Hypotyreóza v těhotenství - jaké důsledky hrozí?

finkoka
1. bře 2014

Ahoj holky, ve 30. tt mi byla zjištěna mírná hypotyreóza (snížená funkce štítné žlázy) 5,2 TSH. Jsem naštvaná na lékaře, že mě na testy neposlal dříve. Nyní jsem ve 35. tt., beru Letrox a hodnoty TSH se mi upravily na normal. Co jsem pochopila, problémem by bylo, pokud bych měla sníženou funkci štítné žlázy už od počátku těhotenství, kdy se vyvíjí nervová soustava, to už ale nezjistím - nevím, zda to mám od počátku nebo se mi to zvedlo až během těhotenství. Se štítnou žlázou jsem se nikdy neléčila. Nemáte některá zkušenosti s tím, jaká rizika u takovéto hodnoty hrozí? Popřípadě se vám stalo něco podobného a už máte větší dítě? Je v pořádku? Moc děkuji.

jinajana
2. bře 2014

Ahoj, a máš jen hodnotu TSH? Já totiž měla mockrát hodnotu TSH až třeba 8, ale hormony pak v normě, takže né že by to bylo v pořádku, ale miminko má hormonů dost. Funguje to prostě tak, že když je nízká hladina hormonů, tak se zvýší TSH, štítná žláza začne pracovat víc, a hormony se dostanou do normy. Věřím tomu, že když jsi měla TSH 5,2 tak to stačilo pro stabilizaci hormonů a bude to ok!

lucikvr
2. bře 2014

Ahoj, a pociťovala si na sobě nějaké příznaky předtím než se na onemocnění štítné žlázy přišlo? Tím myslím nervozitu,nespavost, padání vlasů, problémy s váhou atd.Dr.endokrinolog by ti měl udělat i sono štítné žlázy. Je to velice důležité léčit a sledovat i po těhotenství. Pokud dle utz miminko prospívá a je v pořádku tak bych se neděsila. Dělají se testy hned po narození zda mimi netrpí také nějakou poruchou štítné žlázy. Já jsem při třetím těhu brala letrox a byla sledovaná a dcerka je naprosto zdravá. Takže držím palečky a věřím že bude vše ok! Popřípadě zas ráda poradím.

miminko123456
16. lis 2017

@finkoka