• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme: Beremese.czModrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

IVF srpen 2010

(Zamčená)
14. září 2010 
nevím, nerozumím tomu... bohužel :frowning2:
13. srp 2010 v 15:16  • Odpověz
@sovicka_ : nevadí, kdo si počká, ten se občas i dočká :slight_smile:
13. srp 2010 v 15:27  • Odpověz
autor
Aho holky, dneska je mi zle :stuck_out_tongue_closed_eyes: V Brně je šíleně dusno a hroznej tlak, takže jsem jak mátoha a bojuju :stuck_out_tongue_closed_eyes: Dneska už folíky cítím, byla jsem u kadeřnice a tlačilo mě to, jak jsem seděla. Za chvilku nezapnu rifle, jak mám bříško nafouklý ( jako bych měla zácpu ), to je holky normální? :confused:

No nic, jdu si lehnout, snad bude zítra líp....ještě, že už nemusím do práce
13. srp 2010 v 16:13  • Odpověz
@drndapetka : dusno je všude :frowning2: u Prahy také :frowning2: a vypadá to noční deště, zase :frowning2: No, já měla spíš běhavou, než zácpu, ale co holka, to jiný pocity, takže to myslím je naprosto normální :slight_smile: a o tom nafouklém břiše mi něco povídej :grinning: utíkej odpočívat :slight_smile: já chvílema odpočívám a chvílema uklízím, den se nějak vleče dneska, co si užívám "nemocenskou".. :grinning:
13. srp 2010 v 16:22  • Odpověz
holky já už fakt nevím ..., připadám si jak trotl ...., má někdo z vás Gonal 450jednotek ??????????? nehlašte se všichni :sweat_smile:
13. srp 2010 v 16:23  • Odpověz
@drndapetka jestli nezapneš kalhoty a najednou se ti nafouklo břicho, mohl by to být příznak OHSS. Taky mám ale pocit, jako bych měla zácpu - teda ne nafouklý břicho, ale takový pocit zaražených prdů :sweat_smile: :sweat_smile: Holky říkaly, že je to normální. Dneska je to zase lepší, ale včera mě to bolelo dost.


@arianka Co jsem tak četla, mívaly holky kolem 200 jednotek.
13. srp 2010 v 16:57  • Odpověz
@sovicka_ : to nemusí být ohss, jak hormony pracují, bříško se trochu zvětšuje i normálně, nejen při ohss, tedy dr mi zo aspoň říkala :slight_smile:
13. srp 2010 v 17:03  • Odpověz
@arianka nebo myslíš jako preparát Gonal 450? Nechápu to - myslíš to jako denní dávku nebo název přípravku?
13. srp 2010 v 17:05  • Odpověz
@arianka však já píšu, že "mohl", ne že to je. Jáj sem poučená, že pokud bych nemohla ze dne na den dopnout kalhoty, mám bez ohlášení dovalit do CARu, kde mě zkontrolují.
13. srp 2010 v 17:06  • Odpověz
autor
@sovicka_ kalhoty ještě zapnu, ale tlačí víc než normálně a cítím se jak balon :stuck_out_tongue_closed_eyes: bříško se zvětšuje i normálně při ovulce nebo před ms....teď jsem se měřila metrem a nezvětšilo se mi ani o 1cm, takže je to spíš pocitová záležitost :wink:
13. srp 2010 v 17:18  • Odpověz
@sovicka_ vážně ?? až takové doporučení ? no vidíš, tak to zase u mě nic, jen dr říkala, že se po hormonech můžu cítit taková trochu přifouklá, ale že bych měla naklusat, ani zmínka.. :frowning2:
nene, myslela jsem, jestli někdo má GONAL 450 jakože to pero se 450IU :grinning: jsem se špatně vyjádřila :slight_smile: :slight_smile:
13. srp 2010 v 17:24  • Odpověz
@drndapetka to asi nic nebude, jen prostě rostou vajucha - buď ráda, mě uklidnilo, že to takhle cítím a že "se něco děje" :slight_smile:


@arianka museli tě přece informovat o rizicích OHSS a co dělat v případě, že bys měla příznaky :confused: :confused:
13. srp 2010 v 17:47  • Odpověz
autor
@sovicka_ a mám mírný křeče, jakoby při MS, to je taky o.k.? :wink:
13. srp 2010 v 17:51  • Odpověz
autor
@sovicka_ mě taky o OHSS neinformovali, mě sestra jen řekla, když jsem se jí zeptala jestli mám od první injekce měřit bříško jestli neroste, tak řekla nene, to není zatím potřeba, to až po OPU, tak je riziko hyperstimuláku....a teď babo ra´d, jak to teda je :astonished: Když na letáku u Dipherilinu je , že se může vyskytnout OHSS a to vlastně není ještě na samotnou stimlaci vaječníků, ale na jejich potlačení :confounded:
13. srp 2010 v 17:53  • Odpověz
@arianka - mám balení 450j, ale to mi vyjde na 2 dny - 2x225j a ten zbytek se pak "použije" z více per na jednu dávku. To se snad ani nesmí stimulovat naráz s dávkou 450j.

drndapetka - já folíky taky cítím, hlavně na jedné straně, na druhé je mrtvo :sweat_smile: , ale když to takhle cítím, tak vždy na UTZ jsou vždy větší folíky na "mrtvé straně", tak nevím co na té bolavé je, když cysty nemívám...možná nějaká zvětšená cévka...

