Uzliny na krku. Zkušenosti?

emaroz
15. led 2025

Ahoj holky…
pred Vanocu jsem na krku objevila hmatatelnou uzlinu. Měkkou, pohyblivou, do 1.5 cm (těžko se měří), bez bolesti. Je na levé straně krku podél kývače. Na pravé straně krku je také, ale menší. Také jsem si jednou při sklopení hlavy všimla takového “výběžku’’ na zadní části krku podél týlu. Je měkký, nepohyblivé, reaguje na pohyb hlavy. Je úzký, nedokážu říct, kde se nechází začátek a konec. Nebolí. S napínám hlavy a pohybem se stává tužší. Může to být normální anatomie těla? Se vzpřímenou hlavou zaleze a musím velmi zatlačit, abych ho našla, ale to je měkký. Dne 2.1. jsem navštívila praktickou lékařku. Uzlinu pohmatem vyšetřila, ani se ji nezdála zvětšená, ale krev poslala na různá vyšetření a pro jistotu mě poslala na sono. Sono v pořádku, krev taky. Také jsem se zmínila o “výběžku”, ale nic nenahmatala. Dne 9.1. jsem šla ještě pro jistotu na ORL, doktorka pohmatem vyšetřila a prý v pořádku. Dle sona má uzlina 1.2 cm. Nyní ji mám 3 týdny na krku a nemění se. Avšak vím, že výběžek na sonu vyšetřen nebyl. Snažím se uklidnit, že sono má velký záběr a v případě, že by byla oblast špatná, ukázalo by to. Dle paní doktorky je uzlina pouze hmatná, ne zvětšená.. ta druhá uzlina též. Jiné obtíže nemám. Mám velký strach z lymfomu, jelikož věřím, že začátky jsou těžké rozpoznat a velmi mě to trápí. Je mi 24 let, v rodině rakovinu nemáme. Praktická lékařka mi řekla, že se tím nemám dále zabývat. Všimla jsem si, že uzlina je po ránu tužší, ale stále pohyblivá, přes den je více mobilní. Je možné uzliny nahmatat i nezvětšené? Možná tam jsou dlouho, jen jsem si jich náhodou všimla. Pravdou je, že od Vánoc na ně KAŽDÝ den sahám a mačkám je. Mám obrovský strach z lymfomu a mám strach, že jsem šla do ordinace moc brzo. Nemáte nektera zkusenost?😄 mam hrozny strach

gruyerre
15. led 2025

Mám jednu zvětšenou uzlinu na krku už deset let. Zpočátku mě to také děsilo, teď už to neřeším.

crejzy
15. led 2025