Dvouletá dvojčata umí jen pár slov

veri164
27. dub 2017

Ahojte maminky, chci se poradit. Mám 2,5 leté dvojčata kluky a nechce se jim mluvit. Umí základní slova - máma, mami, táta, tati, táto, babi, není, stačí, traktor, ptáčci a možná ještě pár slovíček. Jinak všemu rozumí, co po nich chci, umí si uklidit, donesou, co chci. Umí dokonce celou abecedu a pár čísel. Myslíte, že je něco špatně? Učím se s nimi, vykládám jim, čtu pohádky. Jsou předčasně narození a měli jsme ze začátku problémy, ale pak vše dohnali a ještě předběhli i své vrstevníky.

riakuk
27. dub 2017

Pokračujte v tom, jste na dobré cestě. Až nastoupí do MŠ nebo budou v kolektivu, tak je to donutí. Naše starší dcera začala mluvit přibližně v tomto věku. Předtím jen ukazovala a říkala "Ehm". Byla jsem nešťastná. Doma jsem měla malé miminko a já jsem učitelka ZŠ. Nastoupila do MŠ a rapidně se zlepšila. Nyní je to chytná, šikovná, samostatná a komunikativní holčička, která má jen problémy s R a Ř. Půjde do 1. třídy. Mladší dcera mluví ve větách od 1,5 roku a je to super je poslouchat 🙂, když jsou spolu.

ivet1987
27. dub 2017

@veri164 Vůbec neřeš. Můj má 26 měsíců a taky nemluví, řekne možná 20-30 slov a taky přečte skoro celou abecedu, píše písmenka, šikovný je jinak hodně, ale to doženou. Rozumí všechno, pasivní zásoba obrovská, začnou 🙂

marcicek84
27. dub 2017

do 3 let čas...některé děti nemají tu potřebu, hlavně, že rozumějí...

kookinka
27. dub 2017

Mám skoro 3 a půl letá dvojčata a stále jen pár srozumitelných slov. Rozumí, jsou šikovní. Do školky chodí, k logopedce také. Máme vydržet.

jaja01k
27. dub 2017

Můj starší syn říkal v 2,5 letech máma, táta, bába. Ale všemu rozuměl, bez problémů jsme se domluvili, v pohodě nastoupil do školky. A pak těsně před 3. narozeninami se zničehonic rozmluvil. Teď je mu 3 a kousek, pusa se mu od rána do večere nezastaví, řekne úplně všechno. Takže neboj, mají čas, ono to přijde 🙂

veri164
autor
27. dub 2017