Odstranění žlučníku, jak probíhá rekonvalescence?

veri0007
14. kvě 2015

Ahoj holky,
jsem před laparoskopickou operací žlučníku. Operaci mám již objednanou, ale nepoptala jsem se lékařů co vlastně bude dál?? Jak probíhá rekonvalescence? Budu po příchodu z nemocnice schopná postarat se o v té době osmiměsíční dítě? Operace je plánovaná na pátek, v neděli mě pouští, s malou budu od pondělí sama. Jak dlouho budu muset dodržovat nějaké zvláštní diety? Smím cvičit? Ať mi třeba nehrozí kýla, vůbec nevím co čekat...

babunka1
14. kvě 2015

ahoj, já byla na laparce v říjnu. Za sebe musím říct, že jsem měla nástup v pondělí, operace byla v úterý ráno a domů jsem šla v pátek. Žádné komplikace jsem neměla, ani léky na bolest jsem nebrala a už v úterý večer jsem chodila v pohodě. Sice to břicho bolelo tak týden určitě, ale nebylo to nic hrozného. Ale vím, že kamarádka docela trpěla. Prý si i o prášky na bolest musela říkat. Ale nebála bych se toho. Spíš pak počítej, že nebudeš moct zvedat těžké věcí, určitě ne cvičit nějaký čas a držet dietu (nejíst tučné, mastné atd. - to ti upřesní v nemocnici nebo najdeš na netu spoustu rad co jíst a co ne). Já jsem držela dietu tak týden a pak jsem pomalu začínala jíst normálně. Ale třeba jako smažené hranolky si dodnes nedám nikde v restauraci a tak, když vím jak to smaží ve fritáku. Ale doma v pohodě smažíme. Jinak klidový režim a neschopenku jsem měla cca 4 týdny. Ale laparoskopie bych se opravdu nebála. Dopadne to dobře 😉

veri0007
autor
14. kvě 2015

@babunka1 mno, jestli ta bolest nebude horší než žlučníkový záchvat, tak to bude dobré🙂 A jak to bylo se sprchováním? Nikdy jsem na žádné opraci nebyla tak nevím. Kdy ty rány mohou přijít do styku s vodou? A když mám v pátek tu operaci, myslíš, že bych další čtvrtek mohla už s malou do bazénu na plavání?? Najednou mi vyvstalo tolik otázek... 😅

babunka1
14. kvě 2015