Je nutné přerušit studium na VŠ kvůli těhotenství?

inna_s
5. čer 2012

Ahoj, snad mi někdo poradíte, protože v tom docela plavu. Studuji VŠ, právě dokončuji druhý ročník Bc. a zjitila jsem, že jsem těhotná. Zajímalo by mě, zda s tím má některá zkušenost. Termín porodu mám na konci prosince, což znamená, že bych teoreticky zimní semestr zvládla absolvovat (výuku), ale nevím, jak by to dopadlo už se zkouškovým, psaním bakalářky a letní semestrem a státnicemi. Nejde mi teď ani tolik o to, zda bych to zvládla či nikoliv, ale spíše o tu formální část, jestli kvůli tomu musím přerušit studium ještě před porodem, protože pokud ano, ztratila bych statut studenta, kdo by za mě platil zdravotní a soc. a musela bych se nahlásit na ÚP? To právě nechci, radši bych dál zůstala "studující", protože je to pro mě momentálně asi výhodnější, co myslíte? Na mateřskou nárok nemám jak jsem pochopila, protože studium nemám dokončené a od SŠ už je to dýl jak 2 roky, ale díky manželovi si budu moct aspoň vybrat délku rodičovské. Díky za vaše názory.

janeyzelvicka
6. čer 2012

Ahoj, nutné to určitě není, ale záleží, jak moc máš školu nabitou, jak často tam musíš být, jestli by ti vyšli vstříc v eventuálních úlevách a tak... Zůstat studentkou je samozřejmě výhodnější, nemusíš se registrovat na pracáku, vyřizovat všecka možná lejstra a podobně, na druhou stranu, je na tobě a na organizaci tvého studia, jestli se dá všecko dohromady (státnice, bakalářka, mimčo) skloubit.
Já sama jsem nepřerušovala, takže jsem pořád studentka 🙂 jen jsem si studium rozvolnila do delší doby. Zaběhnutou diskusi máme tady, tak se můžeš mrknout 😉
https://www.modrykonik.cz/diskuse/tema/studium-...
držím palce 😉 😉

j.a.n.i
6. čer 2012

Přerušovat studium nemusíš, pokud nebudeš chtít a zvládneš plnit podmínky pro studium.
Jinak na mateřskou bys neměla nárok, ani kdyby od SŠ uplynulo méně než 2 roky, protože nepracuješ.

nemja
6. čer 2012