Jsem na RD. Na mateřskou nastoupím až v den porodu?

taniik
13. lis 2012

Holky potřebovala bych poradit.
Jsem na RD (do 9/2013) a v 32tt, dnes jsme dostala formulář "žádost o PPM", s tím že mi sestřička tvrdí že na MD ale nastoupím až v den porodu. Je to pravda?

mailli
13. lis 2012

Nejsem si jistá, ale není tu už podobná diskuse?

Podle mě na MD nastupuješ těch 6 týdnů před porodem, jako bys měla první dítě... Ale nejsem účetní ani nic takového. Taky budeš muset, myslím, že na sociálce, vyřešit to, že ti musí zastavit rodičovský příspěvek, když začneš pobírat mateřskou. Ale dost jsem tu v nějaké diskusi četla, že pokud potřebuješ peníze (kdo v dnešní době ne, že?), tak je lepší to řešit zpětně a ten "přeplatek" na rodičáku (který bys dostávala nějaký čas i během MD) pak zase vrátit - já osobně na první mateřskou čekala docela dost dlouho a bojím se, že u druhého prcka to bude opět to samé ☹ Určitě se ti ozve nějaká maminka, která má čerstvou zkušenost a nebo prostě "jen" víc informací, než já 😉

majkali
13. lis 2012

@taniik 6 týdnů před porodem, sestřička je mimo, taky jsem nastoupila.

taniik
autor
13. lis 2012

@mailli diskuze tu je, ale od roku 2010, a od té doby se to snad stokrát změnilo..

@majkali díky, takže na sociálku v místě bydliště zastavit rodičák, na sociálku dle zaměstnavatele žádost o PPM?

majkali
13. lis 2012

Jo jo, zastavit rodičák (mě to šlo po emailu, poslali mi formuláře domů) a od doktora razítko a šup s tím zaměstnavateli (tam mi to účetní zdržela o měsíc, tak se mi to protáhlo).

maladama
16. pro 2012

@taniik mě ještě teď na úřadu práce upozorňovali, že potvrzení o nároku na PPM (takové to, co vystavuje Správa sociálního zabezpečení a žádá se s ním o rodičovský příspěvek) musím dodat hned, aby mohli dopočítat, jestli mi za poslední měsíc (kdy se čerpá i RP na předchozí dítě i PPM na další dítě, ale RP maximálně ve výši (nastavený RP mínus vyplacená PPM) mají něco platit nebo ne.

taniik
autor
16. pro 2012