neví že může u dítěte zůstat kdekoliv. Proto to sem dávám. Ty negativní zkušenosti jsou taky potřeba, pro uvědomění si toho že to má být jinak.
      Pozitivní člověk píše málo kdy, a to i do těch nemocnic. A i to se snažíme změnit, pokud to tak je. Aby to věděli že si toho rodiče cení.

      Tento článek nemá být vůbec jako stížnost, nebo hate na zdravotníky.
      Spíš má ukázat že to jde i jinak. Třeba některému doktoru otevře oči, a zapřemýšlí nad tím.
      Z vlastní zkušenosti se vždy dlouho jedná slušně, s prosbou. Když už to nejde a ani poukazani na to že zdravotník porušuje zákon nepomůže, pak teprve se začne jednat přes zákony a někdy i policii.
      U nás bohužel je stále jaksi zakořeněné že doktor ( učitel, policista, úředník) je něco jako bůh, a tomu se neodporuje. I když vnitřně cítíme že je to špatně.

      Proč prosazování práva dětí, a svých se bere pořád jako nějaký útok?
      Proč nemůžou fungovat obě strany jako partneři? Proč lékař téměř vždy jedná z pozice moci? Čest výjimkám.
      Na obou stranách je co zlepšovat.
      Péči u nás máme na vysoké úrovni, ale komunikaci, a empatie ke klientovi téměř nulové.

      22. lis 2019

      @zizlikova1987 jenom bych napsala, ze mozna cast lidi vnima ze doktor, ucitel, policajt, urednik je neco jako buh, coz neni spravne, ale bohuzel cim dal casteji vidim, ze to jde do druheho extremu. porad casteji vidim jak se na tyto progese uz z principu nadava, ze jsou na h.vno, nic nedelaji, jen prudi a otravujou a mysli si jak jsou nejchytrejsi. ono je super kdyz clovek se vzdy snazi vyjit vstric i kdyz clovek prijde na posledni chvili. a pak jenom posloucham jak sem na nic a jenom si varim kaficka a mam nohy hore.

      22. lis 2019

      @tulikiss souhlas, to je taky špatně. A rozhodně to tak být nemá. Extrém ať už na kteroukoliv stranu, je nežádoucí.

      Za sebe můžu říct jen to, že doktor, učitel,úředník jsou pro mně lidé kteří si zaslouží slušně jednání. A stejně tak ten rodič. A mělo by to být automatické.
      Neměly by být nikde soupeři, ale partneři. A pak to může fungovat fungovat.

      Ono to hodně dělá to množství stížnosti, a že o tom lidé dnes vi. Sociální sítě jsou toho plně.
      Ty pozitivní zkušenosti se moc nesdílí. A i to je potřeba změnit.

      22. lis 2019

      Díky za přínosný příspěvek. Nemocnice Náchod, rok 2012 jsem byla 3x hospitalozovaná s dcerou. Poprvé ok, podruhé dcerka 7 měsíců, kojená, s příkrmy se začínalo. A zkoušeli na mě že není místo, nemají pro mě postel, že na noc budu odcházet domů. Já povídám že to teda ne, dcera je miminko, kojená i v noci jinak neusne, natož v cizím prostředí. A spí se mnou v posteli. Asi 5 minut debatovali, pak jsem toho měla dost a povídám, že já ji tam prostě samotnou nenechám, nejsme akutní případ, že jsme jen na pozorování a tudíž si žádám převoz do Hradce, nebo si ho i zařídím sama. Pane, najednou byla do 2 minut postel sehnaná a já mohla být s dcerou nonstop. Pak třetí hospitalizace ok. Další hospitalizace byly pak po 2 letech, vloni se synem a už jsem vždy byla automaticky psána jako doprovod. Jestli se doma za těch pár let změnila, nebo si mě pamatují, těžko říct ale doufám že se doba opravdu změnila.
      Jen vloni prostřední dcera spadla z gauče, raději jsme jeli, řikala jsem že pokud pozorování tak s ní bude otec jelikož mám doma malinkého kojence, tak nebylo pro otce místo (uznávám že by bylo blbé aby byl na pokoji s maminkama) ale normálně slušně jsme se dohodli že nás pošlou domů, my budem dceru sledovat. Samotnou by ji tam nenechal ani jeden z nás.

