• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme: Beremese.czModrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Těhotenská cukrovka - rady, tipy a diskuze

2. prosince 2016 
@werumka jeee ty ses zlata,moc dekuji za informaci.No ja se mozna i trosku bojim,zda to neni hladovenim.Jako me teda spatne vubec neni,takze na to to svadet nemohu,ale jim asi celkove min,coz muze byt problem.Zkusim asi vic jist na veceri a uvidime. Utrogestan ani kortikoidy neberu :slight_smile:.
17. říj ve 13:42  •  čeká miminko, termín má v červnu 2017 (13. tt)  • Odpověz  • To se mi líbí
@werumka ještěže ty ultrazvuky jsou a mám švagrovou diabetoložku, 2.9 byl ten utz a druhý den už jsem znala výsledky dlouhého cukru 43 - nasazena dieta a vše se upravilo, jen malý měl 4490 g a 54 cm, ale podobně byl i synovec a ségra těhu cukrovku neměla, takže u nás se i velcí kluci rodí, holky jsou menší, no uvidím ve středu, jak je malá velká :slight_smile:
jinak v sobotu jsem měřila, na lačno ráno 5,0 - super, po snídani hodina 8,63, po dvou 5,4 (k snídani chléb žitan z Tesca - přesně sacharidů na snídani a máslo a šunka) a hlavně i pohyb´, takže kdovíco je to za chleba :(, oběd a večeře už do limitu hodiny.
17. říj ve 13:47  • Odpověz  • To se mi líbí
@eevvaa V těhle týdnech těhotenství ta glykémie po hodině ráda vyskakuje. Zkus si dát k tomu nějakou zeleninu, pomůže to "zbrzdit" nástup sacharidů. Ty rána bývají v těchto týdnech nejproblematičtější, ale pokud se nebude jednat o setrvalý stav, kdy máš standardně po jídle nad 8, tak neřeš :slight_smile:
17. říj v 15:11  • Odpověz  • To se mi líbí
@lucienelka Jestli jíš málo, tak ta lačná glykémie bude s největší pravděpodobností následek toho. Dokážeš napsat, co za den tak přibližně sníš? Co a kdy naposledy jíš před spaním?
17. říj v 15:12  • Odpověz  • To se mi líbí
no pres den jim dle meho nazoru dost, rano si dam pul krajicku chleba s lucinou a platek syru, svacina bily jogurt a banan, obed klasika v zavodni jidelne(snazim se vyhybat smazenym vecem), odpoledni svacina zeleninovy salat a vecer pak nejaka vajecna omeleta na sucho ci bilky se zeleninou syrovou, nebo zase fit chleba s cottage a platkem sunky. Druha vecere pak uz acidofilni mliku pulku nebo hrst orisku.
17. říj v 15:49  •  čeká miminko, termín má v červnu 2017 (13. tt)  • Odpověz  • To se mi líbí
@werumka jim tak 2hodky pred spanim tu druhou vecu tj. v 10
17. říj v 15:57  •  čeká miminko, termín má v červnu 2017 (13. tt)  • Odpověz  • To se mi líbí
@lucienelka Takhle od oka (neznám přesné množství a složení) je to sacharidově málo. Půl krajicku chleba ke snídani je málo. První svačina, oběd ok. A pak s těmi sacharidy jdes moc dolů. Ke svačině skoro žádné, večeře buď žádné nebo minimum a ta druhá večeře už tu noc nespasi a lačná vyletí. Zkoušela jsi kouknout na jídelníček na www.tehotenskacukrovka.cz?
17. říj v 16:35  • Odpověz  • To se mi líbí
@werumka no zkousela, ja si prave rikam,zda tech sacharidu nemam moc. Rano ke snidani 40g chleba to je prave ten pulkrajic celozrneho fit chlebu. Pise se na snidani max 40g sacharidu a to je ten pulkrajic. no tak ja zkusim odpoledne a vecer ty sacharidy zvednout a uvidime co to udela.
