Jsem studentka, mám nárok na nějakou pomoc v těhotenství?

nikisa1990
26. únor 2015

Ahoj holky,
jsem studentka, jsem v 19tt, bydlím sama. Chtěla jsem se zeptat jestli mám nárok na nějakou peněžitou pomoc v těhotenství (mateřská, přispěvěk na bydlení, atd.) a poté na rodičovský příspěvek? Měla jsem brigády, ale vše většinou na černo při škole. Přítel momentalně pracuje mimo město, není ani nahlášený ve společné domácnosti, bere se také jeho plat, do případných výpočtu nějaké peněžité pomoci?
Tady jsem par podobných příspěvků četla ale vše bylo celkem staré, tak jestli některá nevíte jak to funguje ted?

Moc děkuji za poznatky a odpovědi.

mirin89
26. únor 2015

@nikisa1990 Pokud jsi nikdy pořádně nepracovala, tak nárok na mateřskou mít nebudeš, až pak na rodičovský příspěvek a budeš muset čerpat rovnou čtyřletou variantu, ten začneš ale čerpat až po narození dítěte. Na příspěvek na bydlení se musíš jít poptat na úřad práce.

nikisa1990
autor
26. únor 2015

@mirin89 děkuji za odpověd.
Prave jsem tady v podobných strarsich prispevcich cetla ze by snad vysoka skola pri preruseni studia mela platit materskou. prave jsem o tom vubec neslysela, tak už to nejspis nebude aktualni. ... na urad zajdu uvidim co tam mi reknou🙂 a jeste jednou dekuji.

veroniquecz
26. únor 2015

@nikisa1990 Zkus si na mpsv.cz pomocí kalkulačky vypočítat na jaké dávky bys měla nárok. Na mateřskou pokud jsi nepracovala a nedováděla pojistné nárok mít určitě nebudeš na rodičovský příspěvek, je to tak jak psala @mirin89 Škola by se počítala pokud by byla řádně ukončena (státnice) ale jsou tam určité výjimky.

veroniquecz
26. únor 2015
smirda
26. únor 2015

Myslím ale, že bys teoreticky měla mít nárok na porodné...

bobisek90
26. únor 2015

Materska jak se psalo, jen pri radnem ukonceni. Porodne asi ano - to je 13500, a rodicak. Na ostatni davky se poptej na socce 🙂

xpila
26. únor 2015