Roztroušená skleróza, pozitivní krevní testy na TBC

elvira00
3. lis 2017

Ahoj, jsem tu nováček..mám 3 děti a po narození poslední dcerky mi diagnostikovali roztroušenou sklerozu, měla jsem od začátku EDSS 2 a před rokem zhoršení na EDSS 4, mám ID 1 stupen, nic méně nemám biologickou léčbu, měla jsem jen 2 ataky za 3 roky, takže jen solouš. Doktor mi doporučil, alespon biologické léky ve studii, které bych potom brala i nadále..Bohužel ještě před zahájením léčby jsem byla ze studie prozatím vyřazená. Dělali mi quantiferon test a vyšel mi pozitivní na TBC :nevim:, druhý stejný test vyšel také pozitivně :,( podstoupila jsem zatím rentgen plic a srdce-to je bez nálezu, další bude kožní test, ale ten bude asi taky bez nálezu, nic se mi tam nedělá..ikdyž jsem byla očkovaná a bylo mi řečeno, že tento možná bude pozitivní, kvuli očkovaní, ale jinak nemám a neměla jsem žádné příznaky, naposledy jsem byla nemocná v lednu, od té doby ani rýmu, doktor říkal, že neznaměná že mám tbc, jen že jsem se asi potkala s mycobakteri­í..jsem z toho totálně zoufalá a dost se bojím co bude..ještě budou další testy na vyloučení TBC. Možná prý dostanu preventivně antibiotika na půlroku, právě aby se něco nerozvinulo..Jsme zdraví, v pohodě, nikdo v okolí tbc neměl, alespon co vím..Měl někdo prosím něco podobného? tím se mi zatím uzavírá cesta pro biologickou léčbu..má někdo zkušenosti s pozitivníma testama na tbc?

keksikova1
3. lis 2017

Co presne chceš vědět? Je to jak tvůj lékař řekl, pravděpodobně jsi se s TBC setkala,nic vic to neznamená. Kožní test bude pravděpodobně pozitivní, i kdyby ne,nic to nemění. Pravděpodobně dostaneš atb na půl roku,pak se znovu udělá quantiferon,snímek hrudniku a podle toho se zváži bio léčba. Situace je to hrozna,to ano, ale hlavně kvůli odkladu te léčby, nic jiného v tom nehledej..

keksikova1
3. lis 2017

Jde jenom o to,vyloučit, že někde v tele mas TBC, s negativním snimkem plic se vyznamne zužuje okruh možností mist infekce..

elvira00
autor
3. lis 2017