      22. lis 2019

      @krtcice rádo se stalo.
      Kdyby náhodou bylo ještě potřeba.
      Otec na pokoji společně s jinou maminkou být může. Jen je potřeba zjistit zda to mamince nevadí, a dát mezi lůžka třeba paravan.
      Žádný zákon to nezakazuje 😉

      22. lis 2019

      @zizlikova1987 já zas tohle chápu, mě samotné by nebylo příjemné mít na pokoji cizího muže. A vlastně by mi ani nebylo příjemné že nůj muž je na pokoji s jinou 😀

      22. lis 2019
      Autor komentář smazal

      @krtcice můj, pardon za překlep

      22. lis 2019

      @krtcice jasně. Ale to už ta vaše volba. A když to tak cítíte je to naprosto v pořádku 😉

      22. lis 2019

      @krtcice ty jo, já si neumím představit, že bych řekla, že si nepřeju chlapa na pokoji, že by kvůli mě muselo být něčí dítě bez rodiče ve špitále...

      22. lis 2019

      @zmrz_lina je to blbý, ale nelze to nikomu vyčítat.
      V tomto případě by měli mít prostě možnost pokoje kde tatínek bude sám.
      Další možnost je pak výměna za babičku třeba, nebo tetu.

      22. lis 2019

      @zizlikova1987 nemyslím to vůbec jako výčitku, jen si to sama neumím představit, že by kvůli mně bylo nějaké dítě samo nebo by se složitě hledalo nějaké řešení, když nemůže zůstat maminka.

      22. lis 2019

      @zmrz_lina jj, tak to nebylo myšleno, jako že to tak říkáš.
      Spíš obecně.
      Představa je to blbá no. Ale i to se stává. Naštěstí ne tak často.

      22. lis 2019

      @zmrz_lina kdybych byla se starším dítětem tak by se to snad dalo, ale kojení by mi opravdu nebylo příjemné. Navíc si myslím že tohle má ošéfovat nemocnice. Mít třeba pokoj zvlášť. Ukaž mi ženu která by byla nadšena z cizího muže na pokoji.

      22. lis 2019

      @krtcice chápu, já to mám hozené jinak. Nadšením do stropu bych asi neskákala, ale pokud by nebyla jiná možnost, než dítě bez rodiče, to bych cizího chlapa na pokoji snesla. A vzhledem k tomu, že mám prozatím odkojeno 3,5 roku, u obou kluků první rok a čtvrt všude možně, tak by mě nějaké kojení nerozházelo, snažila bych se otočit zády a tak, ale zrovna z toho bych já osobně vědu nedělala.

      22. lis 2019

      @zmrz_lina já kojím skoro 8 let s jednou půlroční pauzou, kojila jsem v londýnském metru přeplnéném muslimy a tak, ale tohle by mi přijemné nebylo... máš pravdu, každý to máme jinak. V tom metru bylo mrtě lidí tak jsem si nepřipadala tak na očích. A u rodiny mi u prvního dítěte dlooouho trvalo než jsem se přestala stydět. Je to paradox no...

      22. lis 2019

      @krtcice tam by bylo řešení tim paravanem mezi pacienty. A nikdo by nikoho neokukoval 😉

      22. lis 2019

      Děkuji za pro mě důležitou informaci. Chci se zeptat, jestli opravdu není nějaká výjimka, kdy matka s dítětem přes noc zůstat nemůže? Příbuzná byla s asi dvouletou holčičkou v Brně v dětské na onkologii. Už přesně nevím jak to bylo, protože tam s ní normálně spala na pokoji, ale jednu noc ji to nedovolili. Nevím jestli to byla ta první noc nebo to bylo na jiném oddělení. Nechtěla odejít, ale malá spala a tak asi nakonec podlehla, že to bude v pořádku. Druhý den na ni dcera nereagovala, byla úplně apatická. Potom ji řekli, že se probudila chvíli potom co odešla a několik hodin plakala a volala ji. Dodnes nepochopím, že to vydrželi a nezavolali její matku, která byla blízko. Trvalo dlouho než se holčička zase začala usmívat a hlavně věřit své matce..

      7. únor 2020

      @janamariemarketa jediná výjimka kdy můžou rodiče vyhodit je pokud jsou opilí, agresivní, nebo něco podobného.
      Jinak ne. Rodiče id dítěte může oddělit pouze soud.
      Není již výjimkou přítomnost rodiče u operace dítěte, na ARO,JIP atd...
      I když těch nemocnic je ta tim jako šafránu, postupně jich snad bude víc a víc kde to nebude problém.

      7. únor 2020

      @zizlikova1987 moc děkuji. Tohle by opravdu měli vědět všichni rodiče..

      7. únor 2020

      @janamariemarketa no snažíme se.
      Bohužel je pořád spousta těch kterým to nepřijde přirozené, ale přijde jim v pořádku tam fite nechat a odejít, protože zo doktor pre e říkal. Pak jsme my, co to máme jinak označovaný za ezoekobio teroristky, sobecke lidi a podobně.

      Pokud tě téma zajímá doporučuji skupinu na FB Podpoříte mne v osvětě , tam se dozvíš spoustu věcí a rad jak postupovat v jednotlivých situacích.

      7. únor 2020