• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme: Beremese.czModrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Jaký sport se nedoporučuje v těhotenství?

11. března 2012 
Snazila jsem se toto tema najit, protoze mi prijde divne, ze by jeste nebylo zalozene, ale bez uspechu :unamused:, tak me kdyztak presmerujte, prosim.

Nasla jsem jenom tema, co se smi a nesmi v tehotenstvi, ale uz prvni dva prispevky me odradily, protoze se tam resily veci, ve kterych mam naprosto jasno :slight_smile:. Mozna bych se musela prokousat 1000 prispevku, abych nasla neco o sportu.

Zajimalo by me, jak to se sportem je, co se nedoporucuje delat a co naopak. Jak je to s behanim a jezdenim na kole, jaka aerobni aktivita je vhodna a jak je to s posilovanim na bricho?
Jsem zvykla sportovat minimalne 5x tydne a neumim si predstavit, ze sportovat nebudu. Mam se ridit podle svych pocitu?

Tesim se na nazory :slight_smile:.
25. zář 2009 v 11:24  • Odpověz  • To se mi líbí
josefka ja si myslim, ze pokial si aktivne sportovala, tak tvoje telo je zvyknute a nemusis prestavat. ale v 1.trimestri opatrnejsie a potom je to uz ok. myslim, ze by ti mali niekde v posilnovni urobit nejaky specialny program a bude to ok. behat sa ale neodporuca a jazda na bicykli tiez nie koli riziku padu. pouzi stacionarny bicykel. skus este posurfovat na nete urcite nieco najdes. ja som nasla kopec clankov ale uz si nepamatam stranky. tak vela stastia :wink:
25. zář 2009 ve 12:14  • Odpověz  • To se mi líbí
Příspěvek byl pozměněn adminem, protože nesplňoval pravidla fóra. Porušoval pravidlo "Fórum není pro firmy".
25. zář 2009 ve 13:26 • miraclestudio
Příspěvek byl pozměněn adminem, protože nesplňoval pravidla fóra. Porušoval pravidlo "Fórum není pro firmy".
25. zář 2009 ve 13:29 • miraclestudio
autor
holky dekuju moc,
miraclestudio - to je fakt vycerpavajici. To o tom behani jsem si myslela a trochu me to mrzi, protoze bych chtela travit cas venku a ne v posilce, dokud je hezky, chuze mi jako sport nestaci :frowning2:.
No, neda se svitit, miminko ma prednost :slight_smile:
Ty jsi fyzioterapeutka? Mas zkusenosti nebo znas cviceni pro tehotne podle Mojzisove?
25. zář 2009 v 17:31  • Odpověz  • To se mi líbí
Příspěvek byl pozměněn adminem, protože nesplňoval pravidla fóra. Porušoval pravidlo "Fórum není pro firmy".
25. zář 2009 ve 23:16 • miraclestudio
autor
miraclestudio, to je nahoda :slight_smile:. Zrovna dneska jsem koukala na DVD Cviceni v tehotenstvi podle L. Mojzisove :slight_smile:. Rikala jsem si, ze si ho koupim a budu podle toho od 4.mesice cvicit :slight_smile:. Moc me mrzi, ze nemuzu navstivit nejakou fyzioterapeutku, neziju v CR a tady Mojzisovou asi nikdo nezna :frowning2:, bylo by lepsi, kdyby mi to nekdo nejdriv ukazal. No, ale snad to zvladnu.
Jeste se te zeptam, co posilovani bricha? Jsem ted uplne na zacatku tehotenstvi, ted by to jeste asi nemelo vadit, kdyz budu trosku posilovat, ne? Vetsinou jsou to stejne posilovaci cviceni z pilates nebo kalanetiky.
Ja jsem si vzdycky prala delat fyzioterapii, ale podlehla jsem natlaku rodicu :frowning2:
25. zář 2009 ve 23:29  • Odpověz  • To se mi líbí
Příspěvek byl pozměněn adminem, protože nesplňoval pravidla fóra. Porušoval pravidlo "Fórum není pro firmy".
25. zář 2009 ve 23:50 • miraclestudio
ja som sa bicyklovala tri krat do tyzdna cca 10km do 7meho mesiaca. po vale popri rieke, po rovnom... v lete to bolo super :grinning: ale aj tak som pribrala 18kg a to som sa nijako neprejedala :stuck_out_tongue_closed_eyes: . tak drzim palce :wink:. osobne by som bruch posilovat asi nemohla, lebo na zaciatku mi bolo zle a potom sa ti telo tak rychlo meni, ze sa posilnovat dako ani moc neda. citis tam babo a budes sa mozno trosku obavat, aby si mu neublizila. tot moja skusenost. ale urcite by som cvicila, ak by to bolo este raz aktualne :grinning:, brusne tance, no a po porode co najskor brusne a chrbtove svalstvo. ja mam totiz povodnu vahu, ale brucho a chrbat zostali velmi oslabene.
26. zář 2009 v 09:42  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
ty rodice :frowning2: .... ja az ted zacinam delat to, co me bavi, do te doby nic moc :unamused:
na kole si jezdit netroufnu, jsou tady hrozne uzke silnice a bojim se, ze me nekdo srazi. jsem zatim na zacatku, tak stale trosku beham - ale jenom do kopce a po trave, takze pomalu a po mekkem a doma pak cvicim pilates a nebo jdu do posilky.
oslabene brisni svaly snad nemam - za ta leta cviceni se tam obcas objevi i varhanky :grinning: ... no ja jsem na to zveda, jake to bude.

