• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme:  Beremese.cz Modrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Může příliš mnoho sportu v těhotenství škodit?

11. ledna 2014 
Ale holky, kdyz o tom nevite, ze jste tehotne, tak prece delate veci, ktere normalne, takze i sport. Znam jednu snowboardovou instruktorku, ktere doktorka rekla, ze tehotna neni, ze je to nejspis nejaka sugesce. A ona ucila az do 5. mesice, nez ucitila pohyby a zacinala mit docela velky bricho. Sla k jine doktorce, ta se chytala za hlavu... Tehotna byla s dvojcatkama v 5. mesici! Tak pak teda prestala (za pokutu) ucit. Porodila zdrave kluky :grinning:
15. zář 2006 ve 12:21  • Odpověz  •  To se mi líbí
mmmk:
Mas naprostou pravdu :slight_smile: Asi to zbytecne moc resime. Hezky den :dizzy_face:
15. zář 2006 ve 12:31  • Odpověz  •  To se mi líbí
Muj doktor mi rekl, ze tehotenstvi neni nemoc a mam delat to, na co se citim :dizzy_face: Tehotna teda jeste nejsem, jen o tom uvazujeme, ale s doktorem jsem to konzultovala :dizzy_face:
Jeste jeden pripad - slecna tajila tehotenstvi s tim, ze se miminka pak vzda, skryvala bricho, nosila volne veci. Byla na aerobiku a vecer po nem porodila v terminu zdravou holcicku :wink: Jenze se to velice rychle rozkriklo a tak si miminko nechala. Potkala jsem ji nedavno a rikala, ze holcicka je nejvetsi stesti, jake ji potkalo :dizzy_face:
15. zář 2006 ve 13:32  • Odpověz  •  To se mi líbí
Tak se taky přidám.Před tím něž jsem otěhotněla, tak jsem sportovala hodně - mám prostě sport ráda.A Dr mi řekl, že ani v těhu se nemusím všeho vzdát :slight_smile: Takže dál chodím na aerobic a občas si i jdu zaběhat, m yslím, že pokud je všechno O.K, tak můžu :wink:
15. zář 2006 v 19:38  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahojky, to by mě teda docela taky zajímalo, jak je to s jízdou na kole...já totiž jezdím všude na kole, do města, za kamarády apod., autobus nepoužívám a abych se toho najednou vzdala :frowning2:. Myslím se, že když budu jezdit opatrně, tzn. žádný sjíždění obrubníků, díry apod., nemělo by to vadit nebo jo?
16. zář 2006 v 11:04  • Odpověz  •  To se mi líbí
ahojek, nevím jestli jste to už tady psaly, ale četla jsem, že sport v bezproblémovém těhotenství je samozřejmě vhodný, ale tělesná teplota by neměla překročit 38´C.
16. zář 2006 v 18:05  • Odpověz  •  To se mi líbí
Můžeme během těhotenství sportovat? - článek z www.rodina.cz
Vyhýbejte se všem druhům sportu, při jejichž provozování hrozí pády a otřesy, které by mohly škodit děloze, a sportům, při nichž se běhá, protože to vede k zadýchání.
Ano, pokud je to sport, na který jste zvyklá; budete-li ho provozovat s mírou a rozumně, tedy tak, že v den, kdy se nebudete cítit zcela dobře, sportovat nebudete.
Při každé příležitosti respektujte následující pravidlo: Nenuťte se, přestaňte, jakmile se začne hlásit únava.
Můžete cvičit, ale nemůžete cvičit jakkoli. Vyhněte se aerobiku a posilování, které jsou pro svaly a vazy příliš náročné, i když jste na jejich provozování zvyklá. Dávejte přednost mírnému pohybu, jako je strečink, který činí šlachy pružnějšími a jemně protahuje svaly. Výtečnou přípravou na porod je provozování jógy.
Pokud již delší dobu provozujete klasický nebo moderní tanec, můžete v tom pokračovat pod podmínkou, že budete tuto činnost vykonávat jenom proto, abyste se rozptýlila. Vyhněte se jakémukoli způsobu soutěžení, které by vás nutilo vykonávat neopatrné pohyby a vedlo k přílišnému výdeji energie.
Vyhýbejte se všem druhům sportu, při jejichž provozování hrozí pády a otřesy, které by mohly škodit děloze, a sportům, při nichž se běhá, protože to vede k zadýchání. Proto se nevěnujte kolektivním sportům, judu, bruslení, jízdě na koni, lyžování, ať už sjezdu, nebo běhu, vodnímu lyžování, horolezectví a všemu, před čím vás varuje váš zdravý rozum.
