• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme: Beremese.czModrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Co smím a co nesmím cvičit po porodu?

(Zamčená)
23. dubna 2014 
Ahoj maminky, jsem osobní trenérka na mateřské se specializací na ženy. Šokujícím překvapením pro mě bylo, že v průběhu 5ti dnů po porod, ztrávené v porodnici u Apolináře, nikdo nepřišel a neřekl co bych měla cvičit. Díky bohu já to věděla, ale co ty ostatní maminky, které odcházejí s představou sedů lehů domů. Začala jsem na sobě makat, tak jak je mým zvykem, přesně podle mého zdravého kodexu – hlavně zdravě a správně! Po 4–5 měsících, jsem zdačala sláchávat, ty máš ale štěstí takle vypadat po porodu…To mě rozzlobilo! Jaký štěstí!? Já dřu!! A tak jsem vytvořila svůj blog iva-mmt.blog.cz. Kde jsem se pak mohla konečně vyjádřit ke správnému cvičení po porodu. Na to konto pak vznikla i moje facebooková stránka Iva Fiš-Personal trainer for women. Na článek Co smím a co NEsmím cvičit po porodu vzniklo ale celkem velké boom. Překvapilo mě, kolik maminek odchází domů nic netušíc o diastáze, o zákazu cviků na břicho a o důležitosti cvičení pánevního dna. Cítím zodpovědnost, za to že to vím a proto mám potřebu se o tom s vámi podělit, či podiskutovat. Budu moc ráda za reakce.
Kamarádka mi pak říkala, že v porodnici v Podolí chodí sestra každý den a péruje je pěkně na cviky PD. To je zatim jediná porodnice o které vím.

Jak jste na tom vy? Říkali vám co cvičit po porodu v porodnici?
9. dub 2014 v 18:24  •  1 dítě  • Odpověz
ne,neřekli mi nic..týká se nutnost tohoto cvičení i mě,pokud jsem po porodu byla jako proutek a jinak se cvičení vubec nevěnuji?ted budu rodit a tak mě to zajímá..
9. dub 2014 v 18:28  • Odpověz
autor
Týká se to těch maminek, které začnou cvičit různé sedy lehy, šikmé atd...moc brzy, kůli rozestupu - diastáze. Takže pokud necvičíte, tak bych pouze stahovala pánevní dno, kůli případné inkontinenci, rozestupu a pro pevnost pánevního dna. :slight_smile: Stahování pánevního dna je důležité pro všechny :slight_smile:
9. dub 2014 v 18:34  •  1 dítě  • Odpověz
Neřekli mi o cvičení vůbec nic a o kojení skoro nic. Dívala jsem se na tvoje stránky, užitečné informace.
10. dub 2014 v 08:55  •  2 děti  • Odpověz
autor
A kde jste rodila? Moc děkuju za pochvalu :slight_smile:
10. dub 2014 ve 13:21  •  1 dítě  • Odpověz
@ivammt V Hořovicích.
10. dub 2014 ve 14:19  •  2 děti  • Odpověz
@ivammt já si myslím, že je to na každé z nás jestli chce cvičit nebo se zdravě stravovat. Pokud chce maminka vypadat dobře, tak po šestinedělí začne cvičit. Já jsem začala chodit do posilovny k trenérovi, doma jsem cvičila denně několikrát a samozřejmě k tomu zdravá strava, kterou dodržuji už léta. Vaše stránky jsou fajn, je dobré, když maminky neví jak na to, aby měli inspiraci. :slight_smile: Já mám jen trošku jinou představu o těch všeobecných pravidlech výživy. :unamused:
10. dub 2014 ve 14:27  • Odpověz
autor
Určitě je to každého volba, však to nikomu nenutím. Jde jen o to, že je spousta maminek, které netuší a nebo mají špatné informace.
Co se týče výživy. Stejně jako každý trenér tak i každý výživový poradce se většinou neshodne, či by něco udělal jinak, než ten druhý, vždycky ale mají stejný cíl: Dovést Vás k tomu Vašemu cíli..... tou nejzdravější a nejvhodnější cestou. :slight_smile:
10. dub 2014 v 19:56  •  1 dítě  • Odpověz
autor
@frantiska85 děkuju za odpověď.
