• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme:  Beremese.cz Modrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Těhotenská cukrovka - rady, tipy a diskuze

19. září 2017 
@nonnni to je pekny to je mereno hodinu poo jidlu.
3. srp 2014 v 18:54  • Odpověz  •  To se mi líbí
@werumka jakto?
3. srp 2014 v 18:55  • Odpověz  •  To se mi líbí
@elnika Klidně to nech až na to sedmou, to se nic nestane. Kdyby Ti to třeba někdy vycházelo na delší dobu, tak si dej před spaním jídla trochu víc. Rozhodně ale ráno neměř po nějaké námaze. Kdybys třeba vstala, pak jsi někde běhala a pak se teprv změřila, tak ta lačná hodnota bude hodně zkreslená, protože játra už budou produkovat zásobní cukr.

@nonnni Tak to je super hodnota. Klidně si teď dej pár dní od měření "oraz" - ono je to dobré, že v tom pak člověk není úplně potopený a má od těch hodnot trochu odstup a lépe mu to v tom směru přemýšlí.
3. srp 2014 v 18:55  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
@elnika Tak kdyby ses zeptala syna, jaká je maminka, tak by Ti bez uzardění oznámil, že je hrozná :grinning: :grinning:
3. srp 2014 v 18:56  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
@werumka ja zitra prave musim (dnesek byl jen orientacne pro me, merila jsem jen tu veceri). Doktor po me chce mereni v pondeli a ve ctvrtek a pak v nedeli a pristi pondeli zase konzultace.

Ale mas naprostou pravdu, ze je lehke se tim nechat pohltit a vystresovat...ja uz jsem takhle neurotik, jsem schopna vicemene cokoliv strelhbite stocit do obsese :grinning:
3. srp 2014 v 18:58  • Odpověz  •  To se mi líbí
@nonnni To je tedy uvědomělý doktor :slight_smile: Ale je to dobře, že si to takhle hlídá, aspoň víš, že se nemá co stát a je tu pro Tebe. Já mám celej život nejhorší glykémie týden před kontrolou. Vždycky se stresuju a pak mi to strašně lítá :grinning: Přitom nemám žádný důvod se bát, ale člověk to má v sobě.
3. srp 2014 v 19:02  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
holky je normální,že mám nalačno pokaždé cukr kolem 5? je pravda,že hodím spát třeba v 1 ráno..ale nevím zda se to ještě toleruje jinak během dne cukr ok..
3. srp 2014 v 19:12  • Odpověz  •  To se mi líbí
@werumka ja jsem ted pred jidlem 5,9 jak me to mozne?ze by pusobila babovka s venecky?
3. srp 2014 v 19:13  • Odpověz  •  To se mi líbí
@elnika Určitě ano, v tuhle chvíli musí slinivka pořád jet v intenzivnějším režimu, aby všechen ten cukr, který jsi snědla, dokázala odbourat. Proti ní pracují hormony.
3. srp 2014 v 19:15  • Odpověz  •  To se mi líbí
@kuna66 Záleží, co znamená "kolem 5" - kolem pěti je ve své podstatě dobré. Každopádně bych otestovala moč na ketony. Pokud spíš málo, tak k nim zřejmě budeš mít sklony.
3. srp 2014 v 19:16  • Odpověz  •  To se mi líbí
no ketony mívám někdy jen na první zbarvení mírně růžové a to mi doktorka řekla že když jsou ketony že se mám najíst..že tělo hladoví no moc sem to nepochopila..
3. srp 2014 v 19:19  • Odpověz  •  To se mi líbí
@werumka většinou 5 nebo 5.1...ty ketony mi nikdo moc nevysvětlil..mívám mírně zabarvené a cukr na proužkách žádnej..jen občas dorůžova ketony..
3. srp 2014 v 19:20  • Odpověz  •  To se mi líbí
@kuna66 Ketony mohou zvedat lačnou glykémii, nebo i glykémii obecně, pokud jsou i přes den. Tyhle hodnoty jsou ok. co jíš před spaním a kdy?
3. srp 2014 v 19:21  • Odpověz  •  To se mi líbí
@werumka KDYŽ JDU SPÁT TAKHLE POZDĚ..kolem 1 nebo půlnoci tak jim ještě třeba v 11hodin..ale nikdy to není nějaká nálož ale je pravda,že třeba chleba se šunkou..
3. srp 2014 v 19:24  • Odpověz  •  To se mi líbí
@werumka takze to radeji uz nejist jen treba kousek babovky a je ta hodnota spatna tedy ano?
3. srp 2014 v 19:24  • Odpověz  •  To se mi líbí
@werumka takže stačí chodit spát dřív a nejíst před spaním..když jdu spát v 1 a vstanu v 7..?
3. srp 2014 v 19:29  • Odpověz  •  To se mi líbí
@kuna66 Před spaním určitě jez. Čím kratší doba mezi druhou večeří a snídaní, tím lépe. Ideál je 8 hodin, ne víc. Chce to ale chodit dřív spát. Ty ketony jsou odpadní produkt, který vzniká ve chvíli, kdy je tělo nucené vyrábět svoje zásobní cukry. Což dělá buď při zátěži, při nemoci, když třeba zvracíš, nebo když málo jíš. Ve chvíli, kdy už bys měla jíst spát a organismus je nucený být pořád "v chodu" bude ty cukry vyrábět také - jako zdroj energie. Což Ti bude zvedat glykémii a dělat ty ketony.
3. srp 2014 v 19:32  • Odpověz  •  To se mi líbí
@elnika Je potřeba si uvědomit, že z hodnoty 5,8 bude za měsíc hodnota o celou jednotku vyšší. Proto by bylo fajn držet to ideálně do těch pěti, protože ty glykémie ještě polezou. Zkusila bych místo bábovky chleba, anebo pokud nutně musíš něco sladkého, tak rozpočítat třeba bebe sušenky, aby to dalo těch 20g sacharidů.
3. srp 2014 v 19:34  • Odpověz  •  To se mi líbí
ja tedy moc nevim, co dam na druhou veceri, protoze tu jsme, jak u vyjedenho kramu...asi ropocitam, na kolik piskot mi to vyjde:slight_smile:

