Na co budu mít nárok? V podnájmu, studentka VŠ, nezam.

dendinka
25. led 2012

Dobrý den, ahoj milé maminky, jak kdo chcete. Prosím o radu, budu se muset stěhovat, budu bydlet sama v podnájmu, jsem studentka denního studia VŠ a nejsem nikde zaměstnaná ani nemám žádnou stálou brigádu, na co mám nárok od SSSZ? Děkuji za rady.

j.a.n.i
25. led 2012

No, obávám se, že na nic... tedy možná na přídavky na dítě. Pak by teoreticky šel příspěvek na bydlení, ale tam musíš mít nájemní smlouvu a trvalé bydliště.
Ale pokud stále studuješ, tak mají povinnost tě živit rodiče, takže bys měla mít od nich výživné. a teprve pak by se daly řešit dávky hmotné nouze.

veruvojtkova
26. led 2012

@dendinka pokud máš oba rodiče a nejsou rozvedení, tak si myslím, že taky na nic, jak píše j.a.n.i. mají povinnost tě živit, dokud studuješ..pokud by byli rozvedení a žila by jsi třeba jen s maminkou, tak tam by snad nějaká šance byla, já jsem nějaký příspěvek dostávala, ale můj otec věčně neplatil, tak možná přihlíželi i na to..ale studovat VŠ jsi se rozhodla sama, to není povinné.Obávám se, že pokud nevystačíš s penězi, tak jedině práce na víkend ☹ ale píšu jen svůj názor, možná by stálo za to si to zjistit od někoho přímo tam, určitě ti poradí.. 😉

j.a.n.i
26. led 2012

@dendinka Já jen doplním, že nárok na výživné máš i pokud rodiče rozvedeni nejsou - pokud u nich nebydlíš tak jsou povinni ti oba přispívat, ale pokud nechtějí, tak bys to musela dát k soudu, klasická žaloba o výživné na zletilé nezaopatřené dítě (nevím přesně)

dendinka
autor
26. led 2012