Smí uplatnit slevu na dítě, pokud není biologický otec?

maximsarah
11. únor 2014

Maminky na jedné diskuzi se řešilo... že si může váš přítel, se kterým nejste sezdaní, uplatnit slevu na dani na dítě z vašeho předešlého svazku. Je to vůbec možné když žijete ve společné domácnosti, on vlastně živí vaše první dítě, může si na něj uplatnit slevu na dani nebo ne? Volala jsem nezávisle na sobě několika účetním a všechny řekli ANO, jde to. Finanční úřad tvrdí že to nejde. Znění zákona je: uplatnit slevu na dítě je možné v případě vyživovaného dítěte žijícího ve společné domácnosti. Jestli to musí být biologický otec nebo ne o tom tam není ani zmíňka. Poradíte?

saal
11. únor 2014

Nekde to tu uz bylo, muze, ale vy dva musite byt manzele.

maximsarah
autor
11. únor 2014

@saal No právě že tam paní psaly že svojí nejsou a partneři slevu uplatňují, že jim to normálně udělala účetní v práci. Proto jsem volala účetním co dělají daně za celý rok a bylo mi řečeno že ano, i pokud nejste manželé tak slevu uplatnit partner může. Tak teď babo raď.

janesafari
11. únor 2014

Já to taky řešila-zajímavé je,že loni nám učetní řekla,že to nejde...A ted mojému řekla,že to jde jak se vezmeme,tak tu slevu na dceru může uplatnit,když já sem ted na MD a nemůžu ji uplatnit sama...Chceme se vzít co nejdřív,at může uplatnit co se dá 😀

anina32
11. únor 2014

Podle mě to jde až po svatbě. Na staršího syna jsem vždycky uplatňovala slevu já, a když jsme se s novým partnerem vzali, tak hned týden po svatbě po mě personální v práci chtěla potvrzení od manžela z práce, že on tu slevu neuplatňuje, abych mohla dál já.

petrajurinova
11. únor 2014

@maximsarah jde to, brácha má normálně odpočty z daní na syna své přítelkyně - žije s nima a k tatínkovi jezdí na víkendy.

j.a.n.i
11. únor 2014

@petrajurinova Tak to ať doufá, že to finančák nikdy nezjistí... protože by to celé vracel (a pravděpodovně včetně penále).

j.a.n.i
11. únor 2014