Co je třeba zařídit po porodu?

sarahxa
4. zář 2007

co je potřeba vyřídit po porodu a v jakém termínu? malá se vyklubala dřív a my to nestihli pozjišťovat. zatím máme rodný list, ale bez uvedení otce

mikca
4. zář 2007

ahoj, no pojištovna si myslim vás kontaktuje sama, dál se musíš do tří dnů ohlásit u dětské lékařky..no pak zajít na socialku a vyběhat si porodné, přídavky a jestli ještě pobíráš peněžitou pomoc v mateřství od zaměsnavatele, tak až ti to skončí tak rodičák...no a už mě nic jiného nenapadá..možná holky ještě něco dopísnou

jo a oprav si udaje v pase, jseš tam ještě stále těhulky 😀

lendy1
4. zář 2007

Sarahxa,
náš malý se narodil o 6 týdnů dřív. Z porodnice jsem si vytelefonovala dětskou lékařku, které jsem vysvětlila situaci (malý byl nakonec 3 týdny po nemocnicích) a kontaktovala jsem ji až když nás propouštěli, aby se na malého přišla podívat.
V porodnici mi řekli, že musím si oběhnout rodní list do týdne-rodili jsme 50km od domova, takže jsem to zvládla až tak za 10dnů a bez potíží.
Jakmile jsem měla rodný list, letěla jsem na pojišťovnu VZP (nikdo mě nekontaktoval a myslím, že to tak nefunguje) a pak jsem letěla na sociálku kvůli porodnému, které jsem měla do 14dnů na účtě.
Přídavky se vyřizují také na sociálce, ale když jsem zjistila jak to je (příjmy a kolik to dělá), tak jsem se musela jen smát a my by jsme stejně nedostali nic, jelikož máme oba s manželem vysoké příjmy.

kalo
4. zář 2007

lendy1: to je tak schválně...nevím, kdo se do těch jejich tabulek o přídavky vejde. Člověk s normálními příjmy žádné přídavky nedostane..je to směšné..

Jinak na porodné je nárok vyzvednout si ho, celý rok...Já si ho např.ještě vyzvednout nestihla, takže jsem informovaná 🙂

mikca
4. zář 2007

no s tou pojištovnou asi záleží jakou máš, já opravdu nikam nemusela, ani nevim kde má sídlo, prostě mi poslali sami provizorní kartu, no a asi do týdne jsem měla kartičku..jak koukám co píše lendy tak jsem asi na nic nezapoměla, tak to se mnou nění až tak zlé 😀