10. dub 2014 ve 20:04  •  1 dítě  • Odpověz
autor
@killi ještě jsem zapomněla dodat. Cvičení pánevního dna je po porodu (a nejen po porodu) velmi důležité a to i pro ty ženy, které cvičit nikdy nechtěly. Už kůli případné inkontinenci, diastáze, orgasmů, držení těla.
10. dub 2014 ve 20:07  •  1 dítě  • Odpověz
autor
Motivace ;) vsechno jde kdyz se chce (dre). Foto minuly tyden.
11. dub 2014 ve 23:15  •  1 dítě  • Odpověz
@ivammt Nezlobte se na mě, ale mnohem lépe vypadáte na fotce vlevo ... Zdravější a spokojenější... Na té vpravo, jak když jste týden nejedla, nebo bych Vás již pasovala na anorektičku. Tohle bych neprezentovala jako cíl kterého by měla matka dítěte dosáhnout, aby byla fit a perfektní. Ale je to jen můj pohled, náhodou jsem nakoukla a nedalo mě to a musím reagovat. Já to mám asi takto, vypadám podobně, a to s prominutím žeru a vůbec necvičím (tedy břišáky nemám, to bych kecala :slight_smile: zřejmě je to způsobeno kojením (jsem možná i 15 kg pod svojí obvyklou, předtěhotenskou váhou), a moc dobře si nepřipadám, ani neslyším chválu na to jak vypadám.... Tak abyste si třeba nemyslela že ze mě mluví závist :slight_smile:
12. dub 2014 v 00:46  •  2 děti  • Odpověz
Děkuji za šíření informací o cvičení po porodu, to je určitě cenná osvěta. Ani já ovšem nechci vypadat tak jako vy, takto vysportované tělo není podle mě ani krásné ani zdravé a maminky by si měly vybrat jiné ženy k následování.
12. dub 2014 ve 03:56  • Odpověz
autor
Prave zalezi na tom co chcete. Nerikam ze ma kazdy vypadat po porodu jako ja. Tak jsem vubec nechtela aby to bylo chapano. Jen ze lze se sebou neco udelat.. kazdy ma jine cile, kazdy jsme jiny.. A netrpim anorexii, jim opravdu hooooodne ;)
12. dub 2014 v 07:42  •  1 dítě  • Odpověz
@ivammt děkuju moc za prima inspiraci. Rodila jsem v březnu v Podolí, takže jsem zhruba tušila co můžu a co ne. Už se těším až se dostanu ke cvičení s kočárkem:slight_smile:
13. dub 2014 v 17:21  • Odpověz
V Podoli opravdu druhy den prisla pani,co mi vysvetlila nekolik cviku a dala mi papir,kde jsou sepsane,abych vedela co mohu. Musim ale priznat,ze doma zatim necvicim,ale uz se na to chystam,protoze mi stale zustalo navic 8 kg.
13. dub 2014 v 17:46  • Odpověz
autor
Podoli je snad zatim jedine, co na panevni dno dba.. U Apolinare to pry funguje pouze kdyz se rodi cisarem, to chdi pak rehabiliticka a uci vas to. Zatim vubec netusim co v Krci. Nema nekdo zkusenost?
13. dub 2014 v 19:10  •  1 dítě  • Odpověz
@ivammt V Olomouci nikdo nic o cvičení, doma mám DVD se cviky po porodu. Samozřejmě se nedokopu. Chtěla bych se vrátit k mému oblíbenému power platu. Je to vhodné?