Jo a jeste me napadlo...kolik sacharidu je tak idelani? Me to totiz dali na 210g, ale ja se priznam, ze to nijak extra nepocitam...hlidam si tak nejak mnozstvi priloh a pokud uz zhresim, tak tam se kouknu na sacharidy a nejak se vejdu...take mate predepsano 210g za den?
3. srp 2014 v 19:39  • Odpověz  •  To se mi líbí
@werumka ja vim jsem z toho spatna,takze nejlepsi od 5 az do 5,6 ano?Uvedomuju si to a vim,ale nekdy nejde odolat :frowning2: Zitra si nedam nic takoveho a budu merit poictive,jsem zvedava kolik bude hodnota ted hodku po chlebe,syru a zelenine.:slight_smile:
Tak ta hodnota neni spatna tech 5,9 jo?Ale hlidat protoze to pozdeji muze stoupat?
3. srp 2014 v 19:40  • Odpověz  •  To se mi líbí
@nonnni ja mam 275
3. srp 2014 v 19:40  • Odpověz  •  To se mi líbí
@elnika Špatná z toho být nemusíš, tohle nejsou hodnoty, které by měly ublížit miminku. Ale ubližují hlavně Tobě - vyčerpáváš si slinivku a pak je bohužel velké riziko cukrovky 2. typu. Pokud bez sladkého nemůžeš být, zkus to nejdřív omezit na jeden sladký pamlsek za den. Nebo můžeš zkusit sladidlo ze stévie - dají se z toho dělat různé věci. Rozhodně není řešení si v rámci jednoho jídla dát pouze sladké. To vždycky povede k velkým výkyvům. Představ si tu hladinu glykémie jako hladinu vody. Když do ní hodíš kámen, vyšplouchne vysoko a udělá kolem sebe spoustu vln. A tyhle vlny Ti pak budou jezdit v té glykémii celý den.
3. srp 2014 v 19:44  • Odpověz  •  To se mi líbí
@nonnni Na 20 g sacharidů je 15 piškotů :slight_smile:
3. srp 2014 v 19:44  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
@werumka jo takhle a tak co si dat treba ovoce jednu broskev nebo nektarinku do bileho jogurtu.Kdyz jsem byla umudr tak. Mi na merila po trech hodinach tudiz pred jidlem 5,4 a rikala ze je to super a v poradku :slight_smile: .Radeji uz to sladky vynecham to jz vydrzim,nechci cukrovkuj typu 2 bojim se toho moc :frowning2:
3. srp 2014 v 19:50  • Odpověz  •  To se mi líbí
@elnika Každý reaguje na různé jídlo různě. Taky záleží, kolik ten den máš pohybu apod. Ta jedna hodnota u lékaře může být dobrá, ale celkový obraz Ti dá až domácí měření. Jogurt s nektarinkou nebo broskví je super. Stejně tak můžeš třeba borůvky s tvarohem... to ovoce se dá různě kombinovat. Můžeš si udělat neslazený štrůdl z listového těsta z jablek, nebo jiného ovoce. Případně do něj kápnout tu stévii. Já mám třeba ráda i omeletu se zeleninou, taky dobrá varianta. Chce to kombinovat :slight_smile:
3. srp 2014 v 19:52  • Odpověz  •  To se mi líbí
@werumka jsem docela vystrašená z té cukrovky typu 2.Ach jo.Už se raději na sladké nepodívám i když to mám dovoleno :-/
3. srp 2014 v 19:57  • Odpověz  •  To se mi líbí
@elnika Jsou holky, které si sladké dát můžou a glykémií jim to nehne, často se jim pak ani nezhoršuje. Ale Tobě to s tou glykémií evidentně hýbe a podle toho se musíš řídit. Je zbytečné, abys kvůli tomu pak na poslední týdny skončila na inzulínu.
3. srp 2014 v 19:59  • Odpověz  •  To se mi líbí
http://www.tehotenskacukrovka.cz/cile-lecby/cile-lecby
kukni,já vím jen né tu cukrovku typu 2 :frowning2:
3. srp 2014 ve 20:00  • Odpověz  •  To se mi líbí
@elnika Jojo, tímhle je dobré se řídit. Nastav si to tak, že mezi jednotlivými jídly budeš mít vždycky max. tři hodiny. Pak to budeš mít dobře pokryté.
Cukrovka 2. typu má tu "výhodu", že jí můžeš docela snadno předejít, pokud dodržuješ správnou životosprávu. Spousta lidí má v rodině zátěž na tento typ cukrovky, ale jen někteří ji dostanou. Nemá smysl se stresovat, stres to akorát zhoršuje nepomůžeš si tím. Pokud si budeš dávat pozor, nemá se co stát. Řiď se pravidlem "dělám, co můžu a zbytek házím za hlavu" :wink:
3. srp 2014 ve 20:05  • Odpověz  •  To se mi líbí
@werumka budu muset s tim mym stresem neco udelat,jinak muj sport je pouzte pohyb a behani okolo male.Jinak 3 hodinove intervaly dodrzuji,tak v cem je problem :frowning2:
3. srp 2014 ve 20:10  • Odpověz  •  To se mi líbí
Jdi na stranu:   Zruš
Tvůj příspěvek