Na počátku těhotenství můžete trochu jezdit na kole, protože to je prospěšné pro posílení srdce. Ale jakmile budete mít pocit, že už nejste dostatečně hbitá, přestaňte, protože vám hrozí pád.
17. zář 2006 ve 12:54  • Odpověz  •  To se mi líbí
Jsem v 15 týdnu těhotenství a chodím 3x týdně na klasické hodiny aerobiku a i jezdím na kole. Vše odsouhlaseno gynekologem. Samozřejmě, že na aerobiku vynechávám poskoky a otočky, ale jinak cvičím všechno. Ale je pravda, že jsem chodila pravidelně cvičit i před otěhotněním. A skvělé cvičení je i pilates. Určitě je dobré sportovat - pokud ti to zdravotní stav dovolí, už jen kvůli bolestem zad a hlavy.
Jo a k tomu kolu. Jezdím rovné úseky a hlídám si tepovku. A spinning se může taky, pokud tedy je člověk zvyklý. Začít s některým z těchto sportů až v těhotenství je blbost. Jinak na trhu je super knížka od Lucky Výborné. Jmenuje se Fit maminka a je tam spoustu dobrých rad ohledně sportu.
21. zář 2006 ve 21:43  • Odpověz  •  To se mi líbí
díky za odpověd, já právě sázím na to, že u spinningu si člověk jede podle sebe (nebo alespoň na hodinách, co jsem na ně chodila - jen se nesmím nechat vyhecovat). Před plánovaným otěhotněním jsem cvičila (aerobik, kolo, spinning), ale ze strachu i na doporučení dokotra (který mi vlastně všechno zakázal, jen mi řekl, že mám chodit na procházky) ze dne na den přestala. A bohužel už se to promítlo i na váze, už jsem nabrala 5 kg, mimčo je naštěstí v pořádku, všechny testy OK tak se chci začít hýbat, říkají, že druhý trimestr je na to ideální, tak jen sonduju. Je mi jasné, že limitem je moje tělo a že musím sama poznat, když už je to špatný. Díky.
22. zář 2006 v 10:29  • Odpověz  •  To se mi líbí
Určitě bych se zeptala doktora, proč ti zakázal cvičení. Někteří doktoři - obzvlášť starší generace - ti zakážou pro jistotu úplně všechno. Jinak koupila jsem si DVD Pilates pro těhotné a je to super. Sice na mě trochu pomalé, ale na protažení a lehké posilování je to fajn.
Já když jsem se ptala doktora, jestli můžu chodit cvičit, tak na mě koukal jak na blázna, jako proč ne. Ovšem mému doktorovi je 32 let a já mám absolutně bezproblémové těhotenství. :slight_smile:
22. zář 2006 v 10:33  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj; tak já to s cvičením nepřeháním, ale v podstatě sem pravidelně cvičila už od počátku, co jsem zjistila, že mi váha jde moc rychle nahoru (a ona se stejně nezastavila :slight_smile: ). Výborné je plavání, ale to jsem ze zdravotních důvodů nemohla. Nicméně na kole jezdím v podstatě doteď, i když už mi u toho překáží už značné bříško :slight_smile: Ale je pravda, že jsem měla období, kdy jsem byla hodně unavená (během II.trim, to údajně sem měla být v největší pohodě), ale teď cítim zase větší příliv energie, jen už s dýcháním a váhou je to horší. Ale na kole to nevadí, jen se nesmí padat :wink: Vrátila jsem se dokonce k pravidelnému domácímu cvičení (obden, nebo jak se cítím, ale už ne e v sadách tj 3 opakování, ale jen pouze jednou tak max 20-30 min a bohužel bez břišních svalů, to už moc nejde a je to dost riskantní, takže to jediné jsem vynechala).
24. zář 2006 ve 22:45  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj holky, chtěla jsem se zeptat jestli jste některá nečetla nebo nezískala informaci ohledně bowlingu v těhotenství?
2. říj 2006 v 11:01  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ten bowling by mě také zajímal, chodíme s kamarády docela často, tak jestli to třeba při snažení nebo i při těhotenství nemůže mít nějaký negativní dopad.
5. říj 2006 v 17:44  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj holky,
chtěla jsem se vás prosím zeptat, zda sport - konkrétně tenis, má nějaký vliv na těhotenství?
S manželem se snažíme 1 měsíc o mimísko, (v září jsem vysadila HA), a poslední necelé dva týdny je mi špatně od žaludku - takové jakoby nadavování, spousta slin, odpoledne jsem unavená, v noci usnu, pak se vzbudím a nemůžu spát, bolesti v podbříšku. A já nevím, jestli to mám přisuzovat rannému těhotenství nebo zda se jedná pouze o nějakou jakoby změnu hormonů v mém těle, které teď najíždí na vlastní tvorbu hormonů.