17. říj v 16:39  •  čeká miminko, termín má v červnu 2017 (13. tt)  • Odpověz  • To se mi líbí
@lucienelka To je ale 40g sacharidů, ne 40g chleba :wink: 40g fitchleba nemá ani 20g sacharidů a po té noci, kdy ty sacharidy nebyly, je to málo :frowning2:
17. říj v 17:14  • Odpověz  • To se mi líbí
@werumka teď jsem mluvila se švagrovou, sice mi do zprávy napsala ať jdu na krev až za 4 neděle, ale prý klidně ať jdu dříve, teď to za těch 6 neděl stouplo o 6, minule jsem měla dlouhý cukr 34, tak kdyby náhodou to opravdu lezlo nahoru, ať to víme obě. No ono těch 6 neděl bylo náročných, víkendy mimo domov a v týdnu bylo honění praní atd. a stres a únava. Ale cukrovku můžu mít, to je jasné, už to vydržím :slight_smile:
17. říj v 19:54  • Odpověz  • To se mi líbí
@eevvaa Pokud jsi v prvním těhotenství měla cukrovku, která měla takový prudký nástup, tak na 99% jí teď budeš mít taky :frowning2: Ale už má jen pár týdnů, to uhlídáš. Nenapsala Ti proužky, aby ses mohla měřit?
17. říj ve 20:03  • Odpověz  • To se mi líbí (1)
nechapu jednu vec, vcera jsem byla na veceri u kamaradky, mela jsem predkrm,polivku,hlavni jidlo a dezert.Fakt jsem se najedla uplne mega a nebylo to zrovna dietni.Po hodine od vecere hodnoty 6 a ranni glykemie 5,1.Poprve co se merim jsem mela ranni v norme a pritom jsem mela mega velkou veceri. Tak to fakt nechapu.
19. říj v 09:39  •  čeká miminko, termín má v červnu 2017 (13. tt)  • Odpověz  • To se mi líbí
@lucienelka No protože sis těmi sacharidy pokryla noc, je to to, co jsem psala - najedla ses dost, přes noc nehladověla a glykémie na to zareagovala :wink:
19. říj v 10:54  • Odpověz  • To se mi líbí
@werumka takze se mam v podstate na vecer najist hodne,rozumim li tomu spravne?A muzu se zeptat co jsou to ty dlouhe sacharidy?
19. říj ve 14:28  •  čeká miminko, termín má v červnu 2017 (13. tt)  • Odpověz  • To se mi líbí
@lucienelka Najíst se hodně jen večer moc řešení není, lepší by bylo to jídlo rozložit správně do celého dne a pak stejným způsobem i do toho večera. Tj. dodržet sacharidy na první i na druhou večeři (na první 50-60g sacharidů a na druhou večeři 30g sacharidů). Druhá večeře s 30g sacharidů je například krajíc chleba se šunkou a dvě deci mléka.
Dobré kalkulačky najdeš na www.kaloricketabulky.cz nebo na http://www.lecbacukrovky.cz/nutricni-kalkulacka. Z počátku je dobré si zkusit ty porce vážit, protože jen tak uvidíš, jak má ta porce vypadat i na pohled. Aby sis pak třeba už byla jistá, když nebudeš jíst doma, ale například v té závodce.
Dlouhé sacharidy - to jsou jednoduše potraviny, které neobsahují jednoduché cukry (tj. nejsou doslazované nebo neobsahují rychlejší cukry jako je třeba fruktóza). Příkladem dlouhého sacharidu je třeba pečivo - obsahuje samo o sobě sacharidy, ale není doslazované. Potom se ty sacharidy dostávají do krve postupně a nezvednou glykémii rychle. Naopak pokryjí větší časový úsek. Je dobré je kombinovat s bílkovinami, zeleninou.
19. říj ve 14:35  • Odpověz  • To se mi líbí
@werumka dekuji moc za vycerpavajici odpoved.Me prave zarazilo,ze mi doktorka rekla,na druhou veceri nedoporucuje pecivo,ale treba jen ty 2dc mleka ci nizkotucny tvaroh. Zkusim si to ted vazit a uvidime co to udela, mam na to jeste 2tydny jinak mi na noc da inzulin.
