Kdo za mě bude platit zdravotní pojištění po porodu?

betikap
7. led 2014

Mám jeden dotaz, kdo za mě bude platit zdravotní pojištění po porodu až budu pobírat rodičovský příspěvek?? kde se mám nahlásit?
V tuto chvíli sem nezaměstnaná ale jsem zapsaná jako studentka a zdravotní za mě platí VZP, ale po porodu paní říkala že mám přinést papír, že mám uznanej rodičovský příspěvek do 4 let dítěte a oni mě jako studenta vypíšou ( chodím totiž na dálkové studium a jako studen můžu být jen v případě že nepobírám žádnou podporu nebo příspěvek). Kam se tedy pak mám nahlásit aby za mě platili zdravotní pojištění?? Zůstane to na VZP?

dadushe
7. led 2014

Pokud vím, tak zdravotní pojištění ti bude platit stát, protože budeš pečovat o osobu mladší (tušim) 10 let🙂 Po porodu si do 8 dní zavolej na VZP a ohlaš jim, že se ti narodilo dítko, budou po tobě asi chtít jen čestné prohlášení, že pečuješ o osobu mladší.... nic víc🙂 Prcek i ty to budete mít takhle pokryté🙂 @betikap

vera_vila
7. led 2014

@betikap v době, kdy jsi na mateřské a rodičovské nebo studuješ za tebe ZP platí stát (nikoliv VZP), nikam se hlásit nemusíš a nic dělat nemusíš, automaticky si to řeší úřad práce při žádosti o rodičovský příspěvek... Studentkou zůstaneš i nadále, bez ohledu na to jestli rodičák bereš nebo ne, tam je totiž jedno, z jakého statusu za tebe stát to ZP platí, pořád ve všech případech (nezaměstnaná, student, MD, RD) spadáš do kategorie, za kterou platí ZP vždy stát...

blahova_andrea
7. led 2014

zdravotní pojištění za tebe bude platit i nadále stát. mě bylo řečeno, že mám pak s rodným listem zajít na pobočku pojišťovny a tam jsme něco rychle vyřídili a dostali nějaký balíček no a že kdyby byla zase nějaká změna, tak dojít nahlásit.

j.a.n.i
7. led 2014

@vera_vila No, na to, že to automaticky řeší UP bych zrovna nespoléhala, je to tvoje povinnost to nahlásit... ano, oni to většinou nahlásí, ale nemusí.

vera_vila
7. led 2014