• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme: Beremese.czModrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Těhotenská cukrovka - rady, tipy a diskuze

6. prosince 2016 
@pe_ma Já to právě chtěla zkusit, protože jsem chtěla manželovi udělat radost :grinning: a jako bych bych to zvlášť spočítat nedokázala, tak jsem si to našla jako celek. Ale je tam prostě ta mouka, strouhanka...to se podle mě nasčítá
2. kvě ve 20:01  •  1 dítě  • Odpověz  • To se mi líbí
@pe_ma nn, určitě nehladovým, mám toho celkem dost... a inzulín už bohužel mám
2. kvě ve 20:02  •  1 dítě  • Odpověz  • To se mi líbí
@vejik85 já to chápu, ale opravdu nemá cenu hrát si na hrdinku...už několik holek se tu takto trápilo, že inzulin ne, pak ho nakonec stejně opravdu dostaly a najednou se jim ulevilo a skoro ho nepotřebují...
manželovi uděláš největší radost, když budeš v pohodě a zdravotně ok a jestli s nebo bez inzulinu už je jedno :slight_smile:
hele, aby to bylo 30g sacharidů, tak by na tom řízku muselo být 12g mouky a 40g rohlíku a to teda nebylo - jt vrchovatá polívková lžíce mouky a prakticky celej rohlík
2. kvě ve 20:05  • Odpověz  • To se mi líbí
@vejik85 nehladovíš pocitově, nebo si měříš ketony? no vidíš, tak sama víš, že inzulin není tragedie...proč se tím zbytečně trápit!
2. kvě ve 20:06  • Odpověz  • To se mi líbí
@pe_ma mě ten inzulín ani nevadí, taky cítím, že se mi celkem ulevilo :wink:
ty joo, tak to nechápu...ještě mi v poradně říkali, že se těma kalorickýma tabulkama můžu klidně řídit :frowning2: zadala jsem si tam prostě smažený kuřecí řízek a tohle mi vyjelo :frowning2:
2. kvě ve 20:07  •  1 dítě  • Odpověz  • To se mi líbí
@pe_ma jen pocitově....
2. kvě ve 20:08  •  1 dítě  • Odpověz  • To se mi líbí
@vejik85 jj, chápu, já je taky občas používám, mě je teda dr spíš nedoporučil, ale já už sem se dostala do fáze, že si to takto odůvodním z těch lejster, co mi dali na dia...ale často taky tápu, pak jdu googlit a pak si to ještě přeberu podle svého měřítka :D
2. kvě ve 20:09  • Odpověz  • To se mi líbí
@denousek ted musim kazdy den lacnou hodnotu, protoze jsem mela.pri mereni doma pak vyssi hodnoty ty lacne a jinak dvakrat za tyden merim pres den i hodnoty po hlavnich jídel. Ale zjistila.jsem, ze kdyz jedu podle te diety co jsem.dostala v poradne, tak ty hodnoty mam vyssi nez kdyz to tak uplne nedodrzuju a vemu si k jidlu takovou porci abych proste nemela.hlad a nic mi neudela treba ani dort atd. Prestala jsem.tedy jist jogurty a testoviny, to mi moc.dobre nedelalo a uz nemlsam sladke po vecerech jako driv, ale zase se jinak.moc neomezuju a jde to s tema hodnotama.
2. kvě ve 20:10  • Odpověz  • To se mi líbí (1)
@vejik85 pocit je potvora...pokud mám vysokej cukr po jídle, tak hlad nemám...já nikdy hlady netrpěla a když se podívám zpětně, tak trpěla mega :D na zasycení mi stačil malý jogurt, pak poloviční porce meníčka a večer menší krajíc chleba...ted jím tak 2,5x víc...zkus si měřit ty ketony, jak psala Verča a uvidíš...ono co sem pochopila, tak pak tělo jedo do zásob a ty se snažíš něco dodržovat, ale tělo je zblblé a jede si svoji a prostě to pak v těch hodnotách dělá bordel...ale tohle je moje selská úvaha!
