Rok 2012 a nástup na rizik. těhu a mateřskou pro OSVČ

andrejkonellis
22. bře 2012

Ahoj, vím, že podobných témat bylo již hodně, ale dost se toho změnilo, takže bych si všechno chtěla tak nějak shrnout. Jsem OSVČ, platím OSSZ, zdravotní a nemocenské pojištění pro OSSZ - 148Kč (od r. 2012 nejvyšší částka z nejnižších odvodů). Nevíte jak to vše probíhá? Cca od 3. - 4. měsíce bych chtěla jít na nemocenskou (rizikové teh.), protože pracuji jako logistik/fakturantka a i když máme skladníka, zvedám dost těžké balíky. Prostě když je potřeba musím práci v skladě zvládnout já a není to lehký (prostě pro těhotnou to opravdu není). Nevíte jak je to s MD a RD ? Kamarádka OSVČ říkala, že je to teď nějaké složitější a že snad ani nebudu mít MD nebo co ???? Uf...budu vděčná za každý názor. 😉 Bába na OSSZ je jak potrhlá a ví taky prdlajz 😅

snufi
22. bře 2012

ahoj, když si platíš nemocenské pojištění a platila jsi ho ještě před tím než jsi otěhotněla, proč by jsi neměla nárok na PPM a RD? To určitě ano. Jen podle výše placení záloh budeš mít vysokou nebo nízkou nemocenku a pak PPM.

j.a.n.i
22. bře 2012

@andrejkonellis Jojo, pokud si ho už nějakou dobu platíš (musíš mít 270 dní účasti na nemocenském do data nástupu na PPM), tak nárok mít budeš, akorát výše bude nic moc.

snufi
22. bře 2012

jj pokud si platíš jen minimum tak bude opravdu jen maličká ☹ a připlácet si už se teď nevyplatí. Musela by sis navyšovat i DP a to je hodně navýhodné....

andrejkonellis
autor
23. bře 2012

@snufi
@j.a.n.i
Děkuji holky, jo já si platím to nejnižší nemocenské pojištění, protože bych si musela platit vysoké odvody a na to prostě nemám. Momentálně mi vychází cca 4500Kč těch 28 týdnů...ach jo...ale kámoška bude za chvilinku rodit, tak to obchází. Prý je ještě možnost požádat úřad práce o dorovnání,nevíte o tom něco? Nebo nedá se PPM napsat na manželův plat? U nezaměstnaných žen a studentek to tak je.... ach jo...nevyznám se v tom ☹

j.a.n.i
23. bře 2012