Pozastavení živnosti, musím to nahlásit na živnosťák?

lani1
4. kvě 2015

Prosím o radu. Pracuji jako OSVČ, ale už mám být na mateřské, takže jsem si snížila úvazek a chci pozastavit živnosťák a začít pracovat jen na dohodu na ten poslední měsíc před porodem. Na netu čtu, že na FŮ se to hlásit nemusí, ale musí se to ohlásit na zdravotní a sociální, což chápu. Jakto, ale že to nemusím hlásit na živnostenský?

Cituji:
Přerušení živnosti musíme oznámit do osmi dnů správě sociálního zabezpečení a svojí zdravotní pojišťovně, do patnácti dnů finančnímu úřadu.
Živnostenský úřad již sice informovat nemusíme, ale můžeme tam provést všechna oznámení prostřednictvím změnového listu. Šikovné je, že to můžeme provést na kterémkoliv živnostenském úřadě.

Pak ale na internetu najdete, že nahlásit se to pozastavení nedá zpětně. Myslím tím na živnostenský úřad, takže to nechápu. Musím to nahlásit na živnosťák nebo stačí jen FÚ, Zdravka a Sociálka?

misadan
4. kvě 2015

@lani1 Ze živnostenského zákona je povinnost ohlásit přerušení právě ŽÚ... Ten obvykle změny hlásí na další instituce, ale je dobré si to kontrolovat... paragraf 31 odst 11 živ.zákona, kdyby sis to hledala.... Každopádně hlásit na živnosťák bych udělala jako první...

lani1
autor
4. kvě 2015

Ach jo, takže na internetu jsou nevěrohodné údaje? Vyloženě nahlásit to tedy musím? A můžu zajít na jiný úřad, než kam spadám podle bydliště?

bjoucik.15
4. kvě 2015

Ahoj to by mi někdo mohl poradit.... mám pozastavený živnosťák do roku 2016, ale už nemám trvalé bydliště tam, kde jsem pozastavovala a už mít živnost nepotřebuju! dá se nějak úplně zrušit???

misadan
4. kvě 2015

@lani No, nerikam, ze spatne, ale nekde asi nebudou uplne spravne (to myslim tak globalne) Kde jsi to nasla...? Z ty vety, jak mas v citaci - do osmi dnu...do patnacti dnu...od ceho? Neni to nahodou mysleno od preruseni na zivnostaku? 🙂