Chození po špičkách. Je to normální?

apocalypsa
6. bře 2012

Je to běžné, aby čerstvě dvouleté dítě našlapovalo téměř výhradně jen na špičky. I v pevných zimních botkách má snahu našlapovat jen na špičky a pak zakopává. Při pohybu např. v herničce nebo tělocvičně, kde má opravdu velký prostor na běhání, tuto snahu často nevídám. Spíš jen při chůzi nebo při pohybu po bytě. Syn chodí od 12 měsíců a pokud si dobře pamatuji, dříve to nedělal (nebo jsem to dříve nevnímala?), až teď, posledních pár měsíců. Jedna maminka mne upozorňovala, že mám jít se synem na ortopedii ... jaké máte zkušenosti? Předem děkuji všem za příspěvky 🙂

ivular
6. bře 2012

Mně rehabilitační terapeutka říkala, že zlozvyk chodit po špičkách mívají děti, jejichž rodiče se už nemohli dočkat, kdy budou chodit a předčasně je podněcovali k chůzi pomocí různých chodítek, voděním za ruce, apod.
Těch příčin, proč děti chodí po špičkách asi může být víc (nejsem odborník), ale minimálně v případě té příčiny, kterou jsem jmenovala, se toto děti musejí skutečně odnaučovat pod odborným dohledem.

schnek
6. bře 2012

@apocalypsa a není to jenom lumpárna? kluci to taky dělávali, prostě je to bavilo.

apocalypsa
autor
6. bře 2012

@ivular tak to není náš případ - chodítka odsuzuji a malej v žádném nikdy nebyl a za ruce jsme ho nikdy nevodili, za ruku vlastně začal chodit více méně až teď, když pomaloučku začíná bojkotovat kočár .... začal stát někdy v 10. měsíci v postýlce a chodit sám kolem nábytku o měsíc později, týden po narozeninách se pustil nábytku a začal capkat sám. Nikdy jsme neměli potřebu ho nějak povzbuzovat taháním za ruce atd. Říkala jsem si, že ještě chvilku počkám a dyštak se při další příležitosti přeptám dětského MUDra 🙂

apocalypsa
autor
6. bře 2012

@schnek ju, mně to také napadlo, často se při tom řehtá, ale on je takhle schopný jít celou procházku ... tak nevím ...

pajiskazemlyna
6. bře 2012

Ahojky 🙂