Těhotenství a smlouva na dobu určitou

kajina266
3. srp 2017

Ahoj holky, jdu si prosím pro radu. Pracuji jako vychovatelka a asistentka na základní škole. Smlouvu mám na dobu určitou a tu mi škola každý rok prodlužuje. Tentokrát mám smlouvu do 31 srpna. A já teď o prázdninách zjistila, že jsem těhotná. Jsem šťastná jako blecha, ale nevím jak to teď vyřešit s prací. Kvůli své nemoci, budu muset jít na rizikové těhotenství a popravdě tedy ani nevěřím, že by mi dali novou smlouvu když jim řeknu že jsem těhotná. Určitě nechci těhotenství tajit a říci to až když budu mít podepsanou smlouvu... Pokud bych nastoupila na rizikové těhotenství ještě teď v srpnu, tak mi smlouva stejně skončí a nebudu mít nárok na nemocenskou že jo? A co dělat na rizikovém těhotenství bez práce? Mám nějaký nárok na nějaké peníze, nebo musím na ÚP a být jako nezaměstnaná? Vůbec nevím co dělat a nevím kde se poradit :( Jsem teprve 7+3tt tak se mi to nechce troubit do světa, kdyby náhodou...Moc děkuji za každou radu!

scruffy
3. srp 2017

Nevidím důvod, proč byste jim měla teď v 7. tt říkat, že jste těhotná. Já jsem teď čerstvě zaměstnaná, jsem v 10. týdnu a zaměstnavateli to řeknu, až to uznám za vhodné, až budu vědět, že je vše v pořádku. Na nemocenskou mít nárok budete, pokud na neschopenku nastoupíte do 7 kalendářních dnů od ukončení pracovního poměru, ale až po 15 dnech, bude se počítat z Vaší předchozí mzdy.

kajina266
autor
3. srp 2017

Nechci to zatajovat, protože mám v práci dobré vztahy a ředitel mi vyšel vždy vstříc... Navíc všichni vědí, že jsem miminko chtěla, tak by mi bylo hloupé tvrdit, že jsem nevěděla že jsem těhotná když jsem podepisovala novou smlouvu...kdyby to bylo někde ve fabrice, tak to asi takhle nereším, ale jsme na malé vesnici a všichni se známe, bylo by to odemne nefer... Každopádně děkuji za tu zprávu s tou neschopenkou 😊

xpila
3. srp 2017