Antidepresiva v těhotenství. Můžu je užívat?

dagina
17. kvě 2007

Ráda bych se některé z vás zeptala, jaké máte zkušenosti použ. antidepr. v těhotenství, nebo teprve ve snaze počít dítě. Byla jsem za posledních několik let vystavena extémě stres. situacím, a následkem toho všeho jsou stavy úskosti, lehké deprese. Vzhledem k tomu, že se snažím otěhotnět, není dobré začít s antidepresivy. Zatím jsem u žádného lékaře nebyla, a raději bych volila jen obvodního. Hledala jsem nějaké info na internetu, tam tedy opravdu antidepr.nedoporučují, pouze v případě, že stav pacienta je natolik vážný, že by se mohlo riskovat riziko poškození plodu. Za úplně vážný případ se nepovažuji, ale tyto stavy mi dost znehodnocují život. Navíc má neplodnost k mému stavu nepřidá. Budu opravdu moc ráda za každou zkušenost či názor. Moc dík

anatanka
17. kvě 2007

Tak na to ti tezko nekdo poradi. To je vec nazoru, ale nikdo to vlastne presne nevi, at uz psychiatri nebo gynekologove nebo ostatni. Nekdo ti rekne, ze soucasna antidepresiva nevadi, jiny, ze nevadi v tehu, ale pri kojeni ano, dalsi, ze by se nemely brat vubec a dalsi zase to, ze je mensi zlo brat antidepresiva nez trpet depresema...No a ty si z toho vyber. On proste nikdo nevi. Nejsou to zrovna v tehle oblasti moc prozkoumane leky. Asi nema moc smysl se na to nekde informovat.
Taky tu je jeste moznost zkusit homeopatika.

gedren
17. kvě 2007

No ja o tom samozrejme nic nevim, ale jestlis bez antidepresiv dotedka bych vydrzela, urcite bych s nima nezacinala v tehotenstvi. V obdobi snazeni bych si myslela, ze asi napachaji mene skody nez deprese z neuspechu, ale urcite to chce konzultaci s lekarem, nejlepe primo psychiatrem. Jo a priprav se na to, ze hormonalni zahul v tehotenstvi a po porodu Ti taky pripravi zajimavy chvilky, ja nejsem moc depresivni typ, ale prvni mesice tehu byly pro me strasny. Tak mozna bude lepsi, kdyz budes mit trenink 🙂

sage
17. kvě 2007