S manželem jsme si řekli, že můžeme klidně otěhotnět jak první měsíc, tak klidně i za rok, za dva, a spíš nevěříme, že by to bylo těhotenství, ale co když je? Nechtěla bych tomu malému ublížit, tak jsem se chtěla prosím jen zeptat, zda hraní tenisu (1 - 2x týdně), může mít nějaký vliv na maličké - potrat, atd. ?
Jo a začínám si měřit bazální teplotu, dneska první den, teplotu jsem naměřila 37,3, budu pokračovat dál, no a uvidí se, buď přijde MS, nebo nepřijde, nebo nevím
Děkuji.
Eva
18. říj 2006 v 08:48  •  čeká miminko, termín má v červnu 2010  • Odpověz  •  To se mi líbí
Pokud jsi zvyklá určitě sportouj dál. U tenisu a vůbec míčových her je pouze zvýšené riziko zasažení míčkem, ale pokud do toho nebudeš moc "řezat", tak si myslím, že je vše OK. A pokud jsi opravdu těhu, tak se zeptej svého doktora, pokud nebudeš mít problém, tak si myslím, že ti sport doporučí.
Já jsem v 18 týdnu a stále ještě chodím na běžné hodiny aerobiku - jen vynechávám poskoky a otočky a cítím se fakt dobře.
18. říj 2006 v 11:04  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj,

jak to tady tak čtu, tak rotoped je OK? A máte některá zkušenost s orientálními tanci v těhotenství?
5. lis 2006 v 10:43  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj holky reaguji na cvičení v těh. ja mám doma dobrou knižku Fit maminka od Luie Výborný která radí ohledně cvičení holkám které jsou zvyklé cvičit i pro ty ostatní. Já sama cvičím od14-ti a život a nyní těh./5.měsíc/ jsi neumím představit přibrala jsem 5 kg. ale moje psychika je výborná mám pořád dobrou náladu,nejsem plačlivá nevím co to jsou deprese nevím co je těhot.zácpa a pd. a vím že to je díky sportu.Dobré je plavání nebo i cvičení sama doma s nejakým DVD já i běhám/neradím holkám které neběhali před těh./ turistika ,joga atd.Pozor do3.měsíce tělo je hodně unavené tak když nemůžete tak se raději nenuťte.Hodně pohody přeje Zuzana
7. pro 2006 ve 12:04  • Odpověz  •  To se mi líbí
ja cvicila pravidelne cele tehotenstvi kalanetiku i cviky na bricho,lezla jsem v lese pres parezi kdyz jsme byli jeste posledni tyden v lese na houbach..proste jsem delala naprosto vse jako pred tehotenstvim.Tak si myslim,ze pokud je vse v pohode tak pohyb vubec prospeje,clovek pak neustale nepremysli nad nesmyslama..pamatuju se na kamosku,ktera me videla v 8 mesici mejt okna a malem se zkacela,prpotoze ona od 3,mesice nedelal naprosto nic,ackoli ji nic nebylo..jenze ja chodila az do posledni chviule do prace a tam jsem taky lezla po staflich,protoze pracuju v sazkove kancelari a pisu kurzy na tabule..-krom jineho-tak mi to neprislo..
8. pro 2006 v 16:57  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahojky!! Moc rada bych znala vas nazor na plavani ve verejnem bazenu. Setkavam se totiz v velice odlisnymi nazory. Doktor rika, ze plavani supr a ze mam chodit. Ale docetla jsem se a z ruznych stran doslechla, ze ve verejnem bazenu hrozi z vody nakaza ruznyma mykozama, ktera se (v krajnim pripade) muze prenest i na dite. No tak tapu. Moc rada bych chodila, ale ta obava tu je. Taky v nasem meste zadny specialni plavani pro tehu neni. Taky prosim o vase nazory na plavani s tamponem. ANO-ochrani nebo NE-zachyti se v nem jeste vic bakterii a je to jeste horsi??? Diky, zdravim
5. led 2007 ve 13:12  • Odpověz  •  To se mi líbí
V lékárně se dají koupit speciální tampony, které jsou napuštěné nějakým olejíčkem nebo co. Já teda do bazénu chodím a zatím bez problémů. Já myslím, že pokud jsi před těhu netrpěla na nějaké záněty, tak to bude v pohodě.