20. říj v 10:10  •  čeká miminko, termín má v červnu 2017 (13. tt)  • Odpověz  • To se mi líbí
@lucienelka Vyzkousej :wink: druhá večeře je individuální, co do složení. Někomu funguje mléko, někomu chleba, nekomu kaše někomu nic :slight_smile: podle toho, co jsi psala, to na inzulín není, spíš na zvednutí sacharidů. Když nasadis na hladovění inzulín, je to vyhánění čerta ďáblem. On způsobí, že se budou ketony tvořit o to víc a ve finále ta glykémie na ten inzulín pak nemusí reagovat. To je řešení pro ženy, které by třeba měly velmi vysokou lačnou a do toho zvracely, takže by tu druhou večeři prostě nemohly sníst.
20. říj v 10:30  • Odpověz  • To se mi líbí
@werumka no ja si taky myslim,ze to na inzulin neni, nechapu proc me doktorka uz chce honit na inzulin. Dle krevnich testu,kde mi delali rozbor c peptidu a glykovaneho hemoglobinu atd. mam vsechny hodnoty naprosto v norme, nic mi tam nelita, jsem myslela,ze to bude prukazne,ale asi neni ocividne.
A kasi myslis ovesnou klasickou?S mlekem nebo vodou?
20. říj ve 12:15  •  čeká miminko, termín má v červnu 2017 (13. tt)  • Odpověz  • To se mi líbí
@lucienelka Glykovaný hemoglobin je v začátku cukrovky na nic, protože odráží vyšší glykémie v průběhu posledního měsíce. Tj. musela bys mít konstantně nadlimitní hodnoty celý měsíc (což jsi mít nemohla, protože v tu dobu jsi ještě ani nebyla těhotná). Glykovaný hemoglobin má smysl až v průběhu těhotenství, když už jsi najetá na dietu. C-peptid v tuhle chvíli taky nebude zvýšený - stejně jako glykovaný hemoglobin v tuhle chvíli doráží pouze to, jestli jsi neměla cukrovku už před těhotenstvím. Což neměla. Je to pro lékaře určující z hlediska léčby, jestli za zvýšení hodnot mohou hormony těhotenství, nebo už byl problém před tím.
Inzulín lékař nasazuje na základě hodnot. Dobrý lékař před tím zjistí, jestli se pacient nedopouští dietní chyby, která by se dala napravit :slight_smile: U Tebe ta dietní chyba spočívá v nízkém příjmu sacharidů. Myslím, že když tohle vyladíš, bude to ok :slight_smile: Zvýšená kontrola je pak potřeba zase v těch týdnech, kdy se klasicky dělá ogtt, protože tam produkce hormonů placenty stoupá a stoupají i glykémie.
Můžeš zkusit klasickou ovesnou s mlékem - odvaž si vločky a mléko podle tabulky. Dobrou zkušenost tady máme s kašemi Nomina. Prodávají se ve zdravé výživě, nebo v řetězcích typu Tesco. Můžeš zkusit i rostlinné mléko - sójové, rýžové, mandlové :slight_smile: Na doslazení si můžeš koupit stévii :slight_smile: http://www.nominal.cz/cerealni_kase.html
20. říj ve 12:24  • Odpověz  • To se mi líbí
@werumka ty se tak zlata diky moc. Kase nomina papam i normalne, davala jsem si je na snidani,coz ted asi neni uplne nejvhodnejsi,tak si je ted budu davat na vecere.Mleka take pouzivam ruzna,ovesna,mandlova,kokosova.Tak to zkusim nakombinovat. Stevii koupim,ja tu kasi predtim sladila max bananem,ted tam asi ovoce neni moc vhodne co?
20. říj ve 12:46  •  čeká miminko, termín má v červnu 2017 (13. tt)  • Odpověz  • To se mi líbí
@lucienelka Ke druhé večeři ovoce moc vhodné není, ale když si tam dáš třeba tři mražené jahody, tak se nic neděje.
Ke snídani tu kaši můžeš zkusit taky - akorát místo normálního mléka rostlinné, protože mléčné výrobky často zvedají posnídaňovou glykémii.
