Vypočítají mi podporu z rodičovského příspěvku?

andulka86
28. bře 2013

Dobrý den. Rodičovskou jsem začala pobírat jako studentka VŠ ( bez nároku na mateřskou ) a nikdy jsem nebyla zaměstnaná. Nyní mi rodičovská končí a termín porodu druhého dítěte mám až v červenci. Má cenu se vůbec hlásit na úřadu práce kvůli nějaké podpoře ? Zdravotní pojištění už jsem si ošetřila na VZP jako osoba pečující o dítě do sedmi let, ale kdybych měla dostat něco od státu ty tři měsíce do porodu budu samozřejmě jedině ráda. Děkuju za info.

j.a.n.i
28. bře 2013

Jo, měla bys cca 3000,-

lucyvivien
28. bře 2013

tak asi by si mala nárok na dávky v hmotnej nudzi na teba a dieta, pokial si samoživitelka..Pokial máš partnera s príjmom ,asi by si narok na dávky nemala 🙂

petrajurinova
28. bře 2013

Nárok na podporu
Pro nárok na podporu v nezaměstnanosti musí být uchazeč v posledních dvou letech před podáním žádosti o podporu alespoň 12 měsíců důchodově pojištěn. Znamená to, že jeho zaměstnání nebo výdělečná činnost po tuto dobu založila povinnost odvádět pojistné na důchodové pojištění.

Jako zaměstnání zakládající účast na pojištění se považuje i tzv. náhradní doba. Například se jedná o péči o dítě do čtyř let věku, pobírání invalidního důchodu třetího stupně, péče o fyzickou osobu závislou na pomoc jiné osoby a další. Nárok na podporu v nezaměstnanosti naopak nikdy nemůže vzniknout poživateli starobního důchodu, byť by byl ze zaměstnání nebo z výdělečné činnosti důchodově pojištěn. Pobíráním starobního důchodu je totiž finančně zabezpečen z jiného systému.

Pro uchazeče, kteří splnili podmínku předchozího zaměstnání započtením náhradní doby a tato doba se jim posuzuje jako poslední zaměstnání nebo nemohou bez svého zavinění doložit výši průměrného čistého výdělku, činí v roce 2013 podpora:

První dva měsíce 3 662 Kč
Další dva měsíce 2 929 Kč
Po zbytek podpůrčí doby 2 685 Kč
Podpora v rekvalifikaci 3 418 Kč

lucie777
28. bře 2013