• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme: Beremese.czModrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Hubnutí (nebo nepřibírání) v těhotenství u XL maminky

5. listopadu 2013 
Ahoj, chtěla bych se poradit. Odjakživa nebo spíše od puberty s váhou svádím docela boje. V prvním těhotenství jsem přibrala skoro 35kg. Nyní jsem znova těhotná a jelikož se mi posledních asi 8 kilo už ani nepovedlo po druhém porodu shodit, začínala jsem tentokrát s dost vysokou váhou - 80kg. Do 5. měsíce se mi docela dařilo držet přibírání na uzdě, i když jsem se nijak extra v jídle neomezovala. A pak najednou v poradně jsem dostala šok, když jsem zjistila, že za další jeden jediný měsíc (při stále stejných stravovacích návycích) jsem přibrala 6kg :frowning2:(( Takže jsem si řekla, že to musím nějak omezit.

Začala jsem si vést jídelníčky a jíst zdravě. Vynechala jsem skoro všechny sladkosti mimo ovoce - výjimečně si zobnu čokoládu, ale jen kousek. Snažím se také jíst snídani, oběd, večeř a 2 svačiny a naopak nezobat už nic v mezičase, jak jsem mívala ve zvyku. Jím více ovoce a zeleniny a méně pečiva a příloh. No prostě takové ty klasické zásady zdravého jídelníčku. Rozhodně se nijak netrápím hlady a nový jídelníček mi subjektivně dost vyhovuje. Ovšem zjistila jsem, že za prvních 14 dní, co jsem tohle zavedla, jsem nejen že nepřibrala vůbec nic, ale dokonce jsem kilo a půl zhubla. Ne, že by mi to vadilo a samozřejmě chápu i to, že je to při mé nynější váze zanedbatelné, ale přece jen mě napadlo, jestli to něčemu nevadí. Jak říkám, nedržím žádnou drastickou dietu a necítím se hladová. Nedělám žádný sport, jen péči o prcka a procházky, to je vše.