Skvělé recepty má ve svém albu Terka: http://www.modrykonik.cz/blog/terka_37/album/sugar-free-mlsani-wc21o4/
Taky měla GDM ze začátku těhotenství, tak dělala různé dobroty a můžeš se inspirovat :slight_smile:
20. říj ve 12:51  • Odpověz  • To se mi líbí
@werumka super diky za inspiraci, tohle presne potrebuji :slight_smile:
20. říj ve 13:55  •  čeká miminko, termín má v červnu 2017 (13. tt)  • Odpověz  • To se mi líbí (1)
@werumka ahojík, tak opět měřím, ráno na lačno 4,8, hodinku po snídani 6,8 a teď hodinu po obědě 5,9, takže super hodnoty. Proužků mám zatím dost a se švagrovou jsem už dlouho nemluvila, má toho až nad hlavu z práce a pak doma, i když jsme sousedky, fakt se pořádně vidíme, když mi donese zprávu s výsledky, holt rodina :slight_smile:. 1.11. mám poradnu, tak si rovnou opět zaběhnu na krev, to už by mohly být poslední odběry, budu 34.týden, už týden mi po večerech tvrdne břicho, takže budu ráda, že ještě nějaký ten týden vydržím 2v1 a bez pobytu ve špitále. Vůbec u syna problémy s tlakem a teď už druhou poradnu 120/80, takže fakt paráda v tomhle směru.
22. říj ve 14:11  • Odpověz  • To se mi líbí
@eevvaa muzu se zeptat co papas na odpoledni svacinu a vecer na veceri?Dekuji
22. říj v 18:48  •  čeká miminko, termín má v červnu 2017 (13. tt)  • Odpověz  • To se mi líbí
@eevvaa Však v těhle týdnech není tvrdnutí břicha nic zvláštního, děloha cvičí a to je v pořádku :slight_smile: Glykémie super! Určitě bude i krev ok :slight_smile:
22. říj ve 21:25  • Odpověz  • To se mi líbí
Ahoj tehulky, tak mi taky vysel.vyssi cukr..bohuzel ..zatim drzim dietu treti den , ale na lacno mam 5, 1 nebo 5,3 tak nevim.co si dat na druhou veceri abych ho mela nizsi..:-/
23. říj v 09:28  •  1 dítě - čeká miminko, termín má v únoru 2017 (31. tt)  • Odpověz  • To se mi líbí
@petulkavrtulka tak jestli mas nalacno 5,1 tak to je dobre ne?Ja bojovala s vyssi lacnou minuly tyden,kdy jsem mela po ranu porad 5,4-5,6.Zjistila jsem,ze cim se vic vecer najim,tim je lacna nizsi,takze mam fakt velkou prvni veceri a na druhou si davam nizkotucny tvaroh-pulku nebo acidofilni mleko a rano hodnota 5,0-5,1.
23. říj v 10:49  •  čeká miminko, termín má v červnu 2017 (13. tt)  • Odpověz  • To se mi líbí
@lucienelka jj 5,1 jeste dobry,ale spis mam 5,3 no ja mam prvni veceri taky vetsi pak jen ovoce,ale dr rikala ze je to lepsi vyzkouset p tom ovoci jak to bude..takze ovoce jako druha veca ne,ale co tedy..? :-/
23. říj ve 12:04  •  1 dítě - čeká miminko, termín má v únoru 2017 (31. tt)  • Odpověz  • To se mi líbí
no me doktorka rikala,ze ovoce jen jako dopoledni svacinu,ja uz ovoce nejim ani odpoledne prave,jen dopoledne jeden kus ovoce,rozhodne na druhou veceri bych do ovoce nesla. Zkus kefir nebo tvaroh nizkotucny nebo acidofilni mleko.
23. říj ve 12:27  •  čeká miminko, termín má v červnu 2017 (13. tt)  • Odpověz  • To se mi líbí
@lucienelka Holky, u GDM nizkotucne ne. Jsou naopak lepší normální tvarohy, jogurty. Ten tuk v tom jídle dokáže zpomalit vstřebávání sacharidů.

@lucienelka tak večeře funguje? To je super :slight_smile: ty ketony sis nekontrolovala?
23. říj ve 13:32  • Odpověz  • To se mi líbí
Jdi na stranu:   Zruš
Tvůj příspěvek