Plánované rodičovství - výhoda nebo nevýhoda?

liss_durman
30. črc 2013

Mám trochu zvláštní otázku, většina z vás asi bude kroutit hlavou, ale mě by to zajímalo... Jak moc si myslíte, že je plánované rodičovství výhodou? Vy, které jste to plánovaly, podle čeho jste učinily konečné rozhodnutí? Byla to ta velká touha po miminku nebo jste k tomu dospěli nějakým kompromisem s partnerem? Já jsem teď trochu na vážkách... Mám tříletou dcerku, otěhotněla jsem mladá a naprosto neplánovaně a dopadlo to skvěle. Ale najednou se s manželem neúprosně dotýkáme tématu druhého dítěte. On by hrozně chtěl, ale já se nějak nemůžu rozhoupat. Chtěla jsem mít letňátko příští rok a jak se pomalu začíná blížit čas, kdy bych si měla nechat vyndat tělísko (říkám pomalu, bylo to v plánu tak na říjen 😀 ), nejsem si už vůbec jistá. Pořád vymýšlím, jak mi to bude vycházet se školou, kterou studuji, s prací (od září nastupuji do druhého zaměstnání, kde ovšem budu mít jen miniúvazek s tím, že další rok bych měla už o dost větší, ale bojím se, že když otěhotním, na další rok už se mnou nebudou počítat) - nechci být na mateřské víc jak 6 měsíců. Taky se trochu bojím, že se mi bude špatně zvykat zase na ty věci kolem miminek, když už to mám dobu za sebou (noční vstávání, kojení apod.). Prostě vůbec nevím, kdy by byl nejvhodnější čas na druhé dítě. Skoro si říkám, že bych byla raději, kdyby se to přihodilo neplánovaně, to se s tím pak člověk líp vypořádá 😀 Měla jste to některá taky tak?

romcovaklarka
30. črc 2013