Používáme cookies. Více informací zde. OK

Únava - co na ni pomáhá kromě sladkého?

mama_mishel
28. říj 2019

Dobrý den maminky,
Chtela bych se vas zeptat, co vam pomaha na únavu. Malej vyžaduje kojeni i po dvou hodinach a to většinou i v noci. Jsem docela unavena, ale chtela bych zacit konecne cvicit a neco se sebou dělat. Jenze unavu lecim sladkym, coz neni uplny ideal že. Vím, že na každého zabira neco jiného, ale třeba něco pomůže i mně. Nemohu se dokopat.k nejakemu cvičení a pak jsem na sebe nastvana. Moc dekuji za rady a tipy. 😊😊😊

podaji
28. říj 2019

Já se nemůžu dokopal ke cvičení už rok a půl. Mám tu výhodu že ale sladké nejím a nejím vlastně vůbec. Věčně nevyspala, unavená. Vypadám jak chodící mrkvola. Dopuju se magneziem a B6. Přes den se snažím spát aspoň hoďku co spí malý. Ovšem se starším to moc nejde. A taky jsem se naučila pít kafe. Kvalitní a silné. Cvičení mě netrápí. Ne teda tak moc. Ale snažím se aspoň se protáhnout každý den. Takový lehký strečink. Člověka to aspoň trochu nabudi...

jituli84
28. říj 2019

prej pomahá magnezko, ale teda se cvičením opatrně, mě konkretne varovaly abych během kojeni necvičila, prej bych mohla ztratit mlíko, ale nevim , co na tom je pravda

kesurka
28. říj 2019

@mama_mishel a taky železo..nejvíc stejné pomůže odstavení

mariegroth
29. říj 2019

Ted si asi placnes na celo. ale ono na unavu je nejlepsi se vyspat. Spanek se dlouhodobe nahradit neda. Prvnich 14 dni s malym byly uplne brutalni, protoze jsem ho jenom kojila. Ted to stridame s lahvickou. Vim, ze ne kazda maminka ma k sobe pomoc, ale pokud mas, tak toho vyuzij. Pokud miminko potrebuje kojit kazde dve hodiny, tak napr. ty ho nakoj ve 22:00 a partner da lahev ve 00:00 a ty pak zase kolem 2:00. V tu chvili bys mela mit naspano kolem 3.5 hodin a to neni spatne. Znam mamky, co to dite nakoji a pak o uspavani a prebalovani se stara tatinek.
Co se cviceni tyce, tak je tezke se k tomu dokopat, ale pak te to naopak nabudi. Ja cvicim PiYo - nevim, jestli to v cesku je. Je to kombinace Pilates a yoga. Takze je to pomaly, ale fakt maximalne efektivni. Je to pres internet

martiniquest
29. říj 2019

@mama_mishel V prvne rade se smir s tim, ze mas doma mimino a je to naprosto normalni. Za par tydnu nebo mesicu si zvyknes. Navic se situace stale vyviji a neni to stav naporad. Na unavu nejvic zabira spanek, takze spi s malym pres den. Je sice krasne mit par mesicu po porodu puvodni postavu, ale v prve rade jsi mama a tvou prioritou je pohoda tebe a ditete. Socialni site jsou mocna vec, vsude vidime zeny s malym miminem a postavou jak z katalogu. Je to strasne peklo. Nerikam na sebe kaslat, ale jednat podle svych moznosti. Kdyz nemas energii ted, odpocivej, co to jde, energie se postupne vrati. Ale muze to byt za tyden nebo treba za rok. Telo se podle cinske mediciny z tehotenstvi a porodu vzpamatovava 18 mesicu. My zpravidla chceme, aby bylo v puvodnim stavu hned a vede to jen ke frustraci. Za me radeji spokojena zena a dite s roztrepanou postavu nez vynervovana fitneska.

palacinka_marmeladova
29. říj 2019

Nevím jak staré dítě máš.Jestli malé miminko,tak je to o zvyk.První měsíce s prvním synem jsem dokázala usnout v sedě.Časem jsem si zvykla na noční buzení,přes den,když dítě spalo,jsem ležela na gauči,odpočívala a fakt nic nedělala.Choďte ven,na svižný procházky.To pomáhalo mě.Hlavně nebejt doma zalezlá,ale hezky vyvětrat na vzduch.Teď mám druhý,začala jsem běhat cca čtyři měsíce po porodu.Prostě jsem se hecla,oblíkla a šla.I když bych nejradši zalezla do postele a spala.Vlastně celý den trávím rozhodováním mezi hodinou pro sebe navíc a spánkem 🤣

