Logopedická školka. Jak to vypadá v té vaší?

hanistepa
13. únor 2010

Ahoj všem, pro mě je toto téma velmi aktuální, probírám jej ze všech stran, tak i vás se chci zeptat na názor, zkušenosti...Mám 4,5 letou dcerku, má problém v mluvení, chodí do běžné školky a chodí tam ráda, ale řeč se jí tam nerozvíjí... ☹ Jaké máte zkušenosti s logo školkami, jak to "vypadá" v té vaší (myslím činnost dětiček) atd.

lenkavano
14. únor 2010

ahoj hanistepa my se myslím známe z jiného tématu.náš sedmiletý Kuba v září nastoupil do logoškolky kde je na internátu.pokroky jsou znatelné hodně zlepšil výslovnost a rozvinul celou slovní zásobu.bylo sice těžké to odloučení ,ale časem jsme si zvykli a Kuba se tam vždy těší.před 14 dny jsme tam byli u zápisu,jelikož tam bude navštěvovat i 1.třídu 😉

maly_prcek
15. únor 2010

Ahoj, já jsem tam byla už x krát na praxi, studuju logopedii. 🙂 Záleží, jaká školka to je - jestli jen jedna třída zaměřená na logo nebo přímo celá školka (těch je ale jen pár v republice, taže to nebude asi váš případ) nebo si dítko bere jen logopedka na "mluvení".

Vůbec se toho neboj - není to žádný dril, děti si většinou bere logopedka na individuální cvičení, někeré hry pro všechny děti se zaměřují víc na mluvení, ale jinak je to úplně normální režim, děti si hrají i samy i si pro ně učitelka něco chystá...Ani neví, že se něco učí, všechno se podává jako hra 🙂 (Pochopitelně je rozdíl logoped od logopeda, jak to bere a učí). V HK ale určitě bude výběr...

Pokud není vada nějaká větší, je fajn, aby dítko bylo co nejvíc s dětma, které mluví dobře, člověk se hodně naučí tím, že jenom poslouchá.. Ale nějaká systematická individuální práce logopedky je taky potřeba... Uvidíte, že dcerka bude dělat brzy pokroky...

Kdybyste se chtěla na cokoli zeptat, klidně napište do IP. 😉

sycek
16. únor 2010

Ahojky, můj Kubík chodí do školky se speciálními třídami na logopedii.