2. kvě ve 20:12  • Odpověz  • To se mi líbí
@terkao no právě,každýmu sedne něco jiného že,... a s tim merenim ja jsem musela u druhyho syna kazdej den 5x merit bylo to na palici..hrozně me to nervovalo... kdyby třeba 2x tydne tak jsem v klidu... a nebo 1denne....
2. kvě ve 20:24  • Odpověz  • To se mi líbí (1)
Nedávno jste se tu bavily o zmrzlině, dnes jsem vyráběla malinovo banánovou (100g malin, 50g banán - přes noc zmražené a na svačinu rozmixované s kapkou vanilkového extraktu), já si teda ještě udělala domácí šlehačku ze smetany:slight_smile: Je to strašná dobrota, mnohem lepší, než kupované přeslazené zmrzliny! A pohodlně splňuje 30g sacharidů, co mám na sváču:slight_smile:
3. kvě v 11:33  • Odpověz  • To se mi líbí (6)
@terka_37 Kupujes ten sypký extrakt v DM? Je to fakt žravá fotka :grinning:
3. kvě v 11:36  • Odpověz  • To se mi líbí
dneska snad vypnu PC a nějak se zahrabu! na všech diskuzích na mě skáčou samé dobroty! já se teda na chvíli uchlácholila tvarohem s borůvkama, ale tááááák strašně bych si dala větrník, až se mi chce brečet!
@terka_37 vypadá to skvěle! já si dávám mražené ovoce s jogurtem, mlíkem nebo tvarohem, jak se to rozmixuje zmrzlé, tak je to jako zmrzlina :slight_smile:
3. kvě v 11:40  • Odpověz  • To se mi líbí (2)
jinak teda sem si koupila stevii v květináči...myslíte, že můžu beztrestně hodit pár lístků do vody s citronem?
3. kvě v 11:41  • Odpověz  • To se mi líbí
jo a včera sem se měřila doma po jídlech a naprosto běžné hodnoty! tak teda nevím, co to v sobotu mělo být! že by jiná nadmořská výška?! nechápu!
3. kvě v 11:42  • Odpověz  • To se mi líbí (1)
Dneska tedy asi nějakou tu zmrzlinu vyrobím:slight_smile:
3. kvě v 11:42  •  snaží se  • Odpověz  • To se mi líbí
@werumka Kupuju v M&S tekutý, ale sypký by se mi taky hodil, tak na to kouknu:slight_smile:
3. kvě ve 12:07  • Odpověz  • To se mi líbí
@terka_37 Ten je právě super, jsou to prostě ty zrníčka, prodávají to sušené v takovém malém pytlíčku, myslím, že je to Alnatura. Fantastický do všech dezertů.
3. kvě ve 12:11  • Odpověz  • To se mi líbí
@pe_ma Klidně hoď, ale nečekej, že to osladí :grinning:
3. kvě ve 12:12  • Odpověz  • To se mi líbí (1)
Tak včerejší měření s tou mojí "supersacharidovou" dietou (celkem cca 350g - zvýšení příjmu v hlavních jídlech) konečně přináší nějaké rozumné výsledky - ráno 5,1 - 3,4, poledne 4,2 - 5,6 , večer 3,5 - 5,4. Hlavně už mě netrápí hlad, což bylo nejhorší ze všeho. :slight_smile:
3. kvě ve 13:16  • Odpověz  • To se mi líbí (2)
Ahoj ,
mohu se přidat a poprosit o radu? Dnes mi volal doktor , že mám těhotenskou cukrovku.Nechápu to.Sladké jím málo.Večer zeleninu s pšenično-žlutým chlebem s pažitou, šunkou nebo vejcem a k svačině jogurt do 3% s cereáliema , oběd co uvařím.piju jen vodu.
Můžete mi někdo poradit co se má jiśt? K dietologovi teprve jdu.