5. led 2007 v 15:20  • Odpověz  •  To se mi líbí
kalo-přesně tohle jsem taky řešila.Prý prvorodičky-mají více uzavřené děložní hrdlo- mohou chodit. Já si myslím,že je lepší bez tamponů,protože i ty napuštěné mohou třeba ničit i tvou přirozenou zdravou mikroflóru. Já mám od lékaře napsány glycerinové globule-kdybych např musela brát antibiotika atd. a mohou se i použít preventivně-takže si ji po bazénu zavádím a je to-je teda pravda,že jsem dříve trpěla na záněty....A po bazéně se řádně umyju intimním gelem(používám intimu-asi 2 roky a od té doby mám klid :wink: )
5. led 2007 v 15:30  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahojte. Kalo, ja jdu zrovna zitra poprve na bazen (teda poprve v tehu :O). Ptala jsem se na to Dr. a ona mi ty tampony nedoporucila. Melo by to byt v poho, pokud vazne nejsi nejak moc citliva. Pred mimi se ti udela ta hlenova zatka ktera ho ochrani. Mam nekolik tehotnych kamaradek a zadna zatim nemela problem.
5. led 2007 v 15:31  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahojki holky, chtela bych se zeptat, jestli nektera delate tae-bo, jestli jste v tehotenstvi cvicili nebo jak? Nejsem jeste tehule ale celkem me to zajima :wink: Diky za odpovedi
14. led 2007 v 19:46  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj vsechny, ja se musim priznat, ze jsem v 18tt lyzovala :sweat_smile: . Uvedomuji si, ze to nebylo dvakrat zodpovedne, ale nic se mi nestalo, jen nohy v preskacich docela trpely.
14. led 2007 ve 20:07  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
tak pokud jsi nepadala tak nemej vycitky :wink:
14. led 2007 ve 20:09  • Odpověz  •  To se mi líbí
Selu: našla jsem to tu už v jedné diskuzi: http://www.modrykonik.cz/forum/show.php?vThreadID=17263&vGroupOffset=0
Myslím ale, že pro každou nastávající maminku je to hodně individuální. Pokud vše probíhá bez problémů a mamina byla zvyklá sportovat i před těhotenstvím, pak by byla určitě škoda přestat úplně. A taebo není kontaktní sport, takže si myslím, že by jednou mělo být vše OK.
14. led 2007 ve 20:41  • Odpověz  •  To se mi líbí
diky dannus :wink: az to bude aktualni asi to vyresim tak, ze chodit neprestanu, jen trosku zvolnim tempo a uberu posilovani na brisko
15. led 2007 v 08:17  • Odpověz  •  To se mi líbí
tak já jsem přestala hrát volejbal,squash,vidím to na plavání,ale nevím mám cvičit břišní svaly?cvičím trošku zádové a prsní svaly,nohy,někde píšou,že je dobré posilovat břišní svaly a svaly pánevního dna,ale někde píšou že pak je všechno tuhé a nejde to oak při porodu vytlačit..co myslíte?
18. led 2007 v 19:46  • Odpověz  •  To se mi líbí
baruna: já teď chodím jednou týdně na step aerobic... zajímalo by mě, jestli, když ti bylo dobře v prvním trimestru, jestli jsi chodila na aerobic už od začátku anebo jestli jsi čekala na konec 3. trim. a pak teprve začala chodit cvičit. Já nevím, ale asi bych měla strach, že v těch začátcích třeba potratím, ikdybych třeba nědělala poskoky
19. led 2007 ve 13:31  • Odpověz  •  To se mi líbí
Kacabanko, já chodila celou dobu na cvičení. Jen ze začátku jsem byla hodně opatrná. Ale když jsi zvyklá, tak klidně choď. Jen u stepů si dej pozor na pád a hlavně si hlídej tepovku.
Jo ze začátku jsem chodila jen 1x týdně a hodně jsem jezdila na kole a chodila ven, od 12 týdne už jsem zase chodila 3x týdně. Od začátku jsem vynechala poskoky a otočky a některé posilovací cviky. Ještě ale musím napsat, že jsem měla docela dobrou fyzičku, kromě cvičení, jsem i sportovní potápěč, takže pro mě je pohyb hodně přirozená věc.
Já i teď cvičím doma - buď aerobik 1 od Šípkové (to s drobnými úpravami), nebo pilates pro těhule a ještě mám DVD Zorababy. To je super cvičení, pro ty které jsou zvyklé cvičit. Je to totiž docela zabíračka :grinning:
Takže pokud doktor dovolí, určitě cvičit. Do dnešk jsem sice přibrala hrozných 12 kg, ale pořád jsem ohebná, zavážu si boty, oholím nohy a jsem v pohodě.
19. led 2007 v 16:21  • Odpověz  •  To se mi líbí
Tvůj příspěvek