Holky, diky za rady. :slight_smile:
26. zář 2009 ve 22:12  • Odpověz  • To se mi líbí
jozefka - ja som praveze pocula, ze behat sa moze v pohode, akekolvek cvicenie, len cca o 30% menej, ak si bola zvyknuta, nevidim dovod, preco nie, ked sa moze aerobic ... riad sa podla svojich pocitov ...
26. zář 2009 ve 23:14  • Odpověz  • To se mi líbí
Příspěvek byl pozměněn adminem, protože nesplňoval pravidla fóra. Porušoval pravidlo "Fórum není pro firmy".
27. zář 2009 v 00:48 • miraclestudio
autor
skoda, ze tady miracle studio smazali ... vzdyd nic nereklamovala, neprodavala jenom dobre radila. To jsou teda pravidla :angry:
27. zář 2009 ve 22:59  • Odpověz  • To se mi líbí
mne dala cvicitelka na aerobiku dve strany informacii, ze ktore cviky sa v tehotenstve nesmu a na co si davat pozor. Musim to niekde najst. Z celeho si pamatam to, ze cviky na brusne svalstvo sa neodporucaju, lebo svaly sa natahuju neprirodzenym sposobom a uz by sa nemuseli vratit po porode pekne tak ako boli. Tiez cviky, kde si rozkrocmo treba robit opatrne, lebo panva je volnejsia a svaly pri strecingu maju tendenciu sa viac natiahnut, lebo cele telo sa chysta na porod a svaly a slachy su volnejsie. Teraz si uz na viac nespomeniem. Ospravedlnte moj laicky opis.
28. zář 2009 ve 02:28  • Odpověz  • To se mi líbí
odkaz od barbory:

Dávkovanie cvičenia
Dávkovanie závisí od športovej anamnézy gravidnej ženy, čo značí, ako bola pred otehotnením športovo aktívna. Dávkovanie podľa Dumoulin ( 2006, s.95)
Dávkovanie cvičenia, pokiaľ gravidná pred otehotnením necvičila:
• počas prvých troch mesiacov (0 – 12 týždňov) nezaraďujeme kardiovaskulárny tréning, aby si telo zvyklo na námahu
• od 13.týždňa pridávame kardiovaskulárny tréning
• medzi 13. – 29. týždňom zaraďujeme cvičenie maximálne 3 – krát do týždňa
• od 36. týždňa znižujeme frekvenciu cvičenia na maximálne 2 – krát týždenne
• cvičenie vedieme v pomalom alebo miernom tempe, maximálne po dobu 40 minút
• z fyzických aktivít vyberáme menej zaťažujúce, ako napr.: chôdza, bicyklovanie, plávanie, ľahšie aeróbne cvičenie
Dávkovanie cvičenia, pokiaľ gravidná pred otehotnením cvičila:
• počas prvých troch mesiacov (0 – 12 týždňov) pokračuje tehotná vo svojom kardiovaskulárnom programe a zaraďujeme už aj prenatálne cvičenie
• behom prvých 29 týždňov zaraďujeme cvičenie maximálne 4 – krát do týždňa
• od 30. týždňa znižujeme frekvenciu cvičenia na maximálne 3 – krát týždenne
• cvičenie vedieme v miernom tempe, maximálne po dobu 40 minút
• uprednostňujeme menej zaťažujúc fyzické aktivity, ako napr. chôdza, bicyklovanie, plávanie, ľahšie aeróbne cvičenie
Čomu pri cvičení počas tehotenstva venujeme najväčšiu pozornosť?
Správnemu postaveniu panvy, pevným brušným, chrbtovým a prsným svalom, ktoré umožnia správne držanie tela, pevnému a pružnému panvovému dnu,dostatočnej pohyblivosti bedrového kĺbu a svalovej rovnováhe okolo neho, svalom nôh, najmä v oblasti chodidiel, kvôli padajúvej klenbe. Nácvik správneho dýchania je veľmi dôležitý, kvôli relaxácii, uvoľnenia, okysličenia a je prípravou k samoteému pôrodu.

