Smlouva na dobu určitou a těhotenství

lucisuska
29. črc 2014

Potřebovala bych poradit. Jsem těhotná (9 tt) a pracuji jako učitelka na zš, takže mám teď dovolenou. Do práce se vrátím ve 13 tt, kdy bych chtěla taky těhotenství oznámit (budu mít už po 1.screeningu). Pracovní smlouvu mám na dobu určitou, ale ne do určitého data. Ve smlouvě mám uvedeno, že trvá po dobu mateřské a rodičovské dovolené paní X. Znamená to, že v den, kdy se tato paní vrátí do práce, já zřejmě okamžitě končím? Proto se chci zeptat, jestli budu mít nárok na mateřskou v případě, že by se ředitel domluvil s paní na rodičáku, aby se třeba na den vrátila do práce. V době nástupu do práce budu ve 13 tt, na mateřskou bych měla nastupovat někdy v polovině ledna, TP mám 6.3. Pořád nevím, co dělat. Jestli to oznámit hned ve 13 tt nebo třeba ještě počkat? Moc děkuji za rady 🙂

uztotakbude
29. črc 2014

Dle mne mateřskou nevyplácí zaměstnavatel, ale sociálka, takže nevím proč by to ředitel dělal. Mu o nic nejde.

lucisuska
autor
29. črc 2014

@uztotakbude díky...🙂 já právě nevím, jak to chodí, proto jsem se raději zeptala, moc se v tom ještě neorientuju 🙂

matous24
29. črc 2014

No když ti skončí smlouva, jsi 180 dni v ochranné lhute. Ta se počítá do dne, kdy jsi nastoupila na mateřskou. Když v ni už nebudes, Nemůžeš si zvolit délku řidičáku, automaticky budes brána jako nezaměstnaná a rodičovský příspěvek si budes vybírat po dobu 4 let...

matous24
29. črc 2014

*rodičáku 🙂

xpila
29. črc 2014

@lucisuska Je to tak, jak píšeš - smlouva ti skončí dnem, kdy ona nastoupí zpět do práce. Takže vlastně ani nevíš, kdy to přesně bude, víš jen maximální dobu, po kterou bude na rodičáku.