RH negativní, co to pro mě znamená?

ets
1. únor 2014

Prosím o radu.Jsem 21.tt a mám krevní skupinu 0+ a manžel AB+ .V krevních testech mi napsali RH negativní a prý mi musí udělat ještě nějaký test, ale neřekli jestli je to dobře nebo špatně a co to pro mě znamená.

renca_hanych
1. únor 2014

já jsem matka s rh minus, muž je rh plus, v prvním těhotenství pokud jste rh minus matka to nevadí, po porodu pokud by miminko bylo rh plus Vám píchnou tuším do 48 hodin imunoglobulin, to aby jste v dalším těhotenství neměla protilátky proti miminku, já jsem rh minus a první syn jen takyrh minus takže mi injekci dát nemuseli, protože jsem byla imunizovaná prvním synem. v druhém těhotenství jsem protilátky měla stále pozitivní ale nebylo to na miminko ale reakce na velké množství podaných transfuzí u prvního porodu, Váš gynekolog Vám vše jistě dopodrobna vysvětlí, já nejsem odborník 😉 hodně štěstí, krásný zbytek těhotenství a pohodový porod 😵

llluckaaa
1. únor 2014

Odkud víš, že máš 0+? Pokud ti vyše Rh minus, tak jsi 0- . Krevní skupina ani Rh faktor se v průběhu života nemění

andelka
1. únor 2014

Podívej se ještě jednou..jestli máš 0+ tak jsi Rh pozitivní, abys byla negativní musíš mít 0-
Jestli jsi opravdu Rh- (Rh otce obvykle nikoho nezajímá, neb otec je vždy nejistý 😀 ), budou ti v běžných odběrech dělat testy na protilátky a sledovat je. Potom po porodu zjistí Rh miminka a podle toho jaké bude mít ti buď dají injekci anebo nic.
Dneska, je to tak rok a půl zpátky co to začalo, nabízejí lékaři nějaké preventivní injekce..ale osobně to považuju za nesmysl, nechat si něco píchat, když protilátky jsou v pořádku (a to se kontroluje tuším 2x během těhu) a neví se jaké rh má dítě. Sama osobně bych to odmítla, kdyby mi to Dr nabízel. Naštěstí před 2lety tahle novinka nebyla.
Jo a oba synové mají Rh po mně, takže po porodu se nemuselo řešit nic.Otec je teda Rh+, a je nabeton jistej 😉

pisisvori
1. únor 2014