Ohrozí neštovice partnera plod?

barca4
7. únor 2011

Zdravím Vás všechny 🙂 Jsem zde nová a jmenuji se Barbora. Jsem v šestém měsíci těhotenství a v bříšku máme zdravou holčičku. Chtěla bych Vás poprosit jestli nemáte někdo zkušenosti s neštovicema v těhotenství nebo o tomto problému nevíte víc. Přítel má v práci neštovice a sám je ani v dětství neprodělal. Já nevím a ani už to nemám od koho zjistit jestli jsem je měla nebo ne. Jen co mám matné vzpomínky z dětství že nás s bratrem maminka natírala bílým studeným pudrem. Gynekolog mě dnes hodně vystrašil ale od druhého (protože už se svým doktorem mám pár zkušeností že vystraší a není problém zdaleka takový jak ho popíše) jsem se dozvěděla že to takové riziko není zvlášť v případě že jsem neštovice v dětství prodělala. Byla bych moc ráda za radu nebo vaše zkušenosti ať vím jestli se mám dál bát nebo ne. děkuji mockrát a přeji všem hezký večer 🙂

florule
7. únor 2011

Ahoj, když jsem odcházela od dětského lékaře k lékaři pro dospělé, tak jsem si musela přinést kartu. Takže dle mého názoru by ti obvodní lékař měl být schopen říct, zda jsi neštovice v dětství prodělala.

peeta81
7. únor 2011

Ahoj když jsem byla těhotná... v 17 tt tak jsem hlídala bratra který neštovice měl a dr mi řekla že je to nebezpečné pro mimčo do 16tt tak nevím každý tvrdí ale něco jiné

carodkaa
7. únor 2011

mě Dr řekl že je tam riziko jen do 12tt a pak těsně před porodem,že si mimčo nestihne vytvořit protilátky,jinak by to mělo být Ok i kdybys je chytla 😉

hojda
7. únor 2011

Myslím, že z krve jdou zjistit protiláktky, jestli jsi je prodělala nebo ne.

eloana
8. únor 2011

V prvním trimestru těhotenství může virus způsobit poškození zraku, sluchu a mozku plodu. Onemocnění nehrozí ženám, které neštovice již prodělaly, nebo si jejich tělo vytvořilo protilátky po očkování.
Pokud žena onemocní planými neštovicemi pět dnů před porodem nebo dva dny po něm, je asi třicetiprocentní riziko, že dítě nepřežije.

hansed
8. únor 2011