Můžeme se vzít, když jsem těhotná studentka?

doryzzz
30. čer 2018

Dobrý den, s přítelem čekáme miminko, a já přitom ještě studuji. Chtěla jsem se zeptat jestli budu mít nárok na rodičovskou i přesto že bychom se před nebo po porodu vzali?
Děkuji za radu.

victress
30. čer 2018

podle mě budeš mít nárok pouze rovnou na čtyřletý rodičák...svatba na to podle mě nemá vliv...

elwe
30. čer 2018

Ano, nebudeš mít nárok na mateřskou (ta je prvního půl roku), ale na rodičovskou ano (220 000 rozděleno podle délky jak je rozhodneš čerpat - na 3 roky je to asi 7000)

elwe
30. čer 2018

@victress od ledna už si může vzít rodičák i na 3 roky, případně pokud přítel pracuje tak na kratší dobu přes něj.

elwe
30. čer 2018

a svatba nemá vliv

doryzzz
autor
30. čer 2018

@elwe dobře moc děkuji

doryzzz
autor
30. čer 2018

@elwe a ještě se zeptám. Když už školu dodělám a půjdu na pracovní úřad. Budu mít stejné podmínky?

elwe
30. čer 2018

@doryzzz ano, nic se nezmění, ale pokud bys hned po úspěšně ukončeném studiu nastoupila do práce, měla bys nárok i na mateřskou.

victress
30. čer 2018

@elwe a nemusí mít odpracován třeba rok nebo nějakou dobu? student a nezaměstnaný hned po studiu je přece to samé...

misak48
30. čer 2018

@victress není. V zákoně je výjimka, která rika, že pokud je studium řádně ukončeno, tak se doba studia započítává jako "soustavná příprava na budoucí povolání" a tudíž nemusí být odpracovaných těch 270 dní... Pro přiznání mateřské pak stačí jen být v době nástupu na mateřskou zaměstnaná nebo v ochranné lhůtě....

janaelia
30. čer 2018

@doryzzz Na rodicovsky prispevek ma narok kazda zena co porodi dite. Je to castka 220 tisic a tu si pak rozdelis do tri nebo ctyr let, podle toho jak dlouho budes chtit cerpat. Ohledne svatby se nic nedeje, jestli se vezmete nebo ne, tak to narok na rodicovskou neovlivni.

kristyna99
1. črc 2018