Jak nenásilně přimět děti podílet se na domácích pracech?

evulina77
19. srp 2015

Už jsem asi i zoufalá. Naše starší děti (brzo 7 a skoro 4) nechtějí doma nic dělat. Pokud po nich něco chci, většinou začnou brečet, vztekat se, případně zoufale volat tatínka (který je v té době v práci). Nechci po nic zázraky, ale aspoň trochu uklidit v pokojíčku (aby bylo kam stoupnout) a uklidit po sobě v obýváku - pastelky, věci po malování apod. Snažím se o to být klidná, ale většinou to zkouzne do řvaní z mé strany nebo brečení z jejich. Ale skutek utek. Navíc ta starší mi říkala, že jsem jako zlá paní učitelka ve školce a že má ráda tatínka. Tatínek po nich nic nechce a bordel vůbec neřeší... Zkouším vysvětlovat, říkat svoje pocity apod., ale nic. Už fakt nevím. Ale je fakt, že jsem řvací typ a tak trochu cholerik...

elen222
19. srp 2015

Jsem na tom zcela ale zcela stejně, jak přes kopírák 😀 . Také volají tatínka, který je v práci, také se snažím po dobrém a vysvětlovat a také potom sklouznu už ke řvaní a občas nějaké plácnutí přes zadek nebo facka. A to jsem byla před mateřskou klidnej a rozvážnej člověk, co hlas téměř nikdy nezvýšil 😀 , řvacím typem jsem se stala až na MD 😀 . U nás tedy nakonec dosáhnu svého a děti uklízí, přičemž se i uklidní a já jim pomáhám, povídáme si a je pohoda, dokonce je to snad i baví 😀 . Ale je to většinou když jim seberu nějakou hodně oblíbenou hračku a řeknu, že ji dostanou až bude uklizeno, nebo řeknu, že večer nebude pohádka, popřípadě, že nebude nic sladkého, dokud si neuklidí. Prostě jak je to něco, na čem jim enormně záleží, pak mají většinou uklizeno velice rychle 😀

madrilena
19. srp 2015

Tak nejlepší je, když Tě děti od malinka napodobují a ty jim umožníš jim pomáhat Ti (dobré je začít hned, jak o to dítě projeví zájem).