13. dub 2014 v 19:43  • Odpověz
autor
Na power plate nejsem odborník. Doporučiji jim zavolat a oznámit svou situaci zda je to vhodné či ne. Záleží jak dlouho jste po porodu, zda máte diastázu, ale to všechno by měli vědět ti odborníci přes power plate. :slight_smile: A od koho máte DVD, kdo tam předcvičuje? :slight_smile:
13. dub 2014 ve 20:24  •  1 dítě  • Odpověz
to je dobré téma, mě teda nikdo nic v porodnici neřekl :(( a docela mě to mrzí. Chci začít něco dělat, ale právě nevím co můžu a co ne a kdy. Děkuji za info :slight_smile:
13. dub 2014 ve 20:47  • Odpověz
autor
Není zač, jsem jedině ráda, když to pomůže :slight_smile:
13. dub 2014 ve 23:49  •  1 dítě  • Odpověz
Mě hned v porodnici ukázali "manuál" ktery je na každém pokoji pro maminky s cviky po porodu,ktere se mají cvičit. Je to rozdělené dle toho kolikátý den po porodu maminka je a jsou u toho i obrázky,takže ta maminka ktera chce má možnost cvičit,kdo nechce necvici. Tak v porodnici v Táboře :slight_smile:
14. dub 2014 v 05:29  • Odpověz
@ivammt V Žatecké nemocnici dochází každý den rehabilitační sestra a cvičí s maminkama na pokoji. :wink:
14. dub 2014 v 05:54  • Odpověz
V Brne U Milosrdnych chodi rehabilitacni a cvici s maminkami kazdy den-srpen 2011,ted uvidim aktualni stav za mesic :slight_smile: Protoze jsem byla zvykla se hybat tak taky resim co po porodu takze diky.
Na power plate bych se zeptala i gynekologa-preci jen jsou to vibrace takze urcite prvne posilit PD.Ja se na plate chystam tak 3 mesice po porodu
14. dub 2014 v 06:05  • Odpověz
autor
To vazne rada slysim, ze ve vasich porodnicich to funguje takle skvele. ;)
Markuteska: s tim power plate a gynekologem mate naprostou pravdu. A za mesic drzim palce ;)
14. dub 2014 v 06:45  •  1 dítě  • Odpověz
ahojky, díky za odkaz na blog. jen se chci zeptat, z těch článků jsem jaksi nepochopila, co je to core? je to posilování pánevního dna a nic víc? předem moc díky za odpověď!
@ivammt
14. dub 2014 v 08:36  • Odpověz
autor
Ahojky, v rubrice Ostatni je clanek Co je to CORE (hluboky stabilizacni system, stred tela). Jsou to svaly panevniho dna, pricne brisni svaly, branice a male zadove svaly - napr. Multifidi (poskytuji podporu patere). Diky pevnemu stredu tela mame spravny stoj, zadna bolava zada, ploche a pevne bricho.....viz clanek ;)
14. dub 2014 ve 14:33  •  1 dítě  • Odpověz
@ivammt a mohla byste mi napsat, kde najdu ty cviky popsané? jsem 9 měs. po porodu dvojčat, břicho při porodu bylo opravdu obrovské a zatím je stále ještě veliké, nechce se zatáhnout, navíc mi bohužel visí kůže přes jizvu po CS..stahuje se, ale pomaličku, chtěla bych tomu nějak pomoci, ale bojím se právě, abych si neublížila, mohla byste mi prosím poradit jak na to? klidně do IP.
15. dub 2014 v 11:09  • Odpověz
autor
@kacikaci bohežel jsou cviky tak specifické na správnost provádění, správné dýchání, správné polohy, správné zatínání, že neni v moci psaní je popsat :( Tu fotku co tu mám, tak cvičím pouze CORE, pánevní dno, velmi aktivní procházky s kočárkem, necvičím žádné sedy lehy, šikmé, skracovačky atd.... Na CORE jsem se školila a nikde na žádných videích co jsem našla, není to, co mě na školení učili. :(
Určitě by to ale chtělo pořádně a velmi často 5x denně stahovat 10minut dno. Víc Vám na dálku nedokážu pomoci. :( Možná přes skype? :fearful:
15. dub 2014 v 15:31  •  1 dítě  • Odpověz
@ivammt co třeba tohle? je to ono? https://www.youtube.com/watch?v=ZrJ00vIW6go a je reálné, že se mi pomocí těchto cviků stáhne i ta kůže?
15. dub 2014 v 18:09  • Odpověz
autor
Jesis, neee to neni ono. Ani jeden z cviku se k tomu ani nepriblizil. Zalezi jak moc je kuze vytahana a jak dlouho, uplne zkusenosti s tim nemam. Kamardka co ma dvojvata byla na plastice bricha a zaplatila ji to pojistovna. Neznam ale vysledek ani prubeh. Core urcite pomuze na vnitrni svaly, na zpevneni a na to co jsem uz psala.
15. dub 2014 v 18:31  •  1 dítě  • Odpověz
Téma bylo zamčeno adminem. Není možné přidávat další odpovědi.