14měsíční holčička si neumí hrát sama

nikoleeta
16. čer 2014

Ahoj holky🙂
Mam 14 mesicni holcicku
od narozeni byla u me, to neni az tak velky problem, jde spise o to ze si neumi hrat sama, nebo kdyz uz s ni sedim v pokojicku tak si taky nehraje, chtela sem se zeptat zda ji to jde nejak naucit, nebo aspon aby si pohrala chvilicku sama nez uklidim, posledni dobou mi je porad za zadkem, nejaka separacka?? snad ne na dlouho, dekuji za nazory...

madulinka
16. čer 2014

ahoj, malá je ještě opravdu malá na to, aby se zabavila hrát si sama na delší dobu - než uklidíš (takže na uklízení ji třeba dej nějaký čistý hadřík do ruky, a ona bude radostně pomáhat, neboj...nejsem žádný odborník, ale to, co funguje u nás je kopírování - tzn.to co vidí u mě, pak dělá taky... Takže byla chvilka, abych si s ní hrála - ukázala jsem jí, jak si má hrát - třeba panenky - otřít suchou žínkou, nakrmit "mlíčkem" z flašky, povozit v kočárku, zabalit je do deky, dát do postýlky... nebo měla takový gumový stříkací zvířátka do vody, to jsem ji rozložila nějaké knížky - jako dráhu pro zvířátka - podél knížek postavila nějaké jiné hračky nebo kostky a zvířátka pak tapala na té dráze - jedno za druhým... a když uvidí, jak si s tím hraješ ty, taky si pak tak začne hrát.. ze začátku to bylo tak, že jsem jí to ukázala...pár dní na to jsem se jí zeptala s čím si bude hrát, když nevěděla, něco jsem ji navrhla, připravila věci, který k tomu potřebuje, pak si u ní sedla v pokojíčku a pozorovala ji, když ji něco nešlo, pomohla jsem.. Teď si naše malá dokáže hrát sama skoro celé dopoledne (vydržela by určitě i dýl, ale tak dlouho to není potřeba).. Teď už to určitě s přibývajícími měsíci bude lepší a lepší, neboj.. P.S.: ona přílišná péče je taky někdy na škodu, tím, že se prostě děti samy nezabaví, když mají maminku pořád u sebe - takže zlatá střední cesta 🙂

lv
16. čer 2014