Pásový opar u pětiletého dítěte, máte zkušenost?

misellll
20. kvě 2014

Dobrý den,dceři bude v červenci pět let.Zhruba kolem druhého roka se objevilo dceři u podpaždí bolák.Bylo to v létě a tak jsem si myslela,že se jedná o štípnutí.Bohužel do tří dnů se dceři objevili v pusince afty a byli jsme nuceny zůstat v nemocnici,vzhledem k malému příjmu tekutin,vysokým horečkám.Pupen vu podpaždí byl diagnostikován jako opar.Zůstala po něm mpěkná jizva.Dostávala antivirotika.Včera večer jsem si všimla ,že má dcera na stejném místě-tedy jizvě počínající opar.Místo bylo zarudlé a na něm bylo několi maličkých puchýřků.Dnes ránno jsem byla u obvodního lékaře a ten oznámil,že se jedná o pásový opar.Nasadil antivirotika zorfax.Malá je naštěstí zatím bez teplot,je živá zatím jí to jen svědí.Od včerejška se to celkem rozlezlo a papulky jsou již více naplněné.Na netu jsem se dočetla,že u takto malého dítěte je pásový opar celkem rarita.A taky,že ho způsobuje stejný vir jako plané neštovice.Které malá prodělala letost v unoru.Což znamená tři měsíce zpět.Taky jsem se dočetla,že pásový opar může chytnou člověk až po prodělání právě neštovic.Jenže jak jsem již psala,malá měla opar na tom samém místě jíž ve dvouch letech,ještě před tím než neštovice prodělala.To by znamenalo,že to pásový opar být nemohl.Ráda bych,kdyby mi napsal někdo¨,kdo s tím má zkušenosti trošku se v tom ztrácím,mám celkem starch.Vím,že pásový opar není žádná legrace.Myslíte si,že by nyní jeho výsev mohl souviset s těmi nedávnými neštovicemi.Jsem na prášky,pořád něco.Děkuji za jakékoliv info,či zkušenosti.

petrajurinova
20. kvě 2014