Těhotná studentka, budu mít stále nárok na výživné?

rose22
19. kvě 2015

Ahoj všem 🙂 Moji rodiče jsou prakticky již od mého narození rozvedeni a od otce dostávám výživné, jelikož stále studuji (nyní VŠ). V současné době bydlíme s přítelem v jedné domácnosti a připravujeme se na příchod miminka, já stále studuji a studovat budu i nadále, ač dálkově. Jediné, co mi vrtá hlavou, je mé výživné od otce. Pokud bych studium přerušila, je mi jasné, že bych nárok na výživné neměla. Ale jak je to v případě, že budu stále studovat? Nemá s tím někdo zkušenost? 🙂 Předem děkuji za odpovědi!

toga25
20. kvě 2015

@rose22 Nejsem si úplně jistá, ale otec je podle mě povinný platit, dokud studuješ a nemáš vlastní příjem, leda kdyby jste se s partnerem vzali, bere jakoby vyživovací povinnost na sebe. Ale nevím, jak to bude až porodíš, přece jen budeš mít MD, což už se jako nějaký příjem počítá... Zkus si zajít na OSPOD v místě tvého bydliště, tam ti určitě poradí 🙂 Případně nevím, kolik ti tatka výživné platí, tak pokud i po porodu budeš školu dokončovat, tak se s ním zkus domluvit, jestli by tě v tom studiu ještrě chvilku nepodporoval - třeba snížením výživného, že ti zaplatí jen skripta, proplatí cestu nebo zkus, jestli nejde přestoupit v tom oboru na dálkovou formu či individuální plán potom (nebudeš tam muset jezfit denně ale třeba jen 1x týdně, tak se můžeš věnovat miminku) 🙂 Držím palce 🙂

maki73
20. kvě 2015