Dá sa žiadať o neschopenku so spätným dátumom?

bertica.h
2. říj 2008

Ahojte.
Som tehotná.
Mala som nastupiť do práce 6.10,ale kedže nemám kam dávat dcéru,dohodli sme sa so zamestnávatelom na Nepl.volne do 4rokov od 6.10.2008.
Teraz som tehotná.Dr.mi chce dať neschopenku..ale neviem kedy.až ked na UZ uvidí bábo?stále mi hovorí ležať,ležať a mne je blbé od nej nejaký papier pýtať..teraz idem na UZ 7.10 a ked mi tu neschopenku už nenapíše,začne mi NV a potom už nebudem mať vobec šancu poberať nemocensku ,lebo popri NV sa to vraj nedá..
Hrá tu rolu 1den..možem jej 7.10povedať,aby mi dala neschopenku od 6.10?A čo ked mi povie,že mi ju dá napr.až za mesiac?
Týka sa to ČR.
Ďakujem pekne 😵 😵

editah222
3. říj 2008

Ahoj, pracuji jako mzdová účetní, ale tvoji otázce moc nerozumím. Zaměstnavatel ti dovolil čerpat po ukončení rodičovské dovolené neplacené volno až do věku 4 let dítěte? To od něj bylo velice šlechtené, na toto nemusí v žádném případě přistoupit. Takže malá Viktorka bude mít 3 roky ted 6.10.? A ty jsi těhotná a do práce nastopit nemůžeš. Tak máš dle mého názoru 2 možnosti: - poprosit doktora aby ti napsal neschopenku, čím dřív tím líp (klidně praktický lékař) a nebo dát výpověď, nahlásit se na úřadě práce a na neschopnost jít v okamžiku kdy ti ji napíše tvůj gynekolog. Ale myslím si, že v okamžiku kdy nastoupíš na neschopenku se přeruší neplacené volno a neschopnost se normálně vyplácí!! Nejlepší bude se zeptat na příslušném sociálním úřadu.
Snad ti to aspoň trochu pomohlo, ale jak píšu hned na zažátku, jsou tvé informace trochu zmatečné.

vojtisek2007
3. říj 2008

bertica.h