Děkuji
3. kvě v 15:35  • Odpověz  • To se mi líbí
Ještě otázečka.Jaký to má vliv na mimčo .
3. kvě v 16:02  • Odpověz  • To se mi líbí
@annna79 Ahoj, pokud byl test provedený správně, tak se jedná o tehotenskou cukrovku, která nemá návaznost na to, co jíš, na Tvůj životní styl taky ne. Je to hormonální záležitost, kdy se setkává rezistence vůči inzulínu, způsobená hormony a neschopnost slinivky tuhle rezistenci vykrýt. Na vzorový jídelníček se můžeš podívat na webu www.tehotenskacukrovka.cz. V zásadě jde o správné rozložení jídla, vynechání jednoduchých cukrů. A zásady nehladovet. Léčená a kompenzovana cukrovka pro dítě ani pro Tebe riziko nepředstavuje. Záleží na vývoji, pak se třeba nenechává přenášet.
3. kvě v 17:19  • Odpověz  • To se mi líbí (1)
Koukni na www.tehotenskacukrovka.cz, je tam vše podstatne + vzorový jídelníček :slight_smile:
3. kvě v 17:19  •  1 dítě  • Odpověz  • To se mi líbí
tak ja si dnes udělala tu zmrzku... I s jogurtem a bananem, tak nevim nevim...;)
3. kvě v 17:34  •  snaží se  • Odpověz  • To se mi líbí (1)
@annna79 také me MUDr odkázal na stránky, co píšou holky, nez me objednal
3. kvě v 17:34  •  snaží se  • Odpověz  • To se mi líbí
@zuhra taky si delam
3. kvě v 17:36  • Odpověz  • To se mi líbí (1)
@terka_37 mnaaam
3. kvě v 17:38  • Odpověz  • To se mi líbí
@werumka
Tak jsem ha to koukala a jím co tam píší akorát nevážím.No jahodový knedliky si hold nedám, ani kousek upečené buchty a knedlíky raději vynechám.
Píši tam libovolné množství jakéhokoliv masa- mohu tedy vepřové( kýta, Krkovice) kuřecí , hovězí?
Dnes jsem měla k većeri pšenično- žitný chleba( ten jim každý den) vejce a 200g zel.salátu- je to tak v pořádku, nebo musím odvažovat rajćata, papriku, okurku a ledový salát.
Pak tam píší, že mohu Lučinu, pomazánkové, gurveis, žervé- to jsem myslela, že jsou tučné sýry- tak jen lehce namazat?
A je tam napsaná houska- to myslí obyčejnou?
A co grilované maso mohu? A grilvanou kukuřici?
Moc děkuji
3. kvě v 18:58  • Odpověz  • To se mi líbí
@annna79 Zeleninu jako rajčata (pozor na cherry rajčátka, taková ta hodně sladká občas s glykémií pohnout můžou), okurka, paprika, salát (listový, ledový, rukola, polníček...) to počítat nemusíš. Stejně tak maso a vejce.
Tučné sýry jsou při těhotenské cukrovce lepší (tj. plnotučný tvaroh, jogurt, sýr) než ty nízkotučné nebo odtučněné.
Houska se myslí obyčejná, stejně, jako rohlík.
Grilované maso můžeš taky, pokud si sama pohlídáš, aby v marinádě nebyl cukr nebo med.
Pokud chceš zkombinovat nějaké konkrétní potraviny, můžeš kouknout buď na stránky www.lecbacukrovky.cz/nutricni-kalkulacka nebo www.kaloricketabulky.cz
Dodržuj hlavně počet sacharidů na jídlo (ne méně) a pak druhé večeře (tj. 30g sacharidů - ideálně mléčné výrobky, pečivo).
@terka_37 má na svém blogu výborné recepty, co si při GDM vaří, tak můžeš taky mrknout.
3. kvě v 19:09  • Odpověz  • To se mi líbí
Jdi na stranu:   Zruš
Tvůj příspěvek