Používáme cookies. Více informací zde. OK

Co jako kojící maminky jíte?

mrkew
16. srp 2015
Ahoj mám doma 17 denní holčičku, po včerejšku co jsem snědla hodně jídla kde bylo obsaženo mliko vím že tohle fakt ne...mala mě celou noc trpěla a kroutila se; ( a proto se ptám co jako kojící maminky jíte? Budu ráda i za recepty pořád jim to samé a už mi to leze krkem. Díky moc všem
lv
16. srp 2015
no já mohla naprosto vše, měla jsem segedýn, když měla malá 2m, ani ne..musíš prostě vyzkoušet, co vyhoví, co ne..mlíko zlobí dost často, bohužel.
frantiska85
16. srp 2015
Kromě luštěnin a cibule, ze kterých jsem sama jak balón, jím všechno, aby bylo kvalitní mléko a mé zdraví se nesesypalo.
blahova_andrea
16. srp 2015
musíš si to fakt vyzkoušet. některým dětem nevadí naprosto nic a u jiných abys byla fakt na starých a tvrdých rohlíkách 😞
lenula4
16. srp 2015
Je tu super skupinka pro kojící maminky https://www.modrykonik.cz/group/6713/
ladyhacek
16. srp 2015
je tady skupinka kde i paní radí co se může jíst a má svoje vlastní stránky s recepty 🙂 http://www.kojicimaminky.cz/

jinak jak to tu padlo každé dítě je jiné. Já v 6-nedělí jedla opravdu velmi střídmě pak jsem to zkoušela (opatrně)
nejedla jsem a stále nejím:
luštěniny (červenou čočku ano), zelí, kořeněná jídla..
ze začátku jsem nejedla ani vajíčka, pak postupně pomalu (nadýmali), mléko také (na to miminka opravdu trpí - ono také nadýmá a jejich tělíčko se s tím neumí ještě srovnat - já je již zařazuji)
cibule a česnek - nejedla jsem > teĎ když už je větší (5 měsíců) tak pomalu zkouším - měla jsem 1 stroužek česneku ve velkém pekáči masa (nebyl cítit a malý byl v pohodě)
cibule - dávám ji už vyvařit (občas a 1-2x jsem také měla v jídle na drobno - jestli měl potíže tak né velké nezaznamenala jsem.
Nemělo by se čerstvé pečivo, knedlíky, buchty - vše čerstvé kynuté, ale po 6-nedělí, možná i dřív jsem jedla rohlíky a teď i ty knedlíky
Nejhorší co nás kdy potkalo - jsou houby!!! na ty teda pozor jsou těžké na trávení a než mě napadlo z čeho to může být tak malý 3x trpěl 😞 (žampiony se můžou)
hodně jsem pila fenyklový čaj a občas do něj přidala kmín (fenykl. semínka cca 3 lžičky > takové to vajíčko/sítko plné a zalila jsem 1,5 litrem vody (kmín 1 lžíčky, ale jen občas) a popíjela

co jsme jedla: (nezaručuji, že je to správně a že to zrovna vám bude vyhovovat)
vepřové na kmíně (vepř.plátky lehce osolit, opepřit a kmín-může být více-když je to ta kmínová omáčka) - orestovat a zalít vodou a vyvařit, zahustit moukou- podávám s rýží)
játrová omáčka s rýží (játra kořením až na konci a lehce, zahustit moukou)
pečené hovězí, brambor, dušená mrkev - přidala jsem i čerstvý pokrájený fenykll a bylo to dobré
játra na pánvi, hranolky v troubě bez omastku
pečené kuře (jen málo kořenit), rýže, brambor
zapečené těstoviny s cuketou (pokrájet cuketu na kolečka a navrstvit na těstoviny-může se přidat i uzené(ale s tím opatrně) a zalít vajíčkem
výborný je i puding z oves.mléka
vepř. nebo hov. na houbách
masová směs - dělala jsem z hov. vepř. i kuř.masa >maso, mrkev, kukuřice, a s rýží
smažená cuketa (obalovaná i neobalovaná-ta bez omastku)
červená čočka, kvalitní libový párek, okurka
dýňová polévka
lilek na pánvi

jez hodně vývary, hodně pij, opatrně s luštěninami a nadýmavými potravinami, jsou i potraviny, které vyvolávají alergie a s nimi opatrně - seznam najdeš na stránkách uvedených výše 🙂
zo_ja
16. srp 2015
To je fakt různý, mně se to třeba navíc během šestinedělí po něm i v dalších týdnech měnilo, takže jsem měla problém to rozklíčovat - když jsem se např. na konci šestinedělí cpala pŕokovýma polívkama a v 2,5-3 měs. to najednou vadilo...

