Sleva na manželku - jak dokládat společnou domácnost?

lola_
20. led 2014

Jsem studentka, bydlim s manzelem docasne u jeho rodicu, ja mam ale trvale bydliste u nasich, nez dostavime dum a prestehujeme se. Manzel by mohl uplatnit slevu na dani, protoze moje prijmy jsou nizke, ceste prohlaseni, ze jsem si nevydelala vic nez 68 tisic uz jsem odevzdala, ale nasla jsem, ze existuje jeste jedna podminka, ziti ve spolecne domacnosti. Musi se to taky nejak dokladat, kdyz mame kazdy jine trvale bydliste? Pripadne jak? Dekuji.

rolnicek
20. led 2014

mělo by stačit jen čestné prohlášení o žití ve společné domácnosti vámi podepsané, které se přiloží buď k daňovému přiznání nebo ročnímu zúčtování.

spaagetka
20. led 2014

Já vždy píšu jen, že prohlašuji, že mé příjmy v roce xxx nepřesáhly 68 tis. V hlavičce prohlášení mám teda adresu. Zrovna vloni měli u nich audit a nikdo po ničem nepátral 😉 Trvalé bydliště ještě neznamená, že nežijete oba někde společně v podnájmu, kde ho nemůžete mít nahlášený, páč to majitel bytu nechce. Takže společná domácnost opravdu není společné trvalé bydliště 😉

ninive211
20. led 2014

Stačí opravdu jen čestné prohlášení, že žiješ ve společné domácnosti s manželem a zároveň jsi nedosáhla příjmů 68 tis. ročně (je to v hrubém). Buď to může být v jednom anebo dvě samostatná prohlášení.

gepe
20. led 2014

Mam jine trvale bydliste nez manzel, a stacilo pouze prohlaseni o nepresahnuti vyse prijmu pres 68t. Zadne prohlaseni o spolecne domacnosti nebylo potreba, jelikoz u manzelu je dulezitejsi oddaci list, ktery manzel dal kopii. Ale je mozny, ze uz he to ted jinak od noveho roku.

berynka
20. led 2014

manželovi jsem takhle několik let psala čestné prohlášení do práce, když jsem brala jen rodičák. Bydleli jsme společně, ale trvalé bydliště bylo každé jinde...

pejtho
20. led 2014

Jak píší holky-sleva na manželku je o příjmech a tuším, že to o společné domácnosti ani není.