Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři

Zdravé jídlo pro dvouleťáka

lida9
13. lis 2018

Syn jí vpodstatě stejné věci jako já (míň kořeněné samozřejmě - omáčky, masa, těstoviny, rizeta,...) jenže si lámu hlavu , čím zdravějším bych jeho jídelníček vylepšila/změnila ... Z domova jsem si odnesla, že je zdravé tak max ovoce, zelenina, ryba, jogurt a konec, víc netuším ☹ Máte tip na nějakou surovinu, recept či klidně stránky, kde najdu zdravá jídla pro dvouleťáka?

zdenkarud
13. lis 2018

Já mám doma 2,5 letou dceru a jí to stejné co my, tedy zdravě. Na snídani kaše (ovesné vločky, kokos, rozinky, sušené švestky, skořice, kakao - bez cukru, instantní kaše, někdy přidáme zavařené 100% ovoce - švestky, hrušky, jablka). Na svačinu jogurt, domácí hooodně nesladká buchta typu jablečný závin, tvaroh s banánem,... něco takového. Oběd zelenina + příloha hodně pestrého výběru (brambory, celozrnné těstoviny, domácí celozrnné knedlíky, jáhly, quinoa, pohanka) + někdy luštěniny (velmi oblíbená je u ní cizrna a sojové boby, mají takovou oříškovou chuť, fazole, čočka,...) + někdy kvalitní sýr ne moc slaný, vajíčka, dobře stravitelné a výživné je tofu. Miluje zeleninové placičky, což je mrkev, cuketa či jiná zelenina nastrouhaná, do toho vajíčko a celozrnná mouka, troška soli a osmažit na minimu tuku a zvolna. Svačinka různé ovoce. Večeře pečivo s pomazánkou, sýr, cottage,... + zelenina co drobkovi chutná (rajčata, ředkev, ředkvičky, paprika...). Tož tak. Má se čile k světu a energie na rozdávání.

nupta
13. lis 2018

Mrkni se na prvních 1000 dní, zabívá se stravováním do tří let. Jsou tam i recepty.
http://www.1000dni.cz/nutricni-programovani/

slavkaperla
11. dub 2019

Hodne vyborny pro deti do 6 let jsou jahly. Jahlova kase (jahly uvareny ve vode, se sus.ovocem, orechama) + ovoce/suseny ovoce/orechy/med/javorovej sirup.
Jahly se daj i.jako priloha, nebo pul na pul s ryzi. Urcite na netu najdes i ruzny dalsi recepty s jahlama ;)

portinari
25. kvě 2019
zelenaesmolda
26. kvě 2019

Zkusil nekdo mrnatum udelat hummus?Samozrejme bez soli a citronu,cizrna je zdrava,napadlo me,ze by to mohla byt dobra obmena jidelnicku

gabrolo
26. kvě 2019

My máme zatím menší dítko ale je to zajímavé téma takže se přidám. Mám z domova stejné návyky a teď když mám dítě tak zkoušíme i zeleninu a ovoce které z domova neznám, také pohanku atd takže za tipy budu jen ráda 😉

zelenaesmolda
26. kvě 2019

@slavkaperla
orechy bych malemu diteti nedavala kvuli alergiim

bekyc
26. kvě 2019

U nás docela frčí zeleninový polívky, ať už vývary, nebo krémové. Tam můžete naházet v podstatě cokoli... já zahušťuji pohankou, ta je hodně zdravá, nebo červenou čočkou. Pohanku dávám třeba i do sekaný. Do krémových chce syn vždycky kuličky (kupuju ve zdravý výživě) a je tak schopný sníst celou misku. Jinak moukou nic nezahušťuju, používám zeleninu (př. kuře na paprice, které zahustím uvařenou rozmixovanou bramborou, mrkví a červenou čočkou. Nikdo nic nepozná 🙂)
S ořechy jsme ve dvou letech začínali, vyzkoušejte jednotlivé druhy postupně. Kaši sní jen pokud mu to posypu trochou kakaa, ale i za to jsem ráda, protože některé potraviny by do sebe jinak nedostal... kaše kupuji od značky Nomina ale určitě se dají udělat podobné i doma. Nebo taky dělám mléčnou rýži, což je strašně snadný a dá se do toho dát jakýkoli ovoce. V DMku prodávají i různé mouky, zatím mám vyzkoušenou kokosovou a mandlovou, třeba palačinky jsou z nich fakt dobrý. Pak tam ještě kupuju zeleninový nebo tofu pomazánky, který miluju, syn je sní jen pokud na ně nevidí (dám mu na ni sýr nebo šunku :D )

Sem začni psát odpověď...

Odešli