Vhodné cvičenia v tehotenstve
Vhodné je hlavne fitnes cvičenie, ktoré udržuje a vylepšuje celkovú kondíciu tela. Taktiež je vhodná gravid-jóga, či špeciálne pilatesové cviky pre tehotné. Môžeme pridať pravidelné prechádzky, plávanie, tanec alebo aerobik. Cvičenie by ste mali zamerať na posilňovanie svalov panvového dna tzv. kegelove cviky. Samotný pôrod je postavený na práce svalov a to nie len pošvových ale aj brušných svalov. Cvičiť treba pod dohľadom odborníka (kurzy pre tehotné a pod.), alebo po konzultácii lekárom, ktorý je dostatočne oboznámený so zdravotným stavom gravidnej ženy a môže jej odporučiť vhodné cviky.

Nevhodné cvičenie v tehotenstve
Nie všetky športy sa dajú vykonávať počas gravidity. Tehotné ženy by sa mali vyhnúť prudkým pohybom a cvikom, kde by ste sa mohli zraniť. Úplne by mali vylúčiť in–line korčuľovanie, jazdu na koni, skateboarding, paragliding, hry s loptou, príliš extrémové a vrcholové športy, kde hrozí nebezpečenstvo úrazu. Uvedené športy sa neodporúčajú hlavne v poslednom trimestri, kedy je pád najnebezpečnejší. Hormón relaxín, ktorý uvoľňuje panvové kĺby a kosti a tým ich pripravuje na blížiaci sa pôrod, uvoľňuje i ostatné šľachy a kĺby, a tým sa tehotná žena stáva citlivejšia na potencionálne pády a vykĺbeniny.
28. zář 2009 v 08:53  • Odpověz  • To se mi líbí
Ahojte chcela som sa opýtať či môžem ešte plávať som v 35-36 týždni a dnes mi vravela kaderníčka, že plávanie vyvoláva predčasný pôrod.Síce sa mi to nezdá ale pre istotu sa pýtam :slight_smile: :slight_smile:
6. srp 2011 ve 23:12  • Odpověz  • To se mi líbí (1)
Muj lekar rikal, ze to neni o plavani jako takovem, ale o mozne nakaze infekci z vody. Plavani je pry i pry i pro tehotne zdrave, mne -s rostoucim brichem- bylo navic moc prijemne.
7. srp 2011 v 07:41  • Odpověz  • To se mi líbí
@marrakech na infekciu nemyslím len na ten pohyb údajne ale to by sme fakt museli ležať asi.Ale dakujem za odpoved :slight_smile:
7. srp 2011 v 08:42  • Odpověz  • To se mi líbí
A to fakt už nikto nepláve na konci tehotenstva? :unamused: :unamused:
7. srp 2011 v 17:03  • Odpověz  • To se mi líbí
@jozefka: pokial si bola aj pred teh. aktivne sportujuca a mas uplne bezproblemove tehotenstvo neni dovod s tym uplne skoncit, staci ubrat. Ja osobne som uz viacej rokov kazdy den behala (rano pred pracou). Konzultovala som to s doktorkou a potom este s jednou inou a obidve mi potvrdili, ze pokial sa nebudem premahat a vsetko bude OK, mozem kludne pokracovat. Cize od zaciatku teh. do teraz stale denne beham, ale ubrala som na tempe, idem tak na pohodu. Zatial je (tuk tuk) vsetko v naprostom poriadku a ja netrpim ziadnymi problemami, ani nevolnostami ani nicim podobnym. Chce to pridat tekutin, vyvazena strava, ked je vonku moc teplo ist skoro rano a v neskorsich mesiacoch radsej vymenit sport koli otrasom a pre setrenie klbov. Ja mam potom naplanovany, ak bude vsetko nadalej OK, nordic walking, lebo mam rada pohyb vonku (za kazdeho pocasia). Inak este cvicim pilates, ale to sa moze (vyjmuc niektore cviky) az do konca.
7. srp 2011 v 17:13  • Odpověz  • To se mi líbí
az teraz kukam, ze povodna diskusia je uz dva roky stara :grinning:
7. srp 2011 v 17:15  • Odpověz  • To se mi líbí (1)
@ajerdna_sk nie pýtala som sa to dnes no gynekolog mi povedal, že v pohode ale jedna baba ma vystrašila, že môžem predčasne porodiť tak ja neviem čomu mám veriť preto som chcela vedieť či sú tu niake baby čo plávali do konca a akú majú skúsenosť
7. srp 2011 ve 21:09  • Odpověz  • To se mi líbí
@belusa: ano, ja som si vsimla az neskoro, ze povodna diskusia je uz stara a Ty si ju aktualizovala s novym dotazom, preto som odpovedala trochu scesty. Rozumiem, bohuzial s tymto skusenost nemam, ale osobne by som radsej riadila tym, co povie doktor, pretoze on je kvalifikovany a dokaze to lepsie posudit :slight_smile: nech Ti to vsetko dobre dopadne ! :wink:
