Cestování v těhotenství. Může to miminku uškodit?

gimik
7. kvě 2008

Ahojky holky, řeším takovej problémek. Studuji dálkově školu 200km od bydliště a do školy dojíždím autobusem. Začínám se bát, jestli nějak může to cestování miminku 3x za měsíc uškodit. Miminko čekám v září, takže do školy bych ještě jezdila do poloviny července. Jsem vždycky děsně stahaná jak kůň. ☹ .
Máte někdo zkušenosti s cetováním v těhu?? 🙂 🙂 🙂

janeyzelvicka
7. kvě 2008

Já myslím, že by to mělo být v pohodě... taky studuju školu v brně a bydlím v ostravě, teď jsem tam sice nebyla, ale budu muset začít jezdit... blíží se poslední hodiny, na kterých chci být, a pak zkoušky... takže počítám že ještě v červnu budu dost cestovat...
Ono taky záleží, jestli je to v buse pohodlné, co cesty... prý se nejvíc doporučuje cestovat vlakem, že to nejsou takové otřesy... Ale já nedávno autem byla v Polsku, a s jejich cestami měla zkušenost asi 3 hodiny, a to teda byla síla - tankodrom... teď jsme zase byli autem na dovči v Maďarsku, tam jsme taky dost jezdili... A zvládla jsem to.
Ale záleží na každém, auto se dalo kdykoli (prakticky) zastavit, šlo se protáhnout (i když jsem to nedělala, byla jsem až překvapená, ale jak se mluví třeba o otocích nohou a tak, tak nic... a zpátky jsme to jeli z Maďar v kuse bez přestávky)
Prý neexistuje důkaz že cestování může mimi ohrozit, ani nevyvolá předčasný porod (četla jsem v knížce o těhotenství). Takže pokud je ti víceméně dobře, nechce se ti každých 10 minut zvracet ani ti zachvíli nenatečou nohy, tak bych se nebála 😉 To že jsi stahaná - já jsem taky, jak přijedu ze školy, ale asi ani ne tak z cestování, jako z toho shonu, pobíhání po škole a tak... A pokud by ti pak nebylo dobře třeba fakt z toho busu (otřesy cesty + nemožnost ihned zastavit nebo se procházet), tak třeba zvaž jinou dopravu - autem (ale to by asi zas musel někdo s tebou, ale zas by sis mohla dělat kdykoli přestávky) nebo vlakem (je to klidnější, během jízdy se projdeš...)

gimik
autor
7. kvě 2008