lenbo
29. říj 2019

Jak uz psali holky vyse, opravdu jde castecne o zvyk. Mam ted taky male miminko, ale taky syna, necele 2 roky a on porad nespi celou noc. Takze jsem se nevyspala tak 2 roky 🙂. Pokud mas jen jedno dite a mas tu moznost, tak opravdu pomuze i kratke zdrimnuti pres den. Pak taky pomaha to Magne B6 a zdrava strava, hodne vitaminu, hodne pit. Paradoxne myslim, ze muze pomoct u ten sport. Unava je nekdy i psychickeho razu a pomuze, kdyz se odreagujes a budes mit cas na sebe. O mleko neprijdes, to bys musela sportovat na vrcholove urovni. S prvnim jsem si sla zabehat uz po sestinedeli, pak nebyl cas - prace, tehotenstvi atd., ale ted bych zase chtela zacit neco delat.

hanih
29. říj 2019

@mama_mishel Mě pomohla celková změna - nastavila jsem si nový jídelníček, chodím na procházky, cvičím, dodržuju pitný režim. Chce to se ze začátku hecnout, jít do toho i když se mi nechce a ono tě to pak samo nakopne a motivuje k dalšímu cvičení a pomáhá to i při té únavě (i když ten spánek to nenahradí, ale člověk se pak cítí líp). Co se týká jídelníčku, omezila jsem sladké, uzeniny, pečivo, snažím se jíst pestře - maso, ryby, ovoce, zelenina, luštěniny... Starší dcera má školku kilometr od nás, tak chodíme každý den pěšky (tedy dám min. 4 km denně). No a na cvičení jsem si našla stránky FITFABstrong a cvičím podle nich. Teď přes léto jsem tedy měla pauzu, makala jsem na zahrádce, tak nebyl čas, navíc pohyb jsem měla zajištěný tou zahradou, ale už se chystám zase začít 🙂

ah1234
29. říj 2019

Riesit unavu cukrom skutocne nie je dobre, lebo je tor ychla energia, v podstate ti to na 10 minut doda potrebnu energiu ale za 20 minut si este unavenejsia lebo telo to musi spracovat. Skus zdrave tuky - oriesky na snack napriklad. Ked uz sladke, tak ovocie - nemas nahodou ususene jabka z leta ? 🙂 Dalej nevynechavat obedy, ktore mat aspon trochu rozmanite. Dieta dat partnerovi aspon cez vikend na hodinku-dve a oddychnut si.
Unava je zvyk, vsetko je skutocne len zvyk. Ja so s novorodencom ci nikdy nespal zvladla pracovat a studovat, po par dnoch som si zvykla.. a teraz ? Ked mi moje rocne dieta vstane pred 6 vynimocne, tak bucham na partnera nech vstava, ze som isla o 3 spat a nevladzem. S miminom som takto zvladala fungovat - telo sa prisposobi neboj 🙂 sme na to stavane.
Co sa tyka cvicenie tak proste to neodkladaj a zacni. Tiez ta to nabudi a doda energiu.

mama_mishel
autor
29. říj 2019

Moc děkuji všem za odpověď😊 opravdu mi to pomohlo a mate vsechny pravdu😊 mam doma prvorozeneho syna za 10 dni teprvr 4mesice. Mela jsem uz nadvahu pred otehotnenim. Nejdriv se mi konecne povedlo s nutricni terapeutkou shodit 15 kg, jeste na te váze ale nejsem, i tak je to dost. Tak mám z toho depky nejak větší nez pred tim. Kdyz jsme jedli pravidelne a zdrave lezlo to dooooost do penez, ale jen diky tomu sla vaha dolu😞 ale máte pravdu. Dekuji za vyslechnuti i za rady😊😊😊

fire85
29. říj 2019

@mariegroth to je hloupost střídat to s láhvi, dite ji třeba ani nevezme. Nejlepší je spat s miminkem v posteli, pricucne se a oba spi dal. Kojila jsem 18 mesicu a o nočním kojeni ani nevím

lenbo
29. říj 2019

@mama_mishel jinak jeste, nevim kde bydlis, ale byvaji ruzne cviceni i s detmi. Indoor i outdoor. Koukni na stranky strollering nebo fitmami.

mariegroth
29. říj 2019

@fire85 Tak Mne treba prijde co-sleeping jako neco, ceho bych se osobne vyvarobala, ale Na druhou stranu, je to vase dite a kazdemu funguje neco jineho. Moje dite nema zadny problem mezi lahvi a prsem. Tohle samozrejme musi clovek ozkouset. Mam breast pump a malemu porad davame materske mleko, takze nevidim problem.

Sem začni psát odpověď...

Odešli