Jinak mě gonal nic nedělá, mám za sebou 5x225j. a žádné změny nepozoruju. Ale to bude možná tím, že sama o sobě ovulku nemívám, tak teď ty hormony jsou vlastně u mě v rovnováze :grinning:

Zítra jdu na UTZ, snad bude vše OK :slight_smile:
13. srp 2010 v 17:54  • Odpověz
@sovicka_ : poprvé jsem o nějakém OHSS dozvěděla až v den, kdy jsem šla na UZV s tím, že jsem se předávkovala hormony, fakt předtím ne... A komplexněji to pak vím až tady od vás. . . Buď dělám dojem, že všechno vím, nebo to prostě nepovažovali za důležité . . :angry: Každopádně OHSS ofiko nemám a břicho se mi zas dneska nafouklo dost
13. srp 2010 v 17:54  • Odpověz
@sysysy : tak nechápající osobě, tedy mě, vysvětli jednu věc. . . . ., máš Gonal 450j, na dva dny, logicky tedy I. den budeš v polovině injekce........., protože tam žádný zbytek nebude........., nastavíš si 225j, vytáhneš to a vidíš tam v těch červených číslech nahoře 225 ?? že ?? jako kontrolu dávky a jejího nastavení
13. srp 2010 v 17:59  • Odpověz
autor
@sysysy já to spíš cítím různě.....občas jako píchání.....pak jako tlak...za chvilku jako bych měla křeče na MS a pak jakoby se mi natahovaly děložní svaly.....Tak snad rostou , kluci moji :grinning:
13. srp 2010 v 18:02  • Odpověz
@arianka - :grinning: no vidíš, a mně řekli, že tam zbyteček bude - a taky tam fakt je, asi to pero plní o něco víc. Mně řekli, že ty pera nemám vyhazovat a přivést je sebou na UTZ, že se z toho "poskládá" nějaká dávka. Prostě klasicky ti černá šipka směřuje na 225 a před vpichem vytáhneš ten konec a tam to červeně máš potvrzené. Už mám vypíchané 2 pera a v každém je nějaký zbytek :wink:
13. srp 2010 v 18:15  • Odpověz
@drndapetka - jo, píchání, včera večer jsem to měla snad v 5-minutových intervalech - takové jakoby bodnutí nožem :astonished:
13. srp 2010 v 18:16  • Odpověz
autor
@sysysy prý to nesmí být ale jako tep srdce to píchání, to je špatně
13. srp 2010 v 18:17  • Odpověz
@drndapetka - hmmmm, tak to asi nebude následek stimulky :slight_smile: , je fakt, že na tohle píchání (i když ne tak intenzivní) si stěžuju už asi rok a prý tam dle UTZ nic není - že prý to je nějaká zvětšená cévka :confounded: .....ale když mi rostly folikuly na IUI, tak se pěkně střídali - jednou na levém, jednou na pravém, takže funkční jsou oba....jen ten jeden je prostě bolavý :unamused:
13. srp 2010 v 18:19  • Odpověz
@drndapetka OHSS je hyperstimulační syndrom vaječníků (je tam to slovo "ovariální", ovarium je vaječník), pokud se stimuluje - a nedošlo tudíž ještě k OPU - tak je mluvení o OHSS zcela na místě. Já jsem podepisovala dokonce i papír, že o OHSS víme a počítáme s jeho riziky - tento papír sloužil zároveň i jako jakýsi doklad, že tam jsme s manželem spolu, že žádáme ble ble ble atd.


@sysysy @arianka Pera se skutečně plní víc, já to tak u Puregonu měla, předpokládala bych, že u Gonalu to bude stejné. V mém Purogenu bylo 1025 jednotek kapaliny, mělo být 900. V druhém nevím, ten jsem ani nedobrala.

Píchání mám také :slight_smile:

13. srp 2010 v 18:21  • Odpověz
autor
@sovicka_ tak proč tedy ten zvýšený pitná režim až po OPU? :confused:
13. srp 2010 v 18:29  • Odpověz
autor
@sovicka_ a máš i tlaky a pocit nafouknutýho bříška, jako bys v něm měla plno? :sweat_smile:
13. srp 2010 v 18:30  • Odpověz
@sovicka_ : no tak to by vysvětlovalo právě to, že bych měla být v polovině a přitom tam zbývá podstatně víc jednotek ..., mě zase nenapadlo, že se plní víc a hledala jsem, kde je chyba . . . :wink: díky
13. srp 2010 v 18:37  • Odpověz
a holky pícháte současně s Puregonem Cetrotide nebo máte něco jiného ??
13. srp 2010 v 18:38  • Odpověz
@drndapetka já nevím. Četla jsem, že při OPU jak se odebírají vajíčka se kamsi uvolňuje jakási tekutina a tak může dojít k tomu, že se do dutiny břišní ta tekutina dostane, pacientka se nafoukne :slight_smile: a to už je také ono. Tlaky mám a pocit plnosti taky :grinning:


@arianka mě to taky zmátlo a šíleně jsem to řešila :slight_smile: Já mám (teda měla jsem) jenom Puregon.

Teď jsem četla, že po OPU může pěkně bolet břicho, čím více vajec, tím větší bolest, protože prý tím více vpichů. A tím větší riziko OHSS.
13. srp 2010 v 18:43  • Odpověz
@sovicka_ : a kolikátý jsi den ? já píchám od 5DC ještě navíc ten cetrotide, který jak chápu, zabraňuje ovulaci
13. srp 2010 v 18:51  • Odpověz
@sovička: počkej, ty máš zítra mít OPU podle tabulky ?
13. srp 2010 v 18:52  • Odpověz
Jdi na stranu:   Zruš
Téma bylo zamčeno adminem. Není možné přidávat další odpovědi.