• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme:  Beremese.cz Modrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Jak řešíte poštovné při vracení zboží z bazárku?

27. března 2013 
Maminky, jakým způsobem řešíte, pokud vám chce někdo vrátit zboží, které u vás koupil v bazárku? Já vracím celou částku i s poštovným na účet a pak si nechám poslat balíček zpět? Jednou platím poštovné já a jednou druhá strana, to mi přijde fér. Vracím věčičku z bazárku, protože má výrobní vadu a paní chce nejdříve poslat balíček a až po jeho doručení mi chce vrátit pouze cenu zboží bez poštovného. Jak to řešíte vy? Takže v podstětě zaplatím 2x poštovné.

Díky
13. únor 2013 v 17:05  • Odpověz  •  To se mi líbí
no takhle to je. i v e-shopu kdyz mas reklamaci, tak ti nevratej postovne. je to tvoje riziko nakupovat na internetu :frowning2:
13. únor 2013 v 17:09  • Odpověz  •  To se mi líbí
Vždycky je to o domluvě a o lidech..takže jednou se mi zboží vracelo a paní mi to zaplatila i včetně poštovného :wink:
13. únor 2013 ve 22:31  • Odpověz  •  To se mi líbí
Pokud jsem něco koupila na bazárku jako nové zboží a zboží bylo evidentně nošené nebo bylo poškozené, chtěla jsem vrátit i poštovné za odeslání zboží. Ptala jsem se na to na SOS, odpověděli mi toto: Podle § 598 Občanského zákoníku máte právo na náhradu nákladů, které jste museli vynaložit v souvislosti s reklamací, tedy především poštovného. Poštovné nám vrátil po urgenci i internetový obchod, kde jsme reklamovali elektroniku.
14. únor 2013 v 07:25  • Odpověz  •  To se mi líbí
Já nevim, je to asi vážně na domluvě. Ještě se mi to nestalo, ale napadlo mě, že se tomu dá předejít když se do inzerátu napíše každá dírka a flek na zboží. Asi tak, ale stát se to samozřejmě může :slight_smile:
15. únor 2013 v 17:55  • Odpověz  •  To se mi líbí
@hojda Není vrácení jako vrácení.
Pokud si někdo koupí věc z bazaru, kde bylo vše uvedeno správně (třeba rozměry, velikost, barva) a zboží odpovídá popisu (t.j. pokud byly uvedeny i případné vady a poškození a v reálu je to tak), ...a i přesto se zboží buď nelíbí, nebo nesedí= tak kupující může navrhnout vrácení zboží , ale zpětné poštovné by si měl hradit sám. Tady prodávající zboží vzít zpět nemusí, protože uvedla pravdivé info, ale když se rozhodne vzít zpět, tak obecně platí že nejdřív zboží pak peníze. S tím ale že druhé poštovné nevrací. Není totiž její chyba, že i přes veškeré pravdivé info uvedené v inzerátu se zboží nelíbí, nebo prostě nesedí......

Pokud si ale někdo koupí věc, která je popsaná nepravdivě (= reálné vady byly zamlčeny, popis neodpovídá skutečnosti, prodávající lhala, atd....), kupující má v tomto případě právo věc vrátit a prodávající musí vrátit i zpětné poštovné, za které bylo zboží zasláno zpět.
Jedná se o podvod (je jedno zda záměrný nebo ne) a tudíž prodávající odpovídá za vzniklou situaci a hradí i zpětné poštovné.

....bavíme se ale stále o bazarovém prodeji, toto neplatí u nového zboží z e-shopů, tam je akorát lhůta 14 dnů od koupi s možností zboží vrátit nenošené a v pův.obalu, pokud nevyhovuje a zpětné poštovné hradí kupující.

Jinak pravidla bazaru MK mluví jasně : zboží má být popsané pravdivě. Navíc je lepší se prodávající dodatečně zeptat na věci, které považuji za důležité a chci si být jistá, že dostanu opravdu to, co se v inzerátu a v další komunikaci píše.....
27. bře 2013 ve 23:50  • Odpověz  •  To se mi líbí
Tvůj příspěvek