7. srp 2011 ve 21:17  • Odpověz  • To se mi líbí (1)
@ajerdna_sk dakujem veľmi pekne :grinning: :grinning:
7. srp 2011 ve 22:05  • Odpověz  • To se mi líbí
@ajerdna_sk ahoj spominala si, ze behas. Tiez som pred tehotenstvom pravidelne behavala, v minulosti aj sutazne. Koncim prvy trimester, sport mi lekar nedovolil a aj tak mi bolo tak zle, ze som bola rada, ze zvladam bezne aktivity. Teraz, ked sa ochladi a ja budem uz v druhom trimestri by som sa k behu chcela vratit (lekar dovolil). Chcem sa opytat ake je to behat s bruchom, mas nejaky podporny pas?
25. srp 2011 v 16:03  • Odpověz  • To se mi líbí
Ahojte, ja som na tom podobne.. vela som behavala pred tehotenstvom, tiez som pravidelne jazdila na korculiach alebo chodila cvicit do fitka, teraz som v 12tt a odkedy viem ze som tehotna som nebehala ani inak nesportovala. Pravdupovediac mi to ani nechyba kedze mi bolo a stale je velmi zle... Ale tiez rozmyslam ak mi tie nevolnosti prejdu, vratit sa k behu v 2 trimestri...Lekara som sa este nepytala ale dufam ze dovoli..
26. srp 2011 v 11:32  • Odpověz  • To se mi líbí
@katpetdo ahoj, no mne nebolo spatne ani raz a keby mi uz trochu nezacalo rast brucho, tak ani neviem, ze som tehotna, lekarka povolila, aj inej som sa pytala, ked som bola na screeningu v nemocnici a tiez mi povedala, ze pokial nemam problemy a som na pravidelny beh zvyknuta, tak mozem, takze spokojne beham. Jasnacka spomalila som tempo(cca 5:45-6:00min/km-tempo, pri ktorom sa mozem kludne s niekym rozpravat, alebo dychat iba nosom, nie ustami) a nebehavam trasy dlhsie nez 6-5km, ale beham kazdy den stale, ako som bola zvyknuta. Zatial som podporny pas ziadny nepouzila, lebo nebol potreba (chodim behat rano, brucho mam zatial len trosku, cize mi to zatial nijak neprekaza, ani ma netaha).Pocitam, ze teraz sa to zacne zhorsovat, jednak uz sa zacinam rychlejsie zadychavat a jednak uz asi zacne aj brucho rast poriadnejsie, cize bud zvazim ten pas, alebo zacnem s menej narocnym sportom, takze zatial s pasom nedokazem poradit, mozno za 3-4 tyzdne, ak este budem stale behat :slight_smile:
31. srp 2011 ve 22:48  • Odpověz  • To se mi líbí
@megba urcite sa najpr opytaj doktora, on pozna najlepsie Tvoj zdravotny stav, ja by som to bez konzultacie tiez neriskovala. No, bola som aj par krat na korculiach, co som tehotna, ale to sa nedoporucuje vobec, ako pohyb je to sice dobre, lebo menej zatazuje klby a otrasy su mensie nez napriklad pri behu, ale riziko padu je vacsie. Inak s tym pohybom, ja si myslim, ze telo si aj samo povie, ja som bola zvyknuta behat pred tym, aj ked bolo vonku 30, ale teraz, ked je teply den, tak idem skoro rano, prehriatie nie je idealne, a ked citim obcas, ze mam horsi den, ze menej vladzem, tak spomalym, pripadne dojdem zvysok trasy krokom, ziadne hrotenie. Ked si zvyknuta na sport, urcite sama poznas, co si mozes dovolit a v tehotenstve to nejde robit na vykon, alebo zlepsovanie kondicky, ale len pre radost z pohybu a dobru naladu :dizzy_face:
31. srp 2011 ve 23:00  • Odpověz  • To se mi líbí
@ajerdna_sk velmi si ma potesila, ja sa chystam po 7 tyzdnoch zajtra, tak sa velmi tesim. Uvidim, ako to pojde. Dakujem ti zatial
5. zář 2011 ve 14:53  • Odpověz  • To se mi líbí
Já si myslím, že záleží na tom, jak se člověk cítí a zda nejsou problémy. Já i v prvním trimestru hrála beachvolejbal, jen jsem neskákala, plavat chodím pořád, včera (18TT) jsem jezdila na tobogánu. Samozřejmě opatrnost je na místě, ale když je člověk zvyklý, může vše. Důležitá je i psychika maminka a kdy by měla být lepší, než při příjemném sportu:slight_smile:
5. zář 2011 v 15:00  • Odpověz  • To se mi líbí (1)
Tvůj příspěvek