Studentka + podnikatel + mimi. Pomůže nám stát?

senja
23. říj 2008

Ahoj holky! Snad se nekdo v tom ceskem socialnim systemu vyzna vic nez ja.
Jsem nezamestnana studentka, manzel je podnikatel na zivnostak a zaroven take student. Danove priznani mel zatim pouze 1, a tam vykazoval prijem mensi nez je vyse zivotniho minima. Cekame (pokud vse dobre dopadne) miminko. Jakou mame perspektivu pomoci od statu? Chapu-li spravne ani jeden z nas zadnou rodicovskou nedostane. Co je v nasi situaci vhodnnejsi? Ptam se, protoze vim, ze vyhodnejsi zpusob nam nikdo na uradech nenabidne, dokud se neohlasime sami (bohuzel nejsme tak pouceni o ceskem socialnim systemu jako romsti spoluobcane). Diky 😉

smardik
23. říj 2008

senja jsi studentka nebo ne, nezaměstnaná studentka je trošku divné spojení??? pokud studuješ denní studium tak nárok na mateřskou máš a pak si můžeš vybrat délku rodičovské dovolené - 3nebo 4roky

vojtisek2007
23. říj 2008

senja - no jak píše smardik -jestli jsi řádná studnetka denní studia, tak jsi účastna nemocenského pojištění (které za tebe hradí stát), na to abys měla nárok na mateřskou, budeš muset ale studium přerušit. Pak 6-8týdnů před porodem nastoupíš na mateřskou a za 28týdnů na rodičák, který si vybereš na 3 nebo 4 roky.

senja
autor
24. říj 2008

Diky moc holky.
Nevite kolik priblizne ta materska v mem pripade bude cinit (aspon priblizne)? Mela by to byt ta minimalni? Pokud vim normalni materska se odecita od platu, ktery ja zrovna nemam.
Studium bych mela prerusit prave tech 6-8 tydnu pred porodem, nebo driv?
smardik: Tak spousta studentek je dnes zamestnana aspon na polovicni uvazek, ale ja jsem zrovna ten pripad, ktery studuje a nic jineho u toho nedela 😉
Omlouvam se, asi vam to prijde trivialni a moje dotazy zase hloupe, ale ja skutecne nevim o tom LAUTER nic 😖

vojtisek2007
24. říj 2008