Děkuji za zkušenosti.
25. lis 2012 ve 23:25  • Odpověz  •  To se mi líbí
@romcovaklarka ne, to co provozuješ je naprosto ok, velmi podobně se stravují maminky s těhu cukrovkou, podstatné je, že jíš pravidelně a všechno. bud úplně v klidu, miminko nepotřebuje maminku velkou, ale spokojenou.
25. lis 2012 ve 23:30  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
autor
@berenika39 Fakt? Tak to je super :slight_smile: ... Prej "nepotřebuje velkou" :grinning: Tak to má ale miminko smůlu :grinning: :sweat_smile:
Děkuji :dizzy_face:
25. lis 2012 ve 23:34  • Odpověz  •  To se mi líbí
@romcovaklarka nemyslela jsem to špatně:slight_smile:, snad víš:slight_smile:. mimčo si bere to, co potřebuje, na úkor maminky. opravdu stačí jen část příjmu, který jsi měla před tím. uvidíš, budeš se cítit líp, a prcek bude ok.
25. lis 2012 ve 23:37  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
prcek si vezme to, co potřebuje, vůbec bych si tím nelámala hlavu... :wink:
26. lis 2012 v 07:16  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj, to co píšeš, není žádná dieta ale normální rozumný jídelníček :wink:
Jenom dávej bacha ať nezapomínáš jíst dost bílkovin (ty se na tuk stejně přeměnit nemůžou, ale kdybys jich měla málo, začneš hubnout svalovou hmotu :wink: )
26. lis 2012 v 07:52  • Odpověz  •  To se mi líbí
@romcovaklarka ja te muzu uklidnit vlastní zkusenosti: v druhém tehotenstvi mi bylo tak blbe, ze jsem v podstatě jedla jen cukety :sweat_smile: . Začínala jsem (při výšce 175cm) na 59kg a rodit jsem sla s 58kg. Co se dělo potom (51kg mi zbylo a jeste jsem zhubla a mela az pod 48kg) nebudu popisovat, ale dítě mělo 3350g (uplne stejně jako prvni syn, u kterého jsem přibrala 15kg) a je naprosto v pořádku. atim zdravější nez prvni :slight_smile: asi tema cuketama :grinning:
26. lis 2012 v 08:54  • Odpověz  •  To se mi líbí (2)
@romcovaklarka Ahoj, podle toho co píšeš, tak máš teď v podstatě zásady diabetické diety, kterou drží maminky s těhotenskou cukrovkou případně popisuješ zásady redukční diety. Ty maminky s cukrovkou, které měli na začátku těhotenství nadváhu, mají také tendenci hubnout. Hubnutí samotné nevadí, ale vedlejším negativním efektem může být, že jak tělo pálí víc tuků ze zásob, tak se do krve a tím i k miminku dostávají ketolátky, které působí toxicky :unamused:
Svůj jídelníček nepopisuješ moc do detailů, takže se odsud nedá s jistotou říct, jestli je pro těhotnou vhodný. Třeba by mě zajímalo, jak jsi na tom s tuky (jak moc se jim snažíš vyhýbat a jaké používáš) a jak velké množství příloh si dáváš (protože já si nemyslím, že omezení pečiva a příloh je zásada zdravého jídelníčku :wink: ).
Ale jinak chválím pravidelné rozvržení stravy, omezení mlsání a sladkého a dostatečný příjem zeleniny a ovoce :slight_smile:
Tož tak, to by byl takový malý rozbor jídeláku od budoucí dietní sestry :grinning:
26. lis 2012 v 09:09  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
@llluckaaa Jé, odborník :dizzy_face: :grinning: Díky za odpověď. Te´dka vlastně spíše držím stejnou váhu, takže něco se asi ze zásob spaluje, ale ne nějakým super fofrem, tak snad to mimču neublíží...? :confused: ... Mno tuky, dávám normálně olej do vaření, kde patří (něco orestovat, zálivka do salátu apod.), kde se jí zastudena tak EVO, jinak normál slunečnicový. Jinak jím mléčné výrobky a sýry, které nejsou nízkotučné. Pečivo v zásadě výjimečně, protože snídám muesli a kaše ovesné, svačím ovoce / zeleninu. Takže ani máslo na chleba apod. vlastně nepoužiju. A s přílohama, k obědu si dám normálně, ale na večeři si častěji buďto dám k masu jen zeleninu, anebo si vůbec udělám třeba salát.
26. lis 2012 v 10:41  • Odpověz  •  To se mi líbí
@romcovaklarka Ještě ne, až v červnu, doufejme :grinning:
Tak to je dobře, že se nevyhýbáš tukům, nemusíš do všeho lít olej nebo mazat máslo, ale myslela jsem to tak, aby dieta nevypadala např. tak, že si k obědu uděláš v parním hrnci kuřečí prsa a k tomu dušenou zeleninu a tím to končí. Super, že EVO za studena a klasiku za tepla :wink: Přílohy by měly být i na večeři (v podstatě bys měla mít podobné složení jídla co se týče bílkovin, tuků a sacharidů jako je u oběda), takže by to chtělo něco malého ještě zakousnout (třeba knackebrot, jestli ti takové věci chutnají :wink: ).
Jestli si držíš stejnou váhu, tak je to určitě v pohodě a nemusíš mít strach, že mimču škodíš :slight_smile:
A ještě poznámka - u těch, co jsou na dietě předepsané dr. a hubnou, se ketolátky hlídají testovacími papírky v ranní moči, a případně se jim přidává na jídle.
26. lis 2012 v 11:03  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
@romcovaklarka já jsem začínala obě těhotenství jako silnější (na podobné váze jako ty) U prvního jsem měla těhotenskou cukrovku již od 14 týdne a držela dietu celé těhot. Za celé těhotenství jsem zhubla 7 kilo, takže po porodu jsem pak měla o cca 13 kilo méně než přod otěhotněním. Vše bylo v pořádku, sice jsem měla občas ketolátky v moči,ale dle indik. papírků ne tak silně. Gynekolog i diabetoložka byli spokojeni, výhrady k mému hubnutí neměli. Ketony jsem neměla tak často a tolik,aby se musela upravit dieta.
U druhého těhu jsem nepřibrala,ale celkově zhubla 3 kila, držela jsem se se sladkým preventivně ,ale cukrovku jsem už neměla (a to fakt hlídali a na OGTT jsem byla asi 6x za celé těhu)
26. lis 2012 v 11:05  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
@bledulka @llluckaaa @romcovaklarka @dana3262 @wwwejka @koncita

Ahoj těhulky a maminky,

myslíte, že byste mohly se svou zkušeností s přibíráním a váhou v těhotenství příspět do naší společné, koníkovské Wiki knihovničky? :slight_smile: Tu si tady spolu se snažilkama, těhulkama a maminkama tvoříme na různá témata a když svůj příspěvek vložíte na http://www.modrykonik.cz/pribirani-v-tehotenstvi/ , zapojíte se tak do její tvorby i vy.

Vaše rada, tip, zkušenost pomůže ostatním těhulkám, které toto téma zajímá a hledají u nás na koníkovi různé informace v souvislosti s váhou v těhotenství.

Děkuji Vám a přeji fajn den. :slight_smile:
Jana
5. lis 2013 ve 14:48  • Odpověz  •  To se mi líbí
Tvůj příspěvek