Obv jsou problematické: luštěniny (z těch měla já brutální koliky když omylem bylo pár zrnečj čočky v zeleninový polívce, a črstvý hrášek byl ok) , nadýmavé koření (kmín), rozhodně pečivo, problém dělává cokoli kynutého i třeba jen pečivo s kypřicím práškem, ale o něco míň. Jeden čas vadila i mouka, i kukuřičné těstoviny, pak se to zlepšilo. Rozhodně vynech oplatky atp. Ty jsou brutální, stačí malý kousek...
Cibuloviny - cibule, česnek, pórek, pažitka...
Někdy v ca 4.-6. měs. začla dítěti kořenová zelenina - petržel a celer, co dávám do skoro všech polívek.
Jeden dlouhý čas jsem jedla polívku tak akorát z mrkve a kukuřice - dobrý jsou nori vločky, když do toho hodíš, přerazí tu nasládlou chuť a hodně se to celý zlepší a jsou zdravý (drahý, ale mám ten pytel na dlouho).
Bacha na květák, taky může dělat problém.
Smažené věci - v trojobale - můžou dělat problém.
Někdy je to zapeklité, třeba z kedlubny dušené na máslíčku jsme měli brutální koliku oba, ale čerstvá byla ok.

Co jíst? Za nás: maso (ne s česnekem a kmínem, jeden čas i bez cibule, ostatního koření jsou mraky), brambory, rýže. Většina zeleniny stokrát jinak - rajčata, papriky, červená řepa, kukuřice, saláty, olivy, okurky, většina ovoce - to je různý, já třeba zbouchla 5 kg třešní, čekala problém, nikomu nebylo nic. S meruňkama a švestkama opatrně, ale je to individální. Broskve, nektarinky, hrozny by měly být ok.
Mléčný věci byly ok, ale dnes je spousta náhražek, takže můžeš zkusit nějakou altenrativu.Taky může vadit třeba jen kravský, a kozí nebo ovčí ne. Nejde jen o mlíko, ale i o sýry, jogurty ap. Pokud Ti to nechybí, tak to nevadí, když to nejíš. Jinak dělají všeliký sójový, ovesný atp.
Jinak jsem vařila rýžovou, ovesnou, kukuřičnou kaši (z polenty), všecko teda v mlíku, někdy ovesnou i polenut vaří ve vodě, to já nepozřu, takže bych zkusila nějaký to alternativní mlíko. Výborná jsou jáhly - na kaši, jáhelník, jako příloha. Zasytí a jsou zdravý a dobrý.
Bez vaření extrudoaný chleby kukuřičný nebo rýžový, a kukuřičný lupínky Bona Vita - dávám teda nejradši do mlíka nebo jogurtu, tak buď s nějakou alternativou nebo jen tak se to taky trochu dá. )

Časem jsem mohla přihodit tvarohový knedlíky, ty problém nedělaly (mlíko nám ne, ale i tak, ač nejsou kynuté ani s kypř. práškem, prvně problematické byly, i když významně míň než ty jiné typy. Dá se to udělat jako noky s ovocem na sladko třeba. Bramborové noky se špenátem třeba, možno přihodit orestované kuřecí kostky. Bramborový knedlíky, placky ap.
Puding by měl být ok, ale dr. Oetker nebo Naturamyl, ost. nebrat (třeba Aro, tam je pšenice a je to humus). Já teda v mlíku kravském, ale výše zmíňěno, že s ovesným taky dobrý
Takovej pstruh na grilu, s bramborama a cuketou tamtéž je geniální, z toho snad nikomu nemůže nic být. Lehký, dobrý, ňamy.

Já bych zpočátku těstoviny vynechala, a pak je zkusila, abych viděla co to udělá, pšeničný u nás byly velkej problém, rýžový by měly být ok vlastně už teď, kukuřiný byly ok až později, s červenou čočkou bych byla opatrná - nadýmat by neměla, ale jeden nikdy neví.

Oproti tomu zase třeba neřeším alergie, pokud nejsou dispozice. Takže tamní seznam mě nechává úplně v klidu. A že zažívání mám špatný a spoustu věcí nemůžu i nekojící.

Sem